Stiri Tech

Angajații acordă încredere mai mare unui robot decât managerului lor

17 oct. 2019 3 min

Angajații acordă încredere mai mare unui robot decât managerului lor

Reading Time: 3 minute

Cele mai recente progrese în înţelegerea mecanismelor şi a inteligenţei artificiale sunt integrate rapid în viaţa de zi cu zi, ceea ce duce la o schimbare masivă în modul în care oamenii interacţionează cu tehnologia şi cu echipele lor. Relaţia dintre oameni şi roboți este redefinită la locul de muncă şi nu există o abordare unică aplicabilă tuturor pentru a gestiona cu succes această schimbare. În schimb, companiile trebuie să se asocieze cu organizaţia lor de resurse umane pentru a personaliza abordarea implementării Inteligenței Artificiale la locul de muncă pentru a răspunde aşteptărilor legate de schimbare ale echipelor lor din întreaga lume.

Conform celui de-al doilea studiu anual AI la Locul de muncă (AI at Work) realizat de Oracle şi Future Workplace, o firmă de cercetare care pregăteşte lideri în caz de probleme în recrutarea, dezvoltarea şi implicarea angajaţilor, arată că oamenii au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor. Studiul realizat pe 8.370 de angajaţi, manageri şi lideri de resurse umane din 10 ţări, a constatat că AI a schimbat relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă şi că redefinește rolul pe care echipele şi managerii de resurse umane trebuie să-l joace în atragerea, păstrarea şi dezvoltarea talentelor.

Adoptarea tot mai mare a AI la locul de muncă are un impact semnificativ asupra modului în care angajaţii interacţionează cu managerii lor. Drept urmare, rolul tradiţional al echipelor de resurse umane şi al managerului se schimbă. Astfel, 64% dintre oameni ar avea mai mare încredere într-un robot decât în managerul lor şi jumătate dintre ei ar apela la un robot în loc să-şi consulte managerul pentru sfaturi.

Angajaţii din India (89 %) şi China (88 %) au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor, urmaţi de cei din Singapore (83 %), Brazilia (78 %), Japonia (76 %), Emiratele Unite (74 %), Australia / Noua Zeelandă (58 %), SUA (57 %), Marea Britanie (54 %) şi Franţa (56 %). Mai mulţi bărbaţi (56 %) decât femei (44 %) au apelat la AI în defavoarea managerilor lor, iar 82% dintre oameni consideră că roboţii pot face lucrurile mai bine decât managerii lor.

Când au fost întrebaţi ce anume pot face roboţii mai bine decât managerii lor, respondenţii sondajului au spus că roboţii sunt mai buni în a furniza informaţii imparţiale (26 %), la menţinerea programelor de lucru (34 %), la rezolvarea problemelor (29 %) şi la gestionarea unui buget (26 %). Când au fost întrebaţi ce anume pot face managerii mai bine decât roboţii, angajaţii au spus că primele trei sarcini au fost înţelegerea laturii emoționale (45 %), consultanța și oferirea de sfaturi (33 %) şi crearea unei culturi organizaționale (29 %).

Impactul AI la locul de muncă este abia la început şi pentru a profita de cele mai recente progrese în ceea ce priveşte AI, organizaţiile trebuie să se concentreze pe simplificarea şi securizarea AI la locul de muncă pentru a nu risca să rămână în urmă. Astfel, 76% dintre angajati şi 81 % consideră că este dificil să ţină pasul cu schimbările tehnologice la locul de muncă. Angajaţii doresc o experienţă simplificată cu AI la locul de muncă, cerând o interfaţă de utilizator mai bună (34 %), o formare care să includă cele mai bune practici (30 %) şi o experienţă personalizată comportamentul lor (30 %). Siguranţa (31 %) şi confidenţialitatea (30 %) sunt principalele preocupări care împiedică angajaţii să folosească AI la locul de muncă. Nativii digitali ai Gen Z (43 %) şi Millennials (45 %) sunt mai preocupaţi de confidenţialitate şi siguranţă la locul de muncă decât Gen X (29 %) şi Baby Boomers (23%).

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: