Influencerii au cucerit lumea. Dar cum cucerește un brand influencerii și cum reușește să le canalizeze puterea pentru a cuceri la rândul său clienții? Cu asta se ocupă Andreea Lupu, Influence Lead la Publicis Media.
Este eterogen, plin de culoare și similar unei suite muzicale – compus din multiple părți, aparent scrise în aceeași modalitate, dar contrastante prin caracter și mișcare sau măsurare. Pe scurt, influencer marketing-ul este în plină ascensiune.
Problema este că ritmul în care crește și revendicarea lui de către diferite expertize: agenții de media, PR, creație, platforme etc. face dificilă profesionalizarea lui și stabilirea unui limbaj comun. Și aici este problema: ne preocupăm de automatizare, inteligență artificială, realizarea unei campanii de influencer marketing prin trei clickuri, dar pe drum am pierdut definiția influenței, am uitat de poveste (cel mai puternic diferențiator al acestei abordări) și nici nu am definit concret obiectivul de brand și pe cel de campanie.
Publicis Influence este umbrela unui demers pe care l-am început acum 9 ani, dar abia anul acesta i-am construit o identitate proprie. În 2012, în calitate de tehnocrați, puneam bazele InfluenceMe, primul și singurul studiu din România care documentează calitativ, cantitativ și integrat campaniile locale de influencer marketing.
Pe scurt, măsurăm impactul pe care campaniile cu influenceri îl au pe fiecare etapă din purchase funnel. Și facem asta integrat, mixând tool-urile de data, capabilitățile departamentului de research, perspectiva antropologică și know-how-ul de brand. În 2021 am dezvoltat și partea de ideație și implementare propriu-zisă a campaniilor, de care ne ocupam, până acum, doar pentru câțiva clienți ai grupului.
Abordarea este una complexă, adaptată nevoilor fiecărui brand. Întotdeauna pornim de la un obiectiv pe care îl setăm împreună cu clientul. Trecem apoi la implementare: partea de concept și/sau brief, selecția influencerilor și stabilirea instrumentelor de măsurare.
Aceasta ar fi o sinteză extrem de abruptă a procesului. Din perspectiva mea, cel mai puternic diferențiator este abordarea strategică și integrată care definește Publicis Influence. Suntem singurii care au capacitatea de a justifica influencer marketing-ul local, dincolo de vanity metrics, analizând modul în care acesta are impact asupra atributelor unui brand și aduce cu adevărat valoare.
În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…
Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…
Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…
Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…
Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…
Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…