Analize

50 Marketing

21 sept. 2011 2 min

50 Marketing

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Pentru al doilea an consecutiv va prezentam profesionistii care traseaza strategiile si detin controlul asupra bugetelor de marketing cheltuite de cei mai dinamici jucatori din mediul de business romanesc</strong></p> <p>  </p> <p> La un an si jumatate de cand i-am reunit in paginile revistei pe 50 dintre cei mai influenti si puternici directori de marketing, revenim cu o noua editie in care ne-am propus sa vedem ce s-a schimbat in tot acest interval in industria locala de marketing. Cine a plecat? Cine a ramas pe pozitii? Care au fost cele mai dinamice domenii? Cine a pierdut si cine a avut de castigat? Care au fost strategiile si meciurile pe care le-au castigat cei mai prolifici oameni de marketing din Romania?</p> <p>  </p> <p> La fel ca si la prima editie, ne-am confruntat cu reticenta oamenilor de marketing din  multinationale de a comunica. Transparenta este inca una din lectiile la care unii dintre oamenii nostri de marketing mai au de invatat. In rest, toata lumea vorbeste de nevoia de eficienta si inventivitate, despre cresterea cotei de piata si imbunatatirea indicatorilor de brand, despre flexibilitate si despre cum sa fii relevant si sa tii consumatorul aproape. Deseori intervine in discutie mai vechea problema a lipsei de curaj. Putini au fost cei care au propus sau aprobat campanii iesite din tiparele blazarii cu care ne-au obisnuit ultimii ani. Sub pretextul jocului sigur, la adapost de riscuri si intemperii, putini sunt cei care au facut campanii cu adevarat indraznete.</p> <p>  </p> <p> Anul trecut Calin Clej, Marketing Manager Beverages la PepsiCo Romania, ne declara ca vede timpurile actuale ca definitorii in formarea unui om de marketing de calibru, fapt care va fi validat in anii care vor urma. Cati dintre actualii directori de marketing vad dificultatile ca pe o scoala care-i va forma pe mai departe? Ne vom da seama de numarul lor in functie de brandurile care si peste 10 ani vor fi la fel de puternice. Noul context economic obliga companiile sa se adapteze la schimbarile uneori neasteptate de realitati si de perspectiva ale pietei.</p> <p>  </p> <p> In plus, una dintre marile provocari cu care se confrunta acum oamenii de marketing este presiunea venita din zona de online. Putini sunt oamenii de marketing care accepta ca  internetul e un mediu necontrolabil. De altfel este foarte greu sa te impaci cu o astfel de idee intr-un domeniu unde se masoara si se planifica totul. Si totusi, ceva ar trebui sa se schimbe. La o simpla analiza a sumelor  raportate la rate-card, FMCG-ul si industria telecom se mentin in continuare in fruntea clasamentului investitorilor in publicitate, cu multe batalii duse pe promotii care mai de care mai speciale. Dupa o perioada de relativa acalmie, domeniul bancar pare sa fi intrat in perioada de repornire a motoarelor</p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: