Categories: CompaniiInterviuri

Un an peste asteptari

Reading Time: 4 minute

Pastrarea echilibrului intre performanta financiara si asigurarea unei calitati demne de un lider pe segmentul sau a fost principala provocare a businessului Mercure Bucharest City Center, hotel parte a grupului Accor, in primul an de functionare.  

Hotelul Mercure din Bucuresti este detinut de familia Dogariu prin Dentotal Investment si este operat de grupul hotelier Accor, printr-un contract de management. Hotelul este cotat cu patru stele si este un brand midscale, nonstandardizat, cu 114 camere, trei sali de conferinte si un restaurant-bar. Alina Fugaciu, General Manager al Mercure Bucharest City Center, ne-a dezvaluit secretele succesului din primul an de functionare, dar si noutatile pe care le pregateste, printre care deschiderea unui magazin de vinuri.

Alina Fugaciu, General Manager, Mercure Bucharest City Center / Foto: Vali Mirea

Care este bilantul primului an de functionare a Mercure Hotel in Bucuresti?

Primul an de activitate a fost peste toate asteptarile, lucru care ne bucura si ne motiveaza pentru anii ce urmeaza. Hotelul a fost foarte bine primit de public, atat de clientela de business, cat si de leisure. Totodata, ne bucuram ca atragem si un numar important de oaspeti romani, nu numai din strainatate. Dupa un inceput de an provocator, fiind de altfel la inceput de drum, hotelul si-a castigat rapid un renume ca fiind foarte primitor, sic, cu o echipa ce intelege ADN-ul ospitalitalitatii. Iar acest lucru poate fi usor observat prin numarul semnificativ de recenzii pozitive primite pe Tripadvisor.com de exemplu, cat si de locul ocupat (8 din 164 de proprietati in Bucuresti, la doar un an de la lansarea hotelului). Detinem un loc special caci avem o poveste aparte, muzicala. Totul a pornit de la strada sonora pe care ne aflam, ce poarta numele marelui compozitor Enescu. Iar laitmotivul nostru muzical a fost atractiv transpus de catre echipa noastra de arhitecti intr-un decor modern, “eye catching” si primitor deopotriva.

Cum functioneaza spiritul antreprenorial intr-un hotel parte a unui lant international?

Daca stii care este pozitia fiecaruia in acest parteneriat si respecti toate partile implicate in egala masura, nu poti decat sa ai rezultatele asteptate atat de catre compania proprietara, cat si de catre lantul hotelier. Regulile parteneriatului dintre AccorHotels si compania proprietara sunt foarte bine trasate si acest lucru ne ajuta in a avea o relatie constructiva, bazata pe incredere, comunicare eficienta si respect. Atat eu, cat si echipa mea ne cunoastem foarte bine rolul, acela de a face performanta financiara pentru actionari si in acelasi timp calitativa pentru a ne mentine rolul de lider pe segmentul nostru.

Care este in prezent rata de ocupare a hotelului?

Incepand cu luna aprilie a acestui an, avem un grad de ocupare intre 70 si 90%.

Care este profilul preponderent al clientilor Mercure in Bucuresti?

Dintre brandurile AccorHotels, Mercure este recunoscut ca avand rata de retentie a oaspetilor cea mai ridicata. Poate ca acest lucru vine si din faptul ca fiecare hotel Mercure spune o poveste, este unic in felul sau, ceea ce atrage si mai mult curiozitatea de a-l testa. In ceea ce priveste clientela, la nivel mondial, suntem undeva la 55% – business si 45% – leisure. In Romania, avem 65% clienti din zona de business si 35% din zona de leisure si ne bucura foarte mult ca turismul de weekend a crescut semnificativ in Bucuresti si ca noi am reusit sa atragem un numar considerabil de nopti pe acest segment in anul 2015.

Care sunt performantele pe zona de restaurant? Dar pe zona de gazduire de evenimente?

Pe zona de restaurant, ne-am adaptat rapid clientelei si volumului hotelului. De exemplu, am implementat de la inceputul lunii iunie Room Service 24H la cererea oaspetilor, in special cei repetitivi, si pot spune ca avem rezultate foarte bune. In ceea ce priveste zona de dining, tot in iunie am facut un prim pas in a aduce un concept de succes al Mercure in Europa de Est, si anume Winestone, concept care va fi treptat implementat si in alte branduri ale grupului. Este vorba de o bucatarie internationala cu accente locale, autentice, preturi atractive si cele mai bune vinuri. Pentru inceputul anului viitor, vom aduce si posibilitatea achizitionarii unei game largi de vinuri locale pentru acasa, la preturi foarte avantajoase. Ne dorim ca odata cu lansarea magazinului de vinuri, sa atragem cat mai multi clienti si din afara hotelului, caci oferta atat pe zona de dining, cat si pe zona de take-away wines va fi una excelenta din punct de vedere calitate-pret.

Ce servicii noi si facilitati aveti in plan sa lansati in viitorul apropiat?

In afara magazinului de vinuri, vom lansa incepand cu luna martie si formula de business lunch. De asemenea, vom avea multe alte actiuni in zona de food & beverage, special concepute pentru Winestone. In ceea ce priveste cazarea, cu siguranta vom continua sa inovam si sa ramanem unul din reperele turistilor ce calatoresc la Bucuresti, atat in scop de afaceri, cat si recreativ.

In calitate de prim hotel sub brandul Mercure din România, ce implicare veti avea in lansarea celui de al doilea hotel sub acest nume, in 2017, la Brasov?

Este prea devreme sa va raspund la aceasta intrebare. Insa va pot spune cu mandrie ca suntem deja reperati ca unul din hotelurile “vitrina” ale grupului din regiunea noastra, cu un model de business, strategie si dinamism de urmat.

 

Carte de vizita: Alina Fugaciu, General Manager,  Mercure Bucharest City Center

Cu peste 12 ani de experienta in grupul Accor (Sofitel – Pullman, Novotel din Bucuresti si MGallery din Praga), Alina Fugaciu (37 de ani) a preluat functia de General Manager al hotelului Mercure in urma cu mai bine de un an. Absolventa a Facultatii de Limbi si Literaturi Straine din cadrul Universitatii din Bucuresti, si-a inceput cariera in hotelul Sofitel din Bucuresti. Dupa noua ani de vânzari si marketing in industria hoteliera, a trecut pe zona operationala, iar ca prim pas a absolvit un program de management hotelier, in parteneriat cu ESSEC Business School, dupa care a ocupat pozitia de Operations Manager la MGallery in Praga.

 

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Primești 10.000 de euro pentru a călători peste tot în lume. Ce trebuie să faci pentru a avea cel mai râvnit job de vară

Pentru toți cei care doresc să devină travel influencers, Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, revine cu…

2 ore ago

Prețul chiriilor a crescut cu 15% față de anul trecut. Ce preț au chiriile în București și în țară

În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași și cei care publică anunțuri…

2 ore ago

Întâlnire cu Antreprenorii Viitorului, pe 14 mai, la București

Toți cei care doresc să facă pasul spre antreprenoriat, antreprenorii la început de drum, dar și cei cu experiență care…

2 ore ago

Kaufland oferă reduceri egale cu valoare garanției recuperate la returnarea recipientelor SGR

Kaufland România derulează, în perioada 6-12 mai, o nouă campanie de încurajare a reciclării: clienții care aduc la Kaufland recipientele…

3 ore ago

Acord de 20 mil. euro între One United Properties și MetaWealth. Ce active vor fi listate pe platforma de tokenizare imobiliară

Startup-ul fintech MetaWealth și One United Properties anunță un acord-cadru de 20 de milioane de euro pentru apartamente de închiriat,…

4 ore ago

Peste 70.000 de turiști au fost la mare în minivacanța de Paști

Peste 70.000 de turişti români şi străini s-au aflat în hotelurile şi apartamentele de vacanţă de pe Litoralul românesc, în…

4 ore ago