Stiri

ABC-ul social media in 20152 min

12/12/2015 2 min read

author:

ABC-ul social media in 20152 min

Reading Time: 2 minute

La finele celei de-a zecea editii a Social Media Snow Camp, Marta Usurelu, redactor-sef la revista Biz a realizat o radiografie a fenomenului social media in anul 2015

Daca retele sociale precum Facebook sau Instagram inregistreaza o crestere exponentiala, “fenomenul” blogging este in scadere insa in Romania. Daca in urma cu cinci ani, in Romania erau mai bine de 17.500 de bloguri active, odata cu trecerea anilor, interesul pentru acestea a urmat un drum descendent, iar astazi mai sunt active aproape 12.200 de bloguri. La fel s-a intamplat si cu bugetele destinate campaniilor derulate pe bloguri.

“Statistic, in 2015, comparativ cu anul trecut au fost mai putine campanii si lupta pentru influenta si trafic s-a intensificat intre bloggeri consacrati si vedete sau jurnalisti deveniti bloggeri”, a precizat Marta Usurelu, redactor-sef la revista Biz si blogger la martausurelu.ro la Social Media Snow Camp, un eveniment de trei zile, dedicat fenomenului social media, organizat de Biz la Paraul Rece.

Sustinuta la finele celei de-a zecea editii a taberei de iarna, in prezentarea Martei Usurelu au fost incluse si o serie de recomandari pentru ABC-ul social media (agentii, bloggeri si clienti). Agentiile de comunicare si digiral trebuie sa se pozitioneze si sa se promoveze mai mult, sa fie realiste in obiectivele stabilite, sa masoare rezultatele campaniilor si sa nu mai renunte asa usor in fata clientului. Actionarul majoritar si redactorul-sef al Biz a precizat ca, la randul lor, bloggerii ar trebui sa faca proiecte speciale care sa le evidentieze valoarea, sa nu uite ca sunt in continuare partea cea mai importanta din social media si sa vina ei insisi catre clienti si agentii, in loc sa astepte langa telefon, sa fie contactati de catre acestia sa il implice in campanii. Recomandarile au vizat si companiile: clientii ar trebui sa aleaga agentii care au experienta in digital, sa stabileasca o directie clara pentru comunicare, sa stabileasca de la inceput rezultatele dorite, sa fie mai concisi si sa aiba asteptari mai realiste.  

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE