Digital Stiri Tech

O firmă de IT din Cluj-Napoca dezvoltă o aplicație care le permite ospătarilor să lucreze de la distanță

27 oct. 2023 3 min

O firmă de IT din Cluj-Napoca dezvoltă o aplicație care le permite ospătarilor să lucreze de la distanță

Reading Time: 3 minute

„Ospătar la Distanță” este o aplicație dezvoltată de o firmă de IT din Cluj Napoca, care le permite ospătarilor înregistrați în rețea să profeseze, indiferent de locul în care s-ar afla. Peste 600 de ospătari dornici să profeseze de la distanță s-au înscris în doar 4 luni de la momentul lansării ideii pe piața din România. Aplicația va fi 100% funcțională de la începutul anului viitor.

Ca urmare a contextului post-pandemic, tot mai mulți manageri sau deținători de restaurante au integrat soluții digitale în gestionarea comenzilor de la clienți. Scanarea codului QR este soluția utilizată frecvent în restaurante, însă există și alternative diferite la vizualizarea meniului și plasarea comenzii. Codul QR este o variantă simplă de utilizat, însă înlătură complet experiența cu un factor uman.

În industria HoReCa, serviciile constituie 50% din experiențele turiștilor. Cu alte cuvinte, nu doar gustul, mirosul și felul în care arată un preparat culinar sunt relevante pentru starea de bine a unui client, ci și modul în care acesta este primit de către personalul restaurantelor. Restaurantele beneficiază de avantaje semnificative atunci când un ospătar zâmbitor le poate face clienților sugestii pe baza felurilor de mâncare comandate.

Cum funcționează „Ospătar la Distanță” pentru ospătari?

„Ospătar la Distanță” este o platformă care permite ospătarilor înscriși în această rețea să ofere servicii de la distanță, iar în schimbul serviciilor acestora să primească un comision din totalul notei, pentru fiecare client căruia i-au preluat comanda. Înscrierea pe această platformă este gratuită: Butler.Expert. Tot gratuită este și utilizarea platformei de către ospătari.

În mod tradițional, ospătarii din restaurante încep activitatea de servire a unui client în momentul în care îi aduc acestuia meniul la masă, continuă apoi cu notarea comenzii și plasarea ei către bar și bucătărie. Serviciile ospătarului se finalizează cu aducerea comenzii la masa clientului și cu încasarea contravalorii pentru preparatele și băuturile comandate de către oaspetele restaurantului.

Dacă un restaurant alege să colaboreze cu „Ospătar la Distanță” și să beneficieze de serviciile ospătarilor profesioniști care s-au înscris pe această platformă, va trebui să plătească administratorului platformei un comision din contravaloarea notei de plată. Cu alte cuvinte, și pentru restaurante, înscrierea în această rețea este gratuită, iar costurile vor fi suportate în funcție de necesități (doar atunci când se apelează la serviciile unui ospătar la distanță).

Practic, activitatea ospătarului de la distanță implică toată interacțiunea cu clientul pe care o are în mod normal un ospătar clasic, singura excepție fiind constituită de faptul că ospătarii angajați ai restaurantelor vor trebui să ducă comanda la masa clienților.

Este o soluție incluzivă pentru ospătarii cu deficiențe locomotorii; o nouă oportunitate de câștig suplimentar pentru ospătarii care au deja un job full time și chiar o alternativă la jobul clasic; o modalitate de a avea un loc de muncă flexibil, unde ospătarii profesioniști sunt apreciați și respectați de conducerea restaurantelor. „Ospătar la Distanță” este una dintre cele mai atractive posibilități de muncă pentru ospătari. Aceștia pot oferi servicii restaurantelor din alte orașe, nefiind limitați de barierele geografice.

„Ospătar la Distanță” asigură reducerea costurilor cu personalul din restaurante. Restaurantele au doar în anumite intervale orare sau doar în anumite zile din săptămână un flux mai mare de oaspeți. Astfel, nu este necesar ca un restaurant să angajeze 6 ospătari în loc de 3, iar 3 dintre aceștia să aibă activitate doar 4 ore din program. Este suficient să aibă 3 ospătari, iar atunci când restaurantul are foarte mulți clienți, clienții restaurantului pot plasa comanda prin intermediul unui ospătar la distanță. Cu alte cuvinte, plata pentru ospătari se face doar atunci când le sunt utilizate serviciile.

Ospătarii din rețeaua noastră sunt profesioniști cu experiență, verificați și instruiți. Majoritatea sunt vorbitori de limbi străine și au acumulat experiență considerabilă în restaurante de top din străinătate. Ospătarii din echipa noastră pot prelua comenzile oaspeților internaționali în limba lor maternă. Suntem unicul jucător din țară și din lume care oferă această facilitate restaurantelor.

Mai mult, prin intermediul unor parteneriate strategice, ospătarii noștri vor beneficia de cursuri de perfecționare, care să îi ajute să se dezvolte în permanență și să țină pasul cu noile cerințe din piață. Vom avea cursuri referitoare la modul de servire a vinului, dar și cursuri de etichetă și maniere”, a afirmat Ciprian Costea, fondatorul „Ospătar la Distanță”.

Caracteristicile aplicației au fost gândite după ce a fost identificată o nevoie în piață. România traversează una dintre cele mai mari crize de pe piața forței de muncă, iar industria HoReCa este în topul industriilor afectate.

Aplicația a fost deja testată în câteva restaurante din țară și s-a bucurat de un real succes.

Ca urmare a răspunsului pozitiv din partea ospătarilor și restaurantelor, dar și ca urmare a faptului că este unica aplicație de acest gen din lume, Ospătar la Distanță vizează expansiunea la nivel global. Faptul că este o aplicație revoluționară – concepută pentru restaurante, ospătari și clienții restaurantelor – este atestată și de invitația primită de către firma Remote Butler SRL să participe la o competiție dedicată start-upurilor.

Firma dezvoltatoare Ospătar la Distanță  va participa în data de 13 noiembrie 2023 la Web Summit, ce va avea loc în Lisabona Portugalia. Web Summit este unul dintre cei mai mari și mai importante evenimente din lume dedicat tehnologiei și inovației.

Array

Articole pe aceeași temă: