Biz Germania

Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor totale la toate mărcile sale în 2024

14 ian. 2025 2 min

Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor totale la toate mărcile sale în 2024

Reading Time: 2 minute

Gigantul auto german Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor totale la toate mărcile sale în 2024, comparativ cu anul precedent, a raportat marți compania.

La nivel mondial, Grupul Volkswagen a livrat 9,027 milioane de vehicule, înregistrând o scădere de 2,3% față de 2023. Cu toate că a înregistrat o scădere, Volkswagen și-a atins obiectivul intern pentru anul precedent, de 9 milioane de livrări în întreaga lume.

În China, vânzările au scăzut cu aproape 10%, în timp ce în Europa de Vest vânzările au scăzut cu doar 0,4%.

Volkswagen a reușit să crească vânzările în America de Nord cu 6% și în America de Sud cu 15% în 2024, comparativ cu anul precedent.

Pe lângă marca emblematică Volkswagen, alte subsidiare Volkswagen includ Audi, Porsche, Škoda și SEAT.

Vânzările totale de vehicule electrice pentru mărcile Volkswagen au scăzut cu 3,4% în 2024 comparativ cu anul precedent, scăzând la 745.000 de vehicule.

Vânzările mărcii de lux Audi în special au redus performanța companiei, vânzările Audi scăzând cu 12%.

Marca de bază Volkswagen Passenger Cars, care reprezintă mai mult de jumătate din totalul vânzărilor din cadrul companiei, a scăzut cu 1,4% în 2024, în timp ce producătorul de mașini sport Porsche a înregistrat vânzări scăzute cu 3%.

În schimb, SEAT/Cupra a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 7,5%, iar Škoda cu 6,9%. Cu toate acestea, câștigurile la aceste filiale nu au putut compensa scăderea celorlalte mărci.

În 2023, Grupul Volkswagen a livrat peste 9,2 milioane de vehicule de toate mărcile, ceea ce la acea vreme era semnificativ mai mult decât în ​​anul precedent.

Pentru 2024, directorii VW au vizat inițial o creștere suplimentară a vânzărilor de până la 3%, dar au abandonat acest obiectiv în septembrie.

Vânzările de vehicule electrice în Germania s-au prăbușit în 2024

Scăderea înregistrată de Volkswagen ține cont de evoluția slabă a sectorului auto din Germania, iar cele mai mari probleme s-au înregistrat pe segmentul de vehicule electrice. Aproximativ 380.600 de mașini electrice noi au fost înmatriculate pe parcursul anului 2024, cu 27% mai puține decât în ​​anul precedent, potrivit Autorității Federale de Transport Auto (KBA).

Modelele electrice au reprezentat 13,5% din toate înmatriculările noi, în scădere de la 18,4% față de 2023.

Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner

Articole pe aceeași temă: