Stiri

Vânzările Sphera Franchise Group au ajuns la un miliard de lei în primele nouă luni ale anului

15 nov. 2023 4 min

Vânzările Sphera Franchise Group au ajuns la un miliard de lei în primele nouă luni ale anului

Reading Time: 4 minute

Sphera Franchise Group, un grup din industria de food service din România, a înregistrat un nou record, cu vânzări totale de 1.074,7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2023, o creștere de 12,7% față de aceeași perioadă a anului 2022.

Grupul și-a îmbunătățit semnificativ profitabilitatea în primele trei trimestre, cu creșteri de două cifre ale profitului operațional al restaurantelor și EBITDA normalizată și creșteri de trei cifre ale profitului operațional și profitului net.

“Am marcat o nouă bornă – am depășit 1 miliard de lei în vânzări, în nouă luni, pentru prima dată în istoria Grupului. Este o realizare semnificativă, deoarece, chiar dacă majoritatea factorilor care au avut un impact negativ asupra performanței noastre anul trecut s-au stabilizat, operăm într-un mediu volatil și imprevizibil. Însă, rezistența și adaptabilitatea echipei noastre au fost remarcabile, iar strategia noastră adânc înrădăcinată în business a fost reconfirmată. Pentru viitorul apropiat, eforturile noastre se vor axa pe dezvoltarea constantă, cu accent pe eficientizarea tuturor brandurilor și pe principii solide ESG din punct de vedere economic care conduc acțiunile noastre”

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

KFC România rămâne principalul contributor la veniturile totale, cu vânzări de peste 776 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 13,2% față de aceeași perioadă din 2022. Marjele de profit sunt de două cifre, cu un profit operațional al restaurantelor de 89,6 mil. lei (+31,4% an/an), o EBITDA normalizată de 81,7 mil. lei (+28,7% an/an) și un profit net normalizat de 51,3 mil. lei (+29,3% an/an). KFC Italia își continuă performanțele foarte bune, cu o creștere a vânzărilor de 14,6%, până la 135 milioane de lei. După ce a atins pragul de rentabilitate în ceea ce privește profitul net în primul semestru, marja s-a îmbunătățit cu 9 pp în primele nouă luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. KFC Moldova rămâne o afacere profitabilă – cu o creștere a vânzărilor de aproape 22% și un profit operațional al restaurantelor cu 35% mai mare, compania are o marjă EBITDA de aproape 17% în primele 9 luni ale acestui an. Pizza Hut a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor, de 2,3%, până la 86,7 mil. lei, pe fondul inițierii unui proces de eficientizare care s-a accelerat în trimestrul al patrulea și ale cărui efecte se vor concretiza, cel mai probabil, în următoarele câteva luni. Taco Bell a avut din nou rezultate excelente, cu vânzări în creștere cu 25,5%, la 62 mil. lei. Brandul continuă să înregistreze o EBITDA pozitivă de 3,5 mil. lei și o rată de creștere de trei cifre de 122%.

Ca urmare a unei strategii eficiente de stabilire a prețurilor și a unor volume de vânzări mai mari, Grupul a raportat un profit operațional al restaurantelor de 100,4 milioane lei pentru primele nouă luni ale anului 2023, reflectând o creștere de 55% față de anul precedent. În mod similar, EBITDA normalizată a urmat o evoluție pozitivă, ajungând la 94,7 milioane lei în primele nouă luni, o creștere de 62,5%. Profitul brut în primele nouă luni a crescut de peste trei ori față de perioada similară din 2022, ajungând la 46,4 milioane lei. Rezultatul final a ajuns la 35,8 milioane lei pentru primele nouă luni, o creștere de 129,3% față de anul precedent.

Excluzând impactul elementelor excepționale legate în principal de costurile asociate închiderii unităților Pizza Hut în conformitate cu planul de reorganizare a rețelei, profitul net normalizat pentru primele nouă luni s-a ridicat la 42,9 milioane lei, o creștere de 175% față de anul precedent, în timp ce EBITDA normalizată a fost de 94,7 milioane lei, o creștere de 62,5% față de anul precedent.

În perioada 30 septembrie 2022 – 30 septembrie 2023, rețeaua de restaurante s-a mărit cu 4 unități noi. Astfel, la sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Sphera Franchise Group opera 178 de restaurante: 101 KFC în România, 2 în Moldova și 18 în Italia, precum și 40 de unități Pizza Hut, 15 Taco Bell, o subfranciză Pizza Hut Delivery și un restaurant Paul în România.

T3, cel mai bun trimestru din istorie din punct de vedere al vânzărilor totale

Trimestrul 3 a adus încă o creștere a cifrei de afaceri și a vânzărilor istorice pentru Sphera Group. Veniturile au ajuns la 379,2 milioane lei, în creștere cu 9,1% față de anul precedent, o rată de creștere mai moderată care reflectă nivelurile de dinaintea pandemiei și indică consolidarea activității Grupului pe cele trei piețe.

„Suntem încântați să raportăm încă un trimestru de rezultate solide, datorate eficienței operaționale accentuate. Această abordare disciplinată a gestionării cheltuielilor a îmbunătățit considerabil structura noastră de costuri. Ca urmare, ponderea cheltuielilor cu restaurantele în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 3pp de la an la an. Întrucât restaurantele KFC de pe toate cele 3 piețe și unitățile Taco Bell au performanțe în conformitate cu așteptările noastre, ne concentrăm acum pe asigurarea faptului că Pizza Hut se înscrie pe o traiectorie similară. Procesul de eficientizare a rețelei sale, pe care l-am început recent, reprezintă un pas strategic către o mai mare eficiență și profitabilitate. Avem un plan solid pe care îl executăm cu diligență. Angajamentul nostru rămâne de neclintit și mergem înainte cu încrederea că aceste ajustări vor consolida rezultatele și vor oferi o valoare adăugată acționarilor noștri”

Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group.

La nivel de brand, în trimestrul 3, KFC a înregistrat o creștere de 10,4% a vânzărilor, generând 330,2 milioane de lei, în timp ce Taco Bell a crescut cu 19,1%, până la 21,3 milioane de lei. Vânzările Pizza Hut au scăzut cu 9,8%, la 27,7 milioane lei. Un program de reorganizare a rețelei de restaurante a început în mod oficial în trimestrul 3, cu scopul de a optimiza costurile, de a crește agilitatea brandului și de a îmbunătăți indicatorii de profitabilitate.

Grupul a încheiat trimestrul 3 cu un profit operațional al restaurantelor de 40 de milioane de lei, în creștere cu 1,8% față de anul precedent, un profit brut normalizat pentru această perioadă de 28,3 milioane de lei, în creștere cu 28,2% față de anul precedent, în timp ce EBITDA normalizată a fost de 42,4 milioane de lei, în creștere cu 14,4% față de anul precedent.

Evoluția pe piața de capital rămâne pozitivă

În primele nouă luni ale anului, acțiunile SFG s-au apreciat cu 47,9%, depășind semnificativ performanța indicelui BET, care a crescut cu 22,9%. Randamentul total al acțiunilor SFG în primele nouă luni, inclusiv dividendul plătit la 31 martie 2023, a fost de 51,5%, față de o creștere de 29,3% pentru indicele BET-TR înregistrată în aceeași perioadă. În primele nouă luni ale anului, investitorii au tranzacționat 1,7 mil. de acțiuni SFG, reprezentând 13,5% din free float.

Array

Articole pe aceeași temă: