Allianz-Țiriac lansează o carte pentru copii pentru educație financiară
Reading Time: 3 minuteAlfabetizarea financiară rămâne la cote reduse la nivel național, România fiind printre ultimele locuri în clasamentele europene privind educația financiară. În acest context, Allianz-Țiriac investește continuu în inițiative de informare și lansează acum un proiect amplu de educație financiară în asigurări pentru copii. Cartea „Filip și secretul de Dincolo” se adresează copiilor cu vârsta între 5 și 9 ani și îmbină, într-un mod creativ, povestea plină de aventură a unei familii cu concepte esențiale despre protecție, responsabilitate și grija pentru viitor.
Experții atrag atenția că dezvoltarea unor deprinderi sănătoase legate de siguranță, prevenție și administrarea banilor trebuie să înceapă încă din copilărie, iar părinții au nevoie de instrumente simple pentru a aborda aceste teme în discuțiile cu cei mici.
„Pentru noi, protecția nu este doar o poliță de asigurare, ci și o formă de grijă și încredere pe care o oferim comunităților. Este modul nostru de a contribui la o societate mai puternică, în care oamenii știu că nu sunt singuri atunci când se confruntă cu situații neașteptate. Prin acest proiect, ne dorim să deschidem conversații mari cu cei mici despre educația financiară în asigurări încă de la cele mai fragede vârste, atunci când se formează obiceiurile și valorile de viață. Copiii învață prin povești și imaginație, iar părinții găsesc în carte un sprijin pentru a discuta teme care, de multe ori, pot părea abstracte sau dificile. În același timp, lansarea acestei povești face parte din angajamentul nostru mai larg de a investi în comunități și în viitor”, spune Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac Asigurări.
Cartea semnată de Adina Rosetti și ilustrată de Oana Ispir urmărește peripețiile lui Filip, ale surorii lui mai mici, Marina, și ale familiei lor, care descoperă, cu ajutorul spiridușilor și al unor obiecte magice, cum să înfrunte imprevizibilul. Narațiunea introduce teme precum curajul, protecția și grija față de cei dragi, punând bazele primelor noțiuni despre asigurări într-un limbaj pe înțelesul celor mici.
„Fac parte dintr-o generație căreia i-a lipsit educația financiară, iar discuțiile despre bani, economisire sau asigurări pentru viitor erau aproape un tabu. Poveștile vin întotdeauna în ajutor, sunt calea cea mai ușoară și ludică de a „traduce” lucruri din lumea oamenilor mari pe înțelesul celor mici, de a deschide discuții, altminteri complicate, și, mai ales, sunt un prilej de conexiune în familie, pe care ni-l dorim cu toții, părinți și copii. Când am primit propunerea Allianz-Țiriac de a scrie o carte care să le explice copiilor câteva noțiuni de bază despre bani, asigurări, investiții, m-am bucurat că voi avea eu, în primul rând, ocazia să aflu cum stă treaba cu lucrurile astea despre care nu se discuta în copilăria mea. Mai departe, am distilat și strecurat tot ce am aflat, în doze potrivite, în povestea unei familii care locuiește într-o lume fantastică, dar care seamănă în multe privințe cu lumea noastră reală, și sper ca această carte să fie doar începutul unor discuții în familie despre protecție și grijă pentru viitor”, spune Adina Rosetti, autoarea cărții „Filip și secretul de Dincolo”, alături de multe alte titluri cunoscute și apreciate atât de copii, cât și de adulți.
„Povestea lui Filip și a familiei sale a fost un minunat prilej de explorare a simbolismului în ilustrația de carte pentru copii. În lucrările mele îmi place să amestec elemente de straniu și neașteptat cu cele familiare, iar lumea fantastică imaginată de Adina a fost un spațiu primitor de desfășurat părinți, bunici, vecini, pitici și păduri noi și nemaivăzute”, completează și Oana Ispir, creatoarea universului vizual ilustrat în carte.
„Filip și secretul de Dincolo” este distribuită gratuit, atât în format tipărit, cât și în versiuni audio și video disponibile online, pe Spotify și YouTube.
Allianz-Țiriac, sprijin total de 3,2 milioane de euro în comunitate în 2025
Allianz-Țiriac pune umărul la construirea unui viitor mai bun în România nu doar prin produsele și serviciile puse la dispoziția clienților, ci și prin implicarea activă în rezolvarea de probleme în domenii critice ale societății, precum sănătate, educație, mediu sau sport. Compania contribuie la diminuarea efectelor schimbărilor climatice, prin alegerile sustenabile în ceea ce privește derularea business-ului, respectiv investiții în procese digitale, clădiri sustenabile cu efecte reduse asupra mediului, dar și prin acțiuni de voluntariat ale angajaților, care au avut ca efect plantarea a 55.000 de puieți până acum. Doar în acest an, contribuția Allianz-Țiriac în comunitate a fost de peste 3,2 milioane de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz