BizRemote by certSIGN

Soluție inovatoare de comunicații pentru locuitorii a două localități de lângă Cluj-Napoca

Reading Time: 2 minute

Într-o lume tot mai conectată, accesul la serviciile digitale este din ce în ce mai necesar pentru orice comunitate. În același timp, în România sunt identificate 2.268 de localități în zonele rurale care sunt vădite de accesul la internetul de bandă largă. Aceasta reprezintă circa 130.000 de gospodării care sunt limitate în ceea ce privește accesul la lumea digitală și la ceea ce internetul aduce în viața comunităților.

Pentru că accesul la lumea digitală trebuie să fie disponibil oricui și aceste localități au nevoie de internet de mare viteză, dar și de servicii digitale pentru comunitatea lor.

Proiectul Smart Village, propus de Prysmian Group se desfășoară acum la Petreștii de Jos, județul Cluj, unde în colaborare cu Primăria Cluj, în susținerea strategiei Rural/Urban Hub, se instalează o rețea de fibră optică care va lega localitățile Plaiuri și Livada la Internet. Prin aceste tipuri de rețele se vor putea conecta zonele rurale defavorizate și se vor putea furniza soluții digitale, promovând inovațiile și sustenabilitatea.

Avantajele conectării printr-o rețea de fibră optică a localităților Plaiuri și Livada la Internet sunt evidente. Ceea ce pentru mulți pare a fi un lucru normal, pentru locuitorii din mediul rural este mai dificil de accesat, cum ar fi: televiziunea digitală, serviciile digitale ale autorităților locale, accesarea de fonduri europene, dezvoltarea firmelor a serviciilor și a hub-urilor de tehnologie, departe de aglomerația marilor orașe. Tehnologia și accesul la internetul rapid pot astfel aduce soluții pentru agricultură, dar și pentru promovarea turismului la nivel local. Nu sunt de neglijat nici serviciile e-health care sprijină populația vârstnică din zonele rurale cu consultații medicale și supraveghere în timp real și nici soluțiile e-learning care vor oferi studenților din mediul rural aceleași oportunități ca celor din mediul urban.

Urmare a implementării acestui proiect instituțiile publice (primării, școli, etc) și un număr de aproximativ 400 de gospodării din mediul rural pot avea acces la Internet de mare viteză și la servicii digitale.

Prysmian Group și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj (ADIZMC) au semnat un memorandum de colaborare prin care compania devine partener strategic al comunităților din Rural/Urban Hub Cluj în proiectul pilot pe care acestea îl implementează în anii următori.

Rural/Urban Hub Cluj este o inițiativă de tip „bottom-up” a celor trei administrații locale (municipiul Cluj-Napoca, primăriile Ciurila si Petreștii de Jos), ADI ZMC și Clusterul de educație C-edu pentru a propune un plan de acțiune relevant și adaptat nevoilor locale ale comunităților din jurul Clujului, cu impact sustenabil pe termen lung, realizat prin co-design și corelat cu Planul de Acțiune Rural al Comisiei Europene.

Principiul pe care se bazează Conceptul de hub rural/urban este de a crea mecanisme etice, sustenabile și adaptate nevoilor specifice ale locuitorilor din zona urbană și a celor din zonele rurale, aflate în imediata proximitate a marilor metropole, în cadrul unor activități, proiecte și investiții de infrastructură care sa le creeze baza necesară conviețuirii de calitate.

Grupul Prysmian a fost asistat juridic în implementarea acestui proiect de firma de avocatură internațională Tonucci & Partners cu o echipă formată din avocații Pasquale Silvestro (partener) și Maria Sopt (asociat senior).

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

22 de ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

2 zile ago