Publicitate MarComm Stiri

AIN’T semnează cea mai nouă campanie de informare lansată de Agenția Națională de Transplant: #FearlessDonors

26 aug. 2025 4 min

AIN’T semnează cea mai nouă campanie de informare lansată de Agenția Națională de Transplant: #FearlessDonors

Reading Time: 4 minute

Alături de voci puternice din comunitatea motocicliștilor din România, Agenția Națională de Transplant a lansat, alături de agenția AIN’T un manifest național pornit dintr-o tensiune pe care o auzim tot mai des, dar care nu ne face deloc cinste: motocicliștii sunt numiți, în glumă, „donatori de organe”. Într-o țară cu cel mai ridicat grad de accidente rutiere și cel mai scăzut grad de donare de organe, nu este momentul să se mai glumească despre acest aspect.

#FearlessDonors este o invitație la nivelul întregii societăți de a transforma stereotipurile din jurul donării de organe într-un dialog mai amplu despre responsabilitate, siguranță și șansa reală de a salva vieți, prin solidaritate umană.

Bikers for Humanity, MotoADN, Motoraliul Anual Național, Charley Ottley și Cristian Hrubaru sunt primii care se alătură dialogului #fărăbariere, cu un mesaj puternic din partea comunității: „România are nevoie de mai multă solidaritate când vine vorba de alegerile importante pentru viață. Donarea de organe nu ar trebui să fie nici tabu, nici subiect de glumă, nici o etichetă negativă pe care să o punem anumitor categorii – ci un gest umanitar de care este foarte mare nevoie la noi în țară, care merită discutat și planificat de noi toți, în familie.”

Pentru miile de pacienți români ale căror vieți depind de un transplant, fiecare dialog despre donarea de organe înseamnă nu doar speranță, ci o posibilă nouă șansă la viață.

„Suntem extrem de mândri că AIN’T semnează o campanie atât de curajoasă și îndrăzneață cum este Fearless Donors. Exact în astfel de contexte creativitatea poate face cu adevărat diferența, ajutând un subiect atât de important să ajungă la cât mai mulți oameni și să beneficieze de implicare, pentru a schimba lucrurile în bine.”, spune Jörg Riommi, CEO & Chief Creative Officer AIN’T.

Primul pas spre a deschide acest dialog a fost chiar lansarea campaniei în cadrul festivalului LaRock, la care au participat peste 50.000 de oameni. Aici, reprezentanții Agenției Naționale de Transplant și ambasadorii mai multor asociații moto din întreagă țară au luat cuvântul pe scenă și au purtat cu mândrie simbolurile Fearless Donors. Și formații muzicale cunoscute au preluat inițiativa, încurajând cât mai mulți oameni să intre în conversație.

„Campania Fearless Donors e un exemplu de curaj: o idee cu răsunet realizată alături de parteneri care nu se tem să aducă schimbare în societate și să deschidă o conversație atât de necesară. De acum înainte vorbim despre donarea de organe cu mândrie, niciodată cu frică”, completează Ruxandra Papuc, Global ECD & Partner AIN’T.

„Astfel de idei – neconvenționale și cu impact real – sunt parte din ADN-ul nostru și reflectă foarte bine ceea ce suntem și ceea ce facem în AIN’T”, adaugă Ivanna Skulska-Lowe, Global Client Lead AIN’T.

Cu peste 4000 de pacienți pe listele de așteptare și doar 85 de donatori anual, România acoperă doar o mică parte din nevoia reală de transplanturi, în ciuda tuturor eforturilor echipelor medicale. Statisticile europene ne plasează printre țările cu o rată scăzută a donatorilor, cu doar 4 donatori la 1 milion de locuitori, în contrast puternic cu media europeană de 21 de donatori la 1 milion de locuitori. O realitate care se traduce, din nefericire, în ani de așteptare și incertitudine pentru pacienții în nevoie și familiile lor.

„Acest demers este încă un pas pe care îl facem în încercarea de a prezenta realitatea nu doar în cifre, dar și în percepția colectivă. Avem nevoie ca donarea de organe să devină un subiect firesc la nivelul societății și al familiei, dar și un simbol pozitiv. Fiecare organ transplantat înseamnă o viață salvată, iar în spatele fiecărui transplant reușit se află generozitatea unei familii care, într-un moment de grea încercare, a ales să dăruiască cel mai de preț cadou pe care îl putem lăsa după noi: a doua șansă la viață”, spune Dr. Guenadiy Vatachki, Directorul Executiv al Agenției Naționale de Transplant.

Inițiativa va continua la nivel național, prin acțiuni menite să faciliteze alegerile informate și dialogul deschis în spațiul public.

“O astfel de inițiativă poate schimba cu adevărat destine, în special atunci când îndrăznim să abordăm deschis subiectul cu familia și apropiații. Ne bucurăm să fim parte din eforturile de a duce această misiune curajoasă în atenția cât mai multor oameni, pentru a crește, împreună, șansele celor în nevoie”, declară Lavinia Chican, Managing Director Green Communication.

Cei care vor să susțină mai departe conversația, se pot alătura manifestului purtând unul dintre însemnele #fearlessdonors – fie ca insigne sau patchuri, fie pe tricouri ori bandane. Un simbol al curajului, prin care transmitem că nu ne temem să vorbim despre cel mai dur subiect și că alegem să o facem informat.

Articole pe aceeași temă: