Vânzări record pentru grupul IKEA, în 2016

Anul financiar 2016 a fost unul extrem de profitabil pentru IKEA Group (Ingka Holding B.V. și entitățile sale). Compania a înregistrat venituri de 31,5 miliarde de euro, în creștere cu 7,4% față de anul financiar anterior, iar profitul net s-a ridicat la valoarea de 4,2 miliarde de euro.

Rezultatele financiare ale grupului de companii se datorează, mai ales, creșterii vânzărilor. Piața cu cea mai mare creștere pentru IKEA Group este China. Următoarele piețe în top sunt: Germania, SUA, Franța, Marea Britanie și Suedia.Grupul suedez își propune să devină lider în retailul multichannel de mobilier și decorațiuni, la nivel global. În acest scop, dezvoltă noi capacități de cumpărare în magazine și online, pentru a răspunde nevoilor mereu în schimbare ale oamenilor.

Un alt obiectiv pentru IKEA Group este acela de a reuși ca, până în anul 2020, să producă întreaga cantitate de energie regenerabilă, necesară pentru consumul operațiunilor sale. Grupul a alocat peste 3 miliarde de euro pentru investiții în sustenabilitate. Acestea includ un cadru financiar de 1 miliard de euro, pentru a asigura acces pe termen lung la materie primă sustenabilă prin investiția în managementul respoinsabil al pădurilor, precum și în companii active în reciclare, dezvoltarea energiei regenerabile și a biomaterialelor.

Și pentru IKEA România, anul 2016 a fost unul cu vânzări record. S-au vândut peste 17 milioane de produse, în valoare de 514.661.610 lei. Aceasta înseamnă o creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent.

În ceea ce privește sustenabilitatea, magazinul IKEA din București a investit anul acesta 2,5 milioane de euro, pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.

Foto: facebook.com/IKEARomania