Business

Turismul vine și prin SMS, un canal de comunicare cu creștere explozivă pentru tour operatori

Reading Time: 3 minute

Comunicarea prin SMS câștigă tot mai mult teren în industria turistică, iar principalele tendințe conturează o dinamică accelerată, dar și o puternică orientare către clienți și către nevoile lor.

Acest aspect se datorează faptului că SMS-ul, este un canal de comunicare ce poate fi folosit cu success pe tot parcursul relației dintre un touroperator și turiști, de la awareness, până la conversie și loializarea acestora.

Creștere cu aproape 400% a SMS-urilor

Potrivit unui raport Omnisend, în 2020, a existat o creștere cu 378% a mesajelor SMS comparativ cu 2019. Această creștere spectaculoasă se datorează, pe de o parte, ratei mari de deschidere a acestui canal, de aproximativ 98%, pe de altă parte, tuturor schimbărilor care au afectat industria turistică în ultimul timp.

Mesaje adaptate în funcție de sezon

Comunicarea prin SMS este utilizată de agențiile de turism pe tot parcursul anului, dar mesajele sunt adaptate la începutul fiecărui sezon. “Toamna și primăvara, obiectivul principal este acela de a promova circuitele culturale din diverse orașe sau regiuni. Vara, utilizăm acest canal de pentru a informa turiștii despre sejururile existente, promoții speciale sau oferte last-minute”, potrivit Gabrielei Petcana, de la Ultramarin. Iarna, mesajele promovează târgurile de Crăciun și ofertele la ski.

Comunicare directă: promoții, remindere, alerte de călătorie


Comunicarea prin SMS este apreciată de operatorii din turism ca fiind directă și rapidă, iar prin intermediul ei, companiile caută să-și îmbunătățească suportul pentru clienți și să construiască o relație mai puternică și mai strânsă cu aceștia. Telefonul mobil reprezintă metoda principală pe care oamenii o folosesc pentru a-și planifica o călătorie, pentru a cauta destinații sau pentru a achiziționa bilete de avion.
Pornind de la acest aspect, principalele mesaje pe care le comunică agențiile de turism sunt: promoții, urgențe / alerte de călătorie sau remindere. “Atunci când folosim SMS-urile ca mijloc de comunicare, ne axăm în special pe informații utile, promoții Last Minute sau Early Booking”, a declarat Gabriela Petcana.

SMS-urile au cea mai mare rată de deschidere – peste 80%

Agențiile de turism folosesc un mix de canale de comunicare: email, social media și SMS. Potrivit Gabrielei Petcana, “Notificările și promoțiile pe care le transmitem prin SMS au cea mai mare rată de succes dintre toate canalele pe care comunicăm cu clienții noștri. Reach-ul este de aproape 100%, iar rata de deschidere e de peste 80%”.

Prin intermediul SMS-urilor informația ajunge rapid la consumatori. În plus, pentru o rată de succes cât mai mare, agențiile utilizează atât segmentarea bazei de clienți pe criterii bine definite (vârstă, interese), dar și personalizarea mesajelor, în funcție de audiență sau de scopul comunicării.

Marea revenire = marea reconfigurare


Turismul a fost unul dintre sectoarele cele mai lovite de pandemie în ultimii 2 ani. În acest moment are loc o reconfigurare a ecosistemului, generată de schimbările de preferințe ale călătorilor.

Majoritatea țărilor au retras condițiile speciale și restricțiile, astfel, au revenit în preferințe călătoriile internaționale, destinațiile de wellbeing și cunoaștere de sine, cum ar fi: retreat-uri de yoga sau meditație, hiking-ul și expedițiile montane, călătorii de explorare și cunoaștere pentru familiile cu copii. Așa cum la birou avem un program hibrid, și în turism a apărut un produs hibrid, biroul în vacanță sau vacanță la birou, pentru cei care lucrează remote și deci au biroul mobil”, a declarat Raluca Ganea, director de marketing la SMSO, unul dintre principalii furnizori de servicii de comunicare prin SMS din România.

În acest context nou, jucătorii din piață de turism utilizează serviciile de comunicare prin SMS pentru a trimite rapid, oriunde pe glob, informații valoroase și utile turiștilor: rezervări de călătorii, itinerarii, boarding pass-uri sau coduri de acces la diferite muzee sau festivaluri.

Rapiditatea cu care este trimis și citit un mesaj – în medie, 2 minute – face că SMS-urile să devină un pilon tot mai important în strategia de marketing a agențiilor de turism. În plus, mereu se adaugă noi utilizări: notificări legate de întârzieri, condiții speciale de călătorie, alerte de securitate etc. Mai mult, conform unui studiu YouGov, 69% dintre consumatori preferă ca brandurile să interacționeze cu ei prin intermediul mesajelor, în loc de apeluri telefonice.

România – aliniată tendințelor internaționale


Europa occidentală s-a reîntors către deplasările pe malul mării, după ridicarea restricțiilor. Clienții din piețele tradiționale (Marea Britanie, Germania, Țările Nordice) revin în număr mare în Grecia, Spania, Franța, Italia. În același timp, și turiștii români au ales în proporție de 70% sejururi cu avionul în bazinul Mediteranei (Grecia, Turcia, Spania, Italia). Au scăzut masiv deplasările cu autocarul”, a mai declarat Gabriela Petcana.

Alex Rădescu

Recent Posts

Peste 50 de lideri din business și societatea civilă așteptați la CEO Build

Habitat for Humanity România organizează un eveniment unic în România, CEO Build, ce va avea loc joi, pe 16 mai.…

28 de minute ago

Doi clujeni au părăsit corporația și pun bazele Global Med Care, un business care va oferi noi perspective domeniului medical din România

Emil Sâncrăian și Bogdan Haș, doi foști manageri în companii de top din industria pharma și cea a dispozitivelor medicale,…

44 de minute ago

MedLife, creștere cu 22% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an

MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în…

o oră ago

Liderii care investesc în comunitățile din România vin la Biz Sustainability Summit

Liderii care investesc în comunitățiile din România și pionierii sustenabilității sunt reuniți sub umbrela Biz Sustainability Summit, pe 22 mai,…

2 ore ago

„Unlocking Investment Potential through Tourism Dynamics”, eveniment dedicat mediului de afaceri din zona Bihorului

„Unlocking Investment Potential through Tourism Dynamics” este un eveniment dedicat mediului de afaceri din zona Bihorului, organizat de British Romanian…

13 ore ago

Startup-ul Nestor lansează o ”librărie” de sugestii AI pentru companii

Startup-ul Nestor lansează o nouă soluție care are la bază librării de skill-uri și sugestii AI. Noua soluție oferă informații…

19 ore ago