Autoritatea pentru Digitalizarea României a inițiat procedura de consultare publică pentru caietul de sarcini privind transformarea digitală a administrației publice din România, în valoare de peste 30 de milioane de euro. Caietul de sarcini detaliază procedura de realizare a unui acord cadru și poate fi accesat la această adresă.
Procesul de consultare publică presupune transmiterea de sugestii, observații sau recomandări de către reprezentanți ai companiilor IT din România. Termenul limită pentru formularea observațiilor este vineri, 22 octombrie 2021, iar adresa de e-mail la care pot fi transmise este achizitii@adr.gov.ro.
„Procedura de consultare publică este un instrument esențial de transparentizare a procesului de licitație publică. De-a lungul timpului, industria IT din România a criticat modul în care s-au scris caietele de sarcini pentru marile proiecte de digitalizare a administrației. Însă acest feedback venea mereu în momentul în care caietele de sarcini erau deja în procedura de licitație publică. Reprezentanții industriei IT au acum ocazia de a contribui cu propuneri, sugestii și observații la cel mai important proiect de digitalizare a sectorului public – acordul cadru pentru transformarea digitală a administrației publice din România. Este convingerea noastră că tehnologia are un rol fundamental în transformarea economiei și a societății românești”, a declarat Octavian Oprea, președintele ADR.
Tehnologia și revoluția datelor oferă statelor un potențial semnificativ de creștere a eficienței și a calității serviciilor publice, precum și de sporire a transparenței și a încrederii cetățenilor. Acest lucru a devenit cu atât mai important cu cât statele continuă să se confrunte cu efectele pandemiei COVID-19 și se străduiesc să realizeze o redresare rezilientă. Criza a evidențiat, de asemenea, costurile economice și sociale asociate cu întârzierea digitalizării.
Instituțiile publice au o oportunitate uriașă de a valorifica instrumentele digitale pentru a optimiza managementul, furnizarea de servicii publice și capabilitatea generală a statului, ceea ce va genera consolidarea unor servicii publice universal accesibile și orientate către cetățean.
Pentru realizarea obiectivelor specifice și pentru a permite accesul cât mai multor companii calificate la procedura de achiziție, ADR a împărțit acest acord cadru în 11 loturi. Fiecare lot reprezintă un segment din procesul de dezvoltare software, după cum urmează:
În vederea realizării proiectelor propuse și care fac obiectul acestui acord cadru, ADR își propune să selecteze un număr de 15 companii per lot, cu excepția lotului de Mentenanță software, unde vor fi selectate 5 companii per lot. În cadrul fiecărui lot, atribuirea se va face în baza unor contracte subsecvente cu reluarea competiției.
Managementul acordului cadru, inclusiv implementarea administrativă și procedurală aferentă fiecărui contract subsecvent va fi asigurat de către o echipă de implementare din partea ADR, care va gestiona totodată și documentele elaborate de prestator în cadrul fiecărui contract subsecvent (analize, rapoarte, facturi, alte tipuri de documente etc.).
Revista Haute Culture pregătește o nouă ediție a evenimentului emblematic dedicat valorilor autentice Ladies of Haute Culture, pe 26 aprilie,…
ROCA Investments anunță o evaluare curentă înainte de distribuirea dividendelor de 81,64 milioane euro pentru anul 2023, marcând o creștere…
Noul volum „De dor de sufletul lui Andersen“, cu texte semnate Nichita Stănescu (1933 - 1983) conţine o colecţie de…
Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea, însă în temeni de business, lipsa stării de bine poate cauza pierderi…
Pentru mine, în leadership, cheia a fost mereu puterea exemplului. Mi se pare vital ca persoana care se află la…
Concentrix Corporation, activă la nivel global în domeniul tehnologiei și serviciilor în zona de customer experience, anterior cunoscut sub numele…