Finanțe Stiri

Uniqa Asigurări, prime brute subscrise de 48,6 mil. euro în S1

3 sept. 2019 3 min

Uniqa Asigurări, prime brute subscrise de 48,6 mil. euro în S1

Reading Time: 3 minute

Uniqa Asigurări a raportat pentru primul semestru prime brute subscrise de 48,6 mil. euro, în creştere cu 10%, iar profitul a ajuns la 1,7 mil. Euro.

Asigurările non-auto și-au menținut trendul ascendent, înregistrând o creștere semnificativă de două cifre comparativ cu aceeași perioadă din 2018, în timp ce asigurările de viață și-au consolidat rezultatele, cu o contribuție semnificativă a segmentului de produse tradiționale, anunță compania, într-un comunicat de presă.

Pe segmentul auto, strategia companiei a rămas definită de limitarea impactului asigurărilor obligatorii de răspundere civilă asupra portofoliului, volumul vânzărilor situându-se cu 13 puncte procentuale sub cel înregistrat în primul semestru al anului anterior. În același timp, asigurările facultative de tip CASCO au înregistrat un avans de 13% față de aceeași perioadă din 2018, susținând creșterea profitabilă a companei în zonă clienților retail.

Iuliana Rusei
Iuliana Rusei

În total, cele două companii UNIQA au încheiat primul semestru al anului 2019 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 48,6 milioane de euro. Principalii contributori au fost segmentele profitabile ale portofoliului de asigurări, care au generat astfel o creștere de aproape 10% față de rezultatele din același interval al anului trecut, companiile înregistrând profit cumulat situat la nivelul de 1,71 milioane de euro. 

Totodată, soliditatea financiară a companiei este validată de plata, în lunile aprilie și mai, a indemnizației de daună în valoare totală de 5 milioane de euro pentru pagubele provocate de incendiul produs în primul trimestru al anului, la fabrica de ingrediente alimentare din județul Alba, UNIQA fiind asiguratorul stocului de mărfuri și al unei părți din flota de autoutilitare.

 “Primele șase luni din 2019 indică rezultate care ne dau încrederea că suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește dezvoltarea sănătoasă și durabilă a companiei. Am menținut ritmul de creștere cu care am luat startul în acest an și am continuat să înregistrăm rezultate solide pe segmentele profitabile de asigurări. Dorim să fim un partener de încredere pentru un număr tot mai mare de clienți de asigurări din România. De aceea, rămânem conectați la nevoile reale ale acestora și căutăm permanent cea mai bună formulă pentru a le oferi produse și servicii care să le permită să se concentreze pe lucrurile cu adevărat importante, cu certitudinea că au alături o echipă de profesioniști, pregătită pentru a-i ajuta să treacă cu bine peste situațiile neprevazute”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.

„Asigurarile de viață reprezintă un motor important de creștere sănătoasă și durabilă pentru brandul UNIQA în România, cu un impact semnificativ asupra performanțelor companiei. Am încheiat primul semestru din 2019 cu rezultate solide, care ne pregătesc pentru o etapă importantă în evoluția companiei. În curând, lansăm un nou concept pentru asigurările de viață, care ne ajută să fim și mai bine ancorați în realitatea clienților, aducând valoare în viață acestora”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.

În primul semestru al anului 2019, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să acorde importantă îmbunătățirii experienței clienților prin investițiile dedicate ariei IT care susține activitatea celor două companii. 

„Atenția pe care o acordăm creșterii eficienței proceselor și soluțiilor digitale pentru îmbunătățirea experienței clienților s-a concretizat în investițiile pe care am continuat să le facem în aria IT, atât la nivelul insfrastructurii, cât și al sistemelor. Acestea rămân priorități importante în cadrul strategiei noastre de dezvoltare durabilă, iar efectele generate se reflectă, cu certitudine, în evoluția rezultatelor înregistrate de UNIQA în prima jumătate a anului”, a declarat Paul Cazacu, Vicepreședinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.

De asemenea, în primul semestru al anului 2019, UNIQA a continuat să facă pași importanți în direcția dezvoltării solutiior de tip “end to end” pentru îmbunătățirea experienței clienților, printr-o abordare integrată a nevoii de protecție prin asigurare. 

“Dorim să remodelăm complet experiența clienților, oferind soluții integrate, de tip “end to end”, care generează valoare adăugată și servicii la cele mai înalte standarde de calitate. Experiența clienților noștri este tot mai mult definită de <oricând> și <oriunde>, repere pe care le avem permanent în vedere atunci când dezvoltăm soluții digitale pentru a ține pasul cu așteptările lor. Fie că vorbim despre aplicații de emitere electronică ce susțin procesul de ofertare și vânzare a polițelor de asigurare, flexibilitate și transparența la achitarea primelor prin sistemul de plăți electronice, produse standardizate care îi ajută pe clienți să facă cele mai bune alegeri pentru soluțiile de asigurare potrivite sau trecerea la o noua platformă integrată de management al daunelor, acestea reprezintă soluții care vor crea un mediu de interacțiune modern și inovator deopotrivă pentru clienții și echipa UNIQA”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurări.

În ceea ce privește evoluția reclamațiilor, în primele șase luni ale anului 2019, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 149 de reclamații, similar cu cel înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior, pozitionandu-se printre companiile de asigurări din România față de care clienții îți exprimă cele mai puține nemulțumiri. 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: