BizRemote by certSIGN Companii Publicitate Stiri

Agențiile de publicitate fac un apel comun legat de termenele de plată

21 mai 2020 3 min

Agențiile de publicitate fac un apel comun legat de termenele de plată

Reading Time: 3 minute

La nivel internațional, asociațiile industriei de publicitate și comunicare, din care face parte și UAPR – Uniunea Agențiilor de Pubicitate din România, și-au consolidat acțiunile sub conceptul de VoxComm, pentru a promova interesele industriei.

Prima acțiune VoxComm pune în discuție tendința clienților de a întârzia plățile către agenții, legat de actualul context. 

„Termenele lungi de plată adesea produc consecințe, inclusiv relații tensionate cu furnizorii. Reducerea flexibilității și creșterea prețurilor influențează negativ modelele de business și mijloacele de trai ale jucătorilor mai mici din lanțul de servicii de marketing. Astfel de companii nu pot funcționa ca niște bănci.” – Raportul Asociației Clienților referitoare la Termenele de Plată, martie 2020

Orice raport anual al oricărei companii include o secțiune despre cât de importantă este responsabilitatea socială. Companiile știu că atât clienții lor, cât și angajații se așteaptă ca ei să facă lucruri bune pentru societate și pentru Planetă.

Conform Studiului “Barometrului de încredere din Edelman” din martie 2020, 90% din consumatori au răspuns că atât companiile, cât și mărcile trebuie să contribuie la protecția bunăstării financiare a angajaților și a furnizorilor. Consumatorii înțeleg că, dacă nu se întâmplă așa, companiile vor da un semnal negativ, atât pentru PR, dar și pentru  vânzări. De asemenea, companiile pot avea dificultăți să angajeze sau să păstreze talentele și clienții.

Astăzi, companiile din “Fortune Global 500” cheltuiesc în jur de 20 de miliarde de dolari pe an pentru activități de CSR.

Cercetările au arătat că diverse forme de stimulente pro-sociale (prin care angajații nu sunt recompensați cu bani, ci firma se implică, în numele lor, într-un anumite proiecte în beneficiul societății) crește, într-adevăr, productivitatea, atât în ce privește sarcinile simple, cât și pe cele complexe. Astfel de actiuni ajută la creșterea retenției și chiar reducerea cererii salariale cu angajații .

În condițiile în care toată lumea încearcă să ajute în actuala situație, acest lucru este așteptat de către angajați acum, mai mult decât altă dată.

Și totuși, multe agenții de publicitate și comunicare din lume spun că multe dintre companiile  social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să le plătească. Plata întârziată ajunge sa fie practicată chiar și de companiile fără probleme de numerar, doar pentru a-și îmbunătăți, fals, raportările de lichiditate.

Este în contradicție în politica lor de CSR. Agențiile sunt „de facto” solicitate să acționeze ca niște bănci chiar și pentru clienții mai mari. Aceste companii solicită agențiilor să accepte termene de plată mai lungi sau condiționează condițiile contractuale de plată. 

Acest fapt produce consecințele nedorite iîn randul agențiilor care, la rândul lor, luptă pentru a face față salariilor, (care reprezinta deseori chiar și 75% din totalul costurilor).  Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii și furnizorii (care au fost angajați să lucreze direct pentru acești clienți). Aceștia din urmă fiind adesea artiști, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile pe care aceștia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Și din aceste salarii iși plătesc chiria și costurile vieții de zi cu zi.

Cercetările arată că, dacă angajații ajung să considere că angajatorul lor se folosește de CSR doar pentru PR și pentru imagine – acestia vor reacționa negativ și vor vor fi mai puțin implicați în rezolvarea sarcinilor.

Cu alte cuvinte, inițiativele care nu vor aduce beneficii societății, se pot întoarce împotriva companiei, dacă angajații, colaboratorii sau clienții vor crede că nu sunt făcute cu bună credință.

„Nu este în interesul clienților pe termen lung, atunci când menținerea reputației este critică și dorința de a vă asigura că puteți lucra  cu cel mai buni oameni din piață, să prelungiți nejustificat termenele de plată.” – Stephan Loerke, CEO, Federația Mondială a Agenților de Publicitate, mai 2020

Asociațiile de agenții menționate mai jos, din întreaga lume, s-au reunit pentru a cere cliențiilor să discute și să găsească un acord comun privind condițiile și termenele de plată prin care să construiască o relație pozitivă și benefică reciproc.

  • Alianza por Valor Estratégico de las Marcas (AVE) – Mexic
  • Asociația agențiilor de publicitate acreditate din Hong Kong (HK4As) – Hong Kong
  • Asociația agenților de publicitate acreditate (4As) – Malaezia
  • Asociația agențiilor de publicitate americane (4A) – Statele Unite ale Americii
  • Asociația braziliană a agențiilor de publicitate (ABAP) – Brazilia
  • Consiliul pentru Comunicarea Comercială – Noua Zeelandă
  • Consiliul Agențiilor de Comunicare – Australia
  • Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) – Europa
  • Institutul Agențiilor de Comunicare (ICA) – Canada
  • Institutul practicienilor în publicitate (IPA) – Marea Britanie
  • Uniunea Columbiana de Companii Publicitare (UCEP) – Columbia

VoxComm este noua voce globală pentru agenții, promovând valoarea pe care agențiile o aduc clienților lor ca “turbo-impulsuri” pentru creștere.

Uniunea Agențiilor de Publicitate din Romania este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate și media din industrie. Fondată în 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință. UAPR este membră a Asociației Europene a Agențiilor de Comunicare (EACA).

Credit foto: ID 143701320 © Ksenia Kolesnikova | Dreamstime.com

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: