Categories: Marketing

Vinerea neagra, la raport!

Reading Time: 3 minute

<p> Fenomentul Black Friday a prins mai bine anul acesta printre amatorii de reduceri, insa, in continuare, romanii se declara nemultumiti de procentul reducerilor.</p> <p>  </p> <p> Daca in 2012, doar 31% dintre romani au cumparat cu ocazia Black Friday, in 2013, procentul a depasit 50%, potrivit unui studiu realizat de agentia full-service <a href=”http://www.exactcc.ro”>Exact Cercetare si Consultanta</a>. </p> <p>  </p> <p> In 2013 magazinele au ales sa aplice reducerile cu ocazia Black Friday in zile diferite. Astfel se constata o orientare a cumparatorilor pentru data de 22 noiembrie – 48,5%. Pentru ziua de 29 noiembrie au optat doar 20% dintre romanii dornici de achizitii la pret redus.</p> <p>  </p> <p> Din totalul celor care au facut cumparaturi cu ocazia Black Friday, 65% au optat pentru cumparaturi online, in timp ce 35% au cumparat direct din magazin. 50% dintre respondenti au declarat ca au asteptat special perioada reducerilorpentru a face achizitiile dorite.</p> <p>  </p> <p> Cele mai cumparate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele & accesoriile PC (18%) si electronicele (13%). Pentru eMag au optat 38% dintre cei care au facut cumparaturi cu ocazia Black Friday, locurile 2 si 3 fiind ocupate de Altex si Flanco, insa la mare distanta de primul clasat, cu 12% si, respectiv, 11%.</p> <p>  </p> <p> Numarul mediu de produse cumparate cu ocazia Black Friday a fost de 2,3, la fel ca si in anul anterior (2,4), insa suma medie cheltuita in acest an a fost de 935  lei, in crestere comparativ cu 2012, cand aceasta se situa la un nivel de 690 lei.</p> <p>  </p> <p> 27% dintre cei care au facut cumparaturi anul acesta cu ocazia reducerilor, au optat pentru produse cu preturi cuprinse intre 100-300 lei, in timp ce 16% au cumparat produse al caror cost se incadreaza in categoria 300-500 lei. La randul lor, 11% dintre cumparatori au achizitionat produse cu preturi cuprinse intre 700-1000 lei, acest procent fiind similar si in cazul celor care au beneficiat de un buget mai mare, de peste 2000 lei.</p> <p>  </p> <p> <strong>Satisfactia clientilor</strong></p> <p>  </p> <p> 74% dintre cumparatori s-au declarat nemultumiti de procentul de reducere practicat de Black Friday. Peste 27% dintre cei care au facut cumparaturi cu aceasta ocazie considera ca au beneficiat de o reducere cuprinsa intre 10% – 20%, iar 25% de un discount de 5% – 10%. 40% se asteptau ca reducerile aplicate sa fie mai mari, de circa 40% – 50%.</p> <p>  </p> <p> Un procent de 86% dintre cei care au facut cumparaturi in intervalul 22 – 30 noiembrie au afirmat ca si-ar fi dorit sa cumpere mai multe produse cu ocazia reducerilor, insa nu au facut-o deoarece reducerea fie nu li s-aparut atractiva (52%), fie nu au gasit in lista reducerilor produsul dorit (31%). Din categoria produselor dorite insa neachizitionate cu ocazia Black Friday, fac parte telefoanele mobile & accesoriile (39%) si computerele – laptopuri, tablete, sisteme PC (36%).</p> <p>  </p> <p> Dintre romanii care au facut cumparaturi de Black Friday, o treime considera ca reducerile au fost cele mai mari din an, in timp ce 58% sunt de parere ca acest fenomen reprezinta doar o promovare agresiva in vederea cresterii vanzarilor. 42% sunt de parere ca reducerile au fost mici, nesemnificative, iar 51% ca reducerile au fost aplicate la produsele care nu se vand pe parcursul anului.</p> <p>  </p> <p> <strong>Produsele scumpe achizitionate de Back Friday</strong></p> <p>  </p> <p> Suma medie cheltuita pentru achizitionarea unui produs scump a fost de 665 lei, cu 115 lei mai mare comparativ cu anul anterior, cand aceasta a fost de 550 lei. Reducerea de care cumparatorii au beneficiat la achizitionarea produsului scump s-a situatintre 20% – 30%. Desi 42% dintre cei care au cumparat un produs scump de Black Friday au fost multumiti de reducerea de care au beneficiat, ei s-au asteptat ca valoarea reducerii sa fie de 50%.</p> <p>  </p> <p> <strong>Procesul de cumparare </strong></p> <p> Analizand intregul proces de cumparare, 3 din 5 romani s-au declarat multumiti de modalitatea in care a decurs procesul de achizitie al produsului cumparat, timpul de livrare fiind de asemenea apreciat de70% dintre cumparatori.</p> <p>  </p> <p> <strong>Femei vs barbati</strong></p> <p>  </p> <p> Deopotriva barbati si femei, cei care au cumparat cu ocazia Black Friday sunt preponderent tinerii cu varste cuprinse intre 25 ?i 34 de ani (28%), casatoriti(49%), cueducatie medie (54%) ?i un venit personal intre 800 – 1400 de RON (29%).</p> <p>  </p> <p> Echipa Exact care a efectuat studiul a fost formata din: Monica Ungureanu – Quantitative Research Manager, Oana Constantin –  Project Manager siFlorin Blanariu–Senior Data Analyst.</p> <p>  </p> <p> Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 16 si 70 de ani, rezidente in localitatile urbane din Romania, utilizatoare frecvente de internet.</p> <p>  </p> <p> Volumul esantionului a fost de 724 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via internet.</p> <p>  </p> <p> Culegerea datelor a fost realizata in intervalul 30 noiembrie – 3 decembrie 2013.</p> <p>  </p>

Team

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

6 minute ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

22 de ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

22 de ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

22 de ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

22 de ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

22 de ore ago