Companii

ABSL: Numărul de angajați din industria serviciilor pentru afaceri a crescut cu aproape 30% în ultimii trei ani

1 nov. 2022 3 min

ABSL: Numărul de angajați din industria serviciilor pentru afaceri a crescut cu aproape 30% în ultimii trei ani

Reading Time: 3 minute

Cu toate că ultimii trei ani au fost foarte provocatori, numărul angajaților din industria serviciilor pentru afaceri a urcat constant, creșterea cumulată a ultimilor trei fiind de aproape 30%, potrivit raportului anual al Asociației Business Service Leaders (ABSL).

Mai mult de jumătate din numărul companiilor care au participat la studiul din acest an au apreciat că se așteaptă ca numărul de angajați să crească între 10-30% în 2022.

Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creștere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulți angajați sunt: IT, suport clienți, finanțe și contabilitate.

Ciprian Dan ABSL e1595942564649

„Gradul de complexitate al proceselor, cel puțin pentru top trei servicii, crește de la an la an, pe măsură ce se automatizează activități de bază. De aceea este nevoie de angajați cu competențe tehnice crescute, comparativ cu ponderea angajaților fără experiență care era destul de mare în urmă cu 3-5 ani.  Alte aspecte importante sunt competențele digitale și nu în ultimul rând limbile străine.”  

Ciprian Dan, Președinte ABSL

Pandemia a crescut loialitatea angajaților, rata medie a plecărilor din companie fiind de 18% în acest an, comparativ cu rata medie de 26% înregistrată în 2019.

„Costul și disponibilitatea forței de muncă rămân în continuare provocatoare, inducând o mobilitate excesivă între angajatori. Din acest motiv, multe companii din industrie și-au regândit modelul de business, către unul mai sustenabil care să nu se mai bazeze doar pe creșterea numărului de angajați, ci pe productivitatea ridicată a acestora. Implementarea tehnologiei avansate, optimizarea proceselor și orientarea către servicii cu valoare adăugată mai mare sunt noile pârghii spre care se orientează companiile.”

Cătălin Iorgulescu, Vicepreședinte ABSL

Creșteri salariale în top

Industria serviciilor externalizate este în top trei industrii în 2022 în ceea ce privește creșterile salariale, cu 11% (după asigurări cu 17,7% și retail cu 16,8%), dar și în topul industriilor cu cel mai mare salariu de bază mediu, adică 10691 lei brut lunar. Cifrele salariale arată că industria serviciilor pentru afaceri devine mai competitivă și atrage angajați prin joburi din ce în ce mai specializate datorită investițiilor și proceselor de automatizare, 7,7% fiind procentul estimat de creștere pentru anul viitor.

Cele mai mari creșteri salariale din industrie s-au înregistrat în București și Transilvania – Banat, în timp ce salariile au stagnat sau au crescut mai puțin în Muntenia și Moldova.

Cele mai bine plătite limbi străine în acest an au fost chineza, ceha și suedeza. Angajații apreciază flexibilitatea de a-și putea alege beneficiile: programele de wellbeing, sesiunile de terapie, serviciile medicale și zilele adiționale de concediu fiind printre cele mai apreciate. 40% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri oferă beneficii flexibile.

„Munca în sistem hibrid a devenit o realitate a industriei, aproape toate companiile adoptând în 2022 acest mod de lucru. 78% dintre companiile din industrie cer angajaților să lucreze de la birou minim 1-2 zile pe săptămână.”

Francesca Postolache, Vicepreședinte ABSL

Companiile din industria serviciilor de business estimează pentru acest an un venit în creștere cu 22% comparativ cu anul trecut. 70% dintre companii apreciază că vor înregistra o creștere a cifrei de afaceri în perioada următoare și 94% dintre companii apreciază că România oferă numeroase oportunități de investiții în acest sector.

Studiul a fost realizat de ABSL împreună cu PwC în perioada august – octombrie, pe un eșantion de 71 de companii care au o cifră de afaceri cumulată de peste 1,14 miliarde euro și aproximativ 50.000 de angajați,

Raportul a fost prezentat la conferința anuală organizată de ABSL, cu tema „Bridges to the future”. La eveniment au participat peste 600 de specialiști din industrie.

Din ABSL România fac parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: ACCA, Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, Allianz Services, Amazon, APT Prohuman, Be Think Solve Execute, Brightway, British American Tobacco, Booking Holding, Bosch Service Solutions, Carestream Dental, Cegeka Romania, Central Europe Technologies, Colt Technology Services, Code of Talent, Conduent, CWS Business Global Services, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, Deutsche Telekom Services Europe, Dover, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, EXL Service, Garrett Motion, GEP, Genpact, Global Remote Services, Gi Group, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, Hewlett Packard Enterprise, HP Inc. Romania, Kellogg’s Global Business Services, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, iSS Romania, Lovering&Partners, Luxoft Professional Romania, Linde Global Services, Lion’s Head, Majorel, MassMutual Romania, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC Romania, Procter&Gamble Marketing Romania, PTC Romania, Randstad, Renault Business Services, SCC Services Romania, Selir, Sia Group, Societe Generale Global Solution Centre, Stefanini Romania, Suvoda Software, Sykes, Talent Collections, TDCX Romania, Teleperformance, TELUS International, Temps HR, Tenneco, Total Energies, TotalSoft, UniCredit Services, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv Romania, Vodafone Shared Services Romania, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, COS, JLL, PwC, Regina Maria, SKANSKA, Steelcase și Zamfirescu Racoți Vasile & Partners susțin ABSL în calitate de parteneri strategic ai asociației.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: