MarComm Digital Opinii

7 sfaturi pentru cei care vor să-și aleagă corect specialistul SEO

15 iul. 2019 2 min

7 sfaturi pentru cei care vor să-și aleagă corect specialistul SEO

Reading Time: 2 minute

Activitatea de SEO din prezent se intersectează într-o foarte mare măsură cu marketingul online și, cu cât activezi în domeniul competitiv, cu atât strategia devine mai complexă și acțiunile necesare atingerii rezultatelor generează un volum mai mare de muncă.

Text de Ovidiu Joița

Iată șapte sfaturi care te vor ajuta să alegi corect o agenție SEO

Urmărește ce rezultate are agenția pentru site-ul lor. Dacă sunt vizibili pe cele mai importante expresii de căutare din domeniul SEO sau, cu alte cuvinte, dacă au avut succes pentru ei, ai șanse să aibă succes și pentru tine. Nu ține cont de anunțurile plătite, ci de cele organice, pentru că oricine poate plăti să apară în Google. Cele mai importante expresii din SEO sunt: „optimizare SEO”, „agentie SEO”, „servicii SEO”;

Discută cu ei despre business-ul tău și vezi ce idei de marketing au. Vezi dacă te înțeleg și îți spun măcar o idee de marketing la care nu te-ai gândit. În ziua de astăzi, diferențiatorii de business sunt importanți în SEO, în special pe domeniile competitive;

Roagă-i să-ți arate rezultate existente pentru alți clienți activi. Asigură-te că-ți arată clienți reali și nu site-uri care sunt clasate bine în Google, de a căror optimizare se ocupă alte agenții. În acest sens, observă site-uri aflate pe nișe competitive. Îți pot ”lua ochii” cu prima poziție în Google pentru expresii pe care nu le caută nimeni. (ex: gogoșărie Iași);

Cere un audit de site. Agenția sau specialistul de SEO trebuie să-ți arate un raport pentru un client cu buget asemănător ca cel pe care ți-l propun ție, ocazie cu care poți analiza și rezultatele;

Un specialist SEO nu te întreabă pe tine de cuvinte cheie. Fugi cât poți de repede dacă ești taxat la număr de cuvinte cheie sau dacă te întreabă pe tine care sunt cuvintele cheie pentru care să-ți facă SEO;

Întreabă-i dacă au contracte de publicare cu cele mai importante ziare, reviste online. Dacă activezi într-un domeniu competitiv, vei avea nevoie de costuri bune de la publisheri;

Dacă ești un brand important care ține la calitate și unitate în comunicare, vezi câți copywriteri au în agenție sau dacă externalizează acest serviciu.

Agenția SEO sau freelancer-ul trebuie ales și în funcție de competiția existentă într-un domeniu de activitate. Cu cât competiția este mai scăzută, cu atât algoritmul de ranking Google analizează mai puține date, așa că pot avea rezultate pozitive și cei care au rămas la două noțiuni de SEO: optimizarea On-Page și optimizarea Off-Page. Dar într-o piață competitivă, doar aceste lucruri nu te pot ajuta să ajungi în top.

Ovidiu JoitaOvidiu Joița este fondatorul JediSEO School, prima școală de SEO din România, și iAgency, agenție de SEO din top 3 în România. Mai multe poți învăța la cursul ”Forța Google”, structurat pe 4 direcții fundamentale pentru optimizarea SEO: 1) Optimizare On-Page – Clasic SEO; 2) Comunicare Off-Page și linkbuilding – Clasic SEO; 3) Indicatorii de User Experience – New SEO Marketing; 4) Valoarea brandului în online – brand awareness – New SEO Marketing. 

Foto: © Photoking | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: