Studiu AVON la CSR4Women 2019: doar jumătate dintre românce au un job full-time

Doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) și doar mai puțin de o treime (28%) au fondat un business propriu, arată un studiu Avon. Aceasta, deși cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le crește încrederea în ele însele și le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

67% dintre respondente au declarat că resimt lipsa resurselor financiare necesare pentru a începe o afacere. Riscul (25%) și absența conexiunilor necesare (24%) sunt următoarele motive enumerate de românce ca bariere în fondarea unui business propriu. Asta chiar dacă 96% dintre ele consideră că în business sunt la fel de capabile ca bărbații (mai mult decât media globală de 93%).

De asemenea, una din două românce e convinsă că nu e încurajată să devină antreprenoare de cultura din care face parte. Doar 31% spun că au la dispoziție susținerea de care au nevoie din punct de vedere profesional și doar 29% simt că au sprijin în dezvoltarea carierei.

Cât despre rolurile tradiționale, 56% dintre românce nu cred că cel mai important rol al femeii e să aibă copii și grijă de familie, dar tot 56% dintre ele cred că cel mai important rol al bărbatului e să aducă bani în casă. În același timp, 6 din 10 femei cred că pentru a fi împlinite trebuie să aibă copii.

Rezultatele studiului confirmă încă o dată că mai sunt încă multe de făcut pentru a susține femeile din România și din lume pentru a-și atinge potențialul profesional și personal, ceea ce pe termen lung poate contribui la creștere economică și poate avea impact major în societate.

Împreună cu studiul, AVON anunță lansarea platformei stand4her, promisiunea companiei de a schimba în bine viețile a 100 de milioane de femei anual.

La nivel global, analizele economice arată că dezvoltarea potențialului economic al femeilor ar însemna un plus de între 12 și 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global anual.

Doar jumătate dintre femei cred că sunt încurajate să devină antreprenoare de cultura din care fac parte

Aproape 80% dintre femei cred că brandurile de cosmetice exercită presiune asupra lor pentru ca ele să fie perfecte

O treime dintre femei sunt victime ale violenței fizice și/sau sexuale

În acest context, pentru a crea o lume mai bună pentru ele, stand4her by AVON va lansa programe și inițiative pe trei direcții strategice:

Susținerea egalității de șanse pe plan profesional

Susținerea libertății femeilor de a fi ele însele, de a se exprima

Susținerea dreptului femeilor la o viață sănătoasă și în siguranță

“De când suntem prezenţi în România, am oferit prin modelul nostru de business suport real şi continuu în dezvoltarea femeilor din comunitatea Avon. Astăzi ne mândrim cu peste 5.000 de românce care coordonează echipe de vânzări din toată ţara, oferind fiecărei femei din jurul lor îndrumare şi  inspiraţie. Cu platforma stand4her, ne vom dubla eforturile pentru a face lumea un loc mai bun pentru femei și în contextul în care, la nivel global, 100 de milioane dintre ele lucrează cu noi și folosesc produsele noastre. Credem cu tărie că atunci când femeile au succes, cu toții putem avea succes”, a declarat Andreea Moldovan, Director General AVON România, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia și Albania.

Studiul și noua platformă de susținere a companiei au fost prezentate în cadrul celei de-a șasea ediții a evenimentului CSR4Women, singurul dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru românce. În 2019, CSR4Women a stat sub egida stand4her. Cele trei paneluri de discuții au reunit peste 15 asociații non-guvernamentale, fundații, companii și persoane fizice care au luptat, susținut și ajutat femeile din România să lucreze și să câștige mai bine, să aibă mai multă încredere în propriile forțe, să fie mai sănătoase sau să se simtă în siguranță.

Monica Bîrlădeanu, actriță și ambasadoare AVON, a povestit despre propria experiență ca victimă a violenței domestice și despre noua campanie pentru femeile agresate, a cărei reprezentantă în spațiul public va fi.

În premieră, CSR4Women s-a bucurat de prezența Alexei Valianatos, Vicepreședinte MozaiQ și activistă transgender, care, împreună cu Miruna Dumitrescu, copywriter, au prefațat campania Femeie, un proiect de 8 martie dedicat incluziunii tuturor femeilor.