Branduri romanesti – Dacia

Ceea ce parea imposibil este astazi o realitate – o marca auto romaneasca este vanduta cu succes pe pietele occidentale si a devenit un model de business pentru alti mari producatori de masini.

Pentru a intelege cu adevarat succesul Dacia pe pietele externe, este suficient sa lasam cifrele impresionante sa vorbeasca. Anul trecut, Dacia a vandut peste hotare nu mai putin de 513.974 de masini, cu 6% mai multe fata de 2014. Si vorbim despre piete dezvoltate, fiindca circa trei sferturi din masinile vandute de Dacia in 2015 au fost inmatriculate in tarile din Europa. Cu peste 100.000 de unitati, Franta este prima destinatie de export a Dacia, iar in Hexagon cota de piata a marcii romanesti se ridica la 4,36%, ceea ce o plaseaza pe locul 5 in topul marcilor celor mai vandute, imediat dupa Volkswagen. Dacia Sandero se situeaza pe locul 9 in clasamentul celor mai vandute modele de pe piata franceza. Spania ocupa a doua treapta a podiumului, cu vanzari de peste 55.000 de unitati si o cota de piata de 4,6%, urmata de Germania, cu peste 47.400 de unitati, Italia (46.800 de vehicule). Chiar si in Marea Britanie regasim succesul Dacia, cu vanzari de aproape 26.300 de unitati in 2015. Succesul a devenit vizibil si prin faptul ca brandul Dacia a inceput sa apara ca sponsor principal pe tricourile unor echipe de fotbal din Italia sau Germania. Per total, Dacia a inregistrat in 2015 un nou record comercial, cu un volum de vanzari de 550.920 de unitati, mai mare cu 7,7% fata de 2014, iar trei dintre modelele marcii (Sandero, Duster si Logan) au avut vanzari de peste 100.000 de unitati.

Forta brandului are in spate fabrica de la Mioveni, langa Pitesti, platforma care a inghitit cea mai mare parte a investitiilor de peste 2,2 miliarde de euro realizate de Renault in Romania dupa preluarea Dacia, in 1999. In toamna anului trecut, Dacia a vandut modelul Dacia cu numarul 3.000.000 din 2004, cand a fost lansata gama Logan, pana in prezent. “Cu 3 milioane de vehicule vandute in mai putin de 10 ani, Dacia este un caz unic in universul auto mondial”, a declarat Nicolas Wertans, director de vanzari al Grupului Renault la nivel mondial. Dincolo de succesul comercial incontestabil, Dacia a stiut sa adune in jurul ei numerosi clienti care s-au regasit in conceptul de “smart buy” promovat de marca la nivel international. Dacia a reusit deja sa stranga peste 2 milioane de fani pe Facebook.