7 ani de Glovo în România: Prezență în peste 60 de orașe
Reading Time: 2 minuteGlovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, marchează 7 ani pe piața din România, perioadă în care compania a devenit un partener de încredere pentru mii de restaurante și branduri active, consolidându-și poziția de top în livrarea rapidă și diversificată de produse la nivel național
De la lansarea platformei și până în prezent, Glovo s-a extins în peste 60 de orașe din România, cu prezență în fiecare județ al țării, cele mai dinamice orașe fiind în prezent București, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov și Iași.
În ceea ce privește comenzile din categoria restaurantelor, burgerul de pui are în prezent cea mai mare creștere, cu un avans anual de 22% în numărul de comenzi.
Preferințele consumatorilor s-au orientat și către bucătării care au crescut treptat în popularitate. Topul include bucătăria asiatică, apreciată pentru savoarea și diversitatea ei, urmată de sandvișuri/panini, care combină rapiditatea cu gustul autentic, și de bucătăria mexicană, recunoscută pentru aromele puternice și preparatele îndrăznețe.
Preparatele sănătoase – cerere în continuă creștere
Categoria produselor sănătoase a crescut cu 23% de la lansarea Glovo în România și până în prezent. În ultimele 12 luni, numărul comenzilor de poke bowls a avut o evoluție spectaculoasă, de peste 95%. Topul celor mai comandate preparate sănătoase include salatele, urmate de poke bowls, sandvișuri și wrap-uri. Orașele fruntașe în cererea de mâncare sănătoasă sunt București, Constanța, Brașov, Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Creșteri remarcabile în categoria supermarket și beauty
Comenzile din categoria supermarket au înregistrat o creștere de 17% în 2024 față de anul precedent, iar în ultimele 12 luni, cele mai solicitate produse au fost apa, bananele și lactatele – esențiale în coșul zilnic al românilor. Pe segmentul produselor de beauty și parafarmacie, interesul consumatorilor a crescut spectaculos, cererea sporind cu peste o treime în ultimele 12 luni.
De asemenea, produsele pentru animale de companie au înregistrat o creștere a comenzilor de peste 50% în 2025 comparativ cu 2024, iar cele mai active orașe pentru această categorie sunt București, Cluj-Napoca, Constanța, Iași și Timișoara.
Comenzi record în 7 ani de Glovo România
Cea mai mare comandă plasată în cei 7 ani de Glovo în România a fost în valoare de peste 9.700 lei, aceasta fiind realizată în București, în categoria Electronice. O altă comandă, tot din București, în valoare de 4.400 de lei a fost plasată anul trecut, pentru produse din categoria Sex shop.
Inovație și conectivitate: Glovo Next, o experiență socială revoluționară în aplicație
Pe lângă performanțele remarcabile și creșterea continuă a comenzilor, Glovo anunță lansarea Glovo Next, cea mai importantă actualizare a aplicației de la debutul său în 2015. Această inovație marchează prima integrare a elementelor specifice rețelelor sociale într-o platformă multi-categorie din România, oferind utilizatorilor o experiență interactivă și personalizată.
În acest sens, prin funcțiile „Picks”/„Colecții” din aplicație, clienții pot crea și împărtăși liste personalizate cu restaurantele și preparatele preferate, conectându-se cu o comunitate de pasionați de gastronomie și descoperind astfel noi recomandări. Noile funcții Glovo Next sunt deja disponibile în toate cele peste 60 de orașe din România în care Glovo operează, fiind accesibile prin simpla actualizare a aplicației.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz