Alpin Group se extinde pe litoral, cu o investiție de peste 20 mil. euro
Reading Time: 2 minuteGrupul hotelier Alpin a înregistrat o creștere de 11% în 2024 și anunță că-și va îndreptat focusul investițional și către zona litoralului românesc.
La finalul anului trecut, cifra de afaceri Alpin Group s-a ridicat la 73,7 milioane de lei, susținută în principal de consolidarea segmentului de evenimente corporate și de investițiile strategice în acest sector.
„Creșterea de anul trecut reflectă efectele directe ale investițiilor strategice realizate în perioada 2020–2023, în valoare de peste 9 milioane de euro, în facilități moderne pentru organizarea de evenimente. În 2024, locațiile Alpin au găzduit evenimente internaționale de amploare, în medie cu 800 de participanți, din industrii, precum IT, Medical și Apărare.”
David Aron, CEO Alpin Group
Pentru anul 2025, Grupul Alpin își propune o creștere de 10% a cifrei de afaceri, prin creșterea ponderii evenimentelor internaționale și consolidarea parteneriatelor comerciale. În paralel, compania va continua dezvoltarea segmentului de leisure internațional, în colaborare cu agenții de turism, prin pachete ce includ zboruri operate pe Aeroportul Internațional Brașov.
Lansarea noului centru K2 Alpin, parte din Alpin Confernce Center, a transformat locația într-un reper al industriei MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) din România. Cu o capacitate totală de 7.500 mp destinați conferințelor și expozițiilor, Alpin Conference Center este în prezent cel mai mare centru de evenimente corporate cu servicii hoteliere integrate din țară.
Dincolo de creșterea cifrei de afaceri, Alpin Group a înregistrat și o îmbunătățire semnificativă a profitabilității, EBITDA pentru anul 2024 s-a situat la 18 milioane lei, cu peste 25% mai mare față de 2023. Acest fapt s-a datorat proceselor de optimizare a costurilor și a implementării unei platforme interne de „cost-management”, menită să crească eficiența decizională.
Alpin Group are buget de investiții de 10 mil. euro
În privința perspectivelor de dezvoltare pe termen mediu și lung, Alpin Group are în vedere extinderea portofoliului prin proiecte hoteliere și imobiliare în mai multe zone ale țării, precum și dezvoltarea de parteneriate pentru operare hotelieră.
Bugetul de investiții pentru anul 2025 este estimat la 10 milioane de euro, iar cea mai mare parte a acestei sume este direcționată către dezvoltarea Rivaz Hotel, un proiect hotelier de 5 stele situat în stațiunea Olimp, aflat deja în faza de construcție.
„Rivaz Hotel este un proiect de suflet al Alpin Group, dar și o inițiativă curajoasă de a redefini standardele de vacanță la Marea Neagră și la creionarea căruia lucrăm de peste trei ani. Este un proiect care aduce împreună rafinamentul, servicii premium, experiența în ospitalitate, grija față de oaspeți, toate într-un cadru natural unic – Marea Neagră”, spune David Aron – CEO – Alpin Group.
Rivaz Hotel, cu o arhitectură inspirată din eleganța Rivierei Franceze reinterpretată într-o notă contemporană Art Deco, are piscină infinity de peste 40 de mp pe rooftop, plajă privată, centru SPA & fitness, skybar cu vedere panoramică, restaurant gourmet, servicii permanente de concierge și mentenanță, parcare privată și securitate 24/7. Hotelul are 130 de camere. Investiția se ridică la peste 20 de mil. de euro, iar întregul concept este realizat de echipele interne de antreprenoriat general, de arhitecți și design și de management ale grupului Alpin.
Portofoliu extins pentru Alpin Group
După ce a preluat Alpin Hotel în 2004, familia Aron a investit peste 40 de milioane de euro, pentru a-l transforma într-un resort hotelier cu multiple facilități leisure și corporate.
Pe lângă expertiza dobândită în ospitalitate, Alpin Group și-a diversificat portofoliul și în alte domenii precum real estate și IT, domenii în care dorește să se dezvolte inclusiv prin extindere la nivel internațional.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz