Stiri

Aproape o treime din vânzările Renault în 2021 au fost mașini hibride sau electrice

Reading Time: 2 minute

Gama E-Tech a Renault, care include mașinile cu motoare electrice și hibride, a reprezentat 30% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2021, față de 17% în anul precedent.

În Europa, Renault se află pe podiumul EV în Franța (lider), în Italia (poziția a 2-a) şi în Germania (poziția a 3-a). Lansat în 2012, Renault ZOE își menține poziția de lider de piață în segmentul EV din Franța și ocupă locul 2 în Europa.

În ceea ce privește vehiculele hibride de pasageri, modelele Clio reprezintă 19% din vânzări, Captur – 24%, Arkana – 56%.

Renault a reușit să realizeze 1 din 3 vânzări cu tehnologia E-Tech și 1 din 2 vânzări pe canalul de retail. Renault profită de aceste rezultate bune obținute în 2021 pentru a-și consolida traiectoria pozitivă și pentru a se re-poziționa în segmentul C în 2022, pe baza lansărilor noului Megane E-Tech Electric și a noului Austral. Privim spre 2022 cu ambiția de a merge mai departe, încrezători în consistența portofoliului nostru de produse și în abordarea noastră comercială.”

Fabrice Cambolive, Renault brand Sales and Operations Senior Vice President

Vânzările la nivel mondial ale grupului Renault au ajuns la 1.751.089 de unități, în scădere cu 6,7% față de 2020, ceea ce înseamnă și o cotă de piață de 4,7% (-0,6 puncte procentuale față de 2020). În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 7,1% (-0,7 puncte procentuale), cu 984.784 de unități.

Piețele din afara Europei reprezintă acum 44% din vânzările producătorului auto. Noul Renault Duster a înregistrat vânzări mari: 41.000 de unități în Rusia (+31%), 22.000 de unități în Brazilia (+15% față de 2020), 6.200 de vânzări în Mexic (+55% față de 2020) și 9.100 de vânzări în Columbia (+34% față de 2020).

Pentru piața de vehicule utilitare (fără caroseria pick-up) Renault a revenit pe primul loc european, grație gamei noi care include noile Express Van și Kangoo Van. În Europa, cota de piață a vehiculelor utilitare ușoare a atins 15,7% (+1 punct procentual față de 2020, fără caroseria pick-up).

Clio, cel mai vândut model Renault în România

Pe o piață în scădere cu peste 5%, Renault a înmatriculat în România 10.144 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 7,3% (-0,8 puncte procentuale față de 2020) și ocupă a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2021, conform datelor DRPCIV.

Cel mai vândut model al mărcii rămâne Renault Clio, cu un volum total de 2.945 unități. Urmează Captur și Megane cu 2.017 unități, respectiv 1.765 unități, încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piață cumulată de 5,6%.

Gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată anul trecut, prin lansarea noilor modele: Express, aflat la prima generație, Kangoo și Trafic, care au performat în segmentele lor. Renault se situează pe locul 2 mărci importate cu 2.063 de unități, înregistrând o cotă de piață de 12%, în creștere cu +1,7 puncte față de anul precedent.

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, reprezintă în România 23% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 372 de unități (5% cotă de piață, locul 3 mărci importate), din care 347 ZOE și 25 Kangoo Z.E.

În zona de vehicule hibride și plug-in hibride, Renault a avut un volum total de 1.521 de unități, din care 905 Captur, 397 Arkana și 219 Clio. În cazul modelului Arkana, cel mai recent SUV al mărcii, lansat în aprilie 2021, jumătate din vehiculele vândute sunt în versiune E-Tech.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Peste 1 milion de clienți ING Bank au beneficiat de protecție financiară din asigurări NN

NN România și ING Bank România au susținut peste 1 milion de clienți să beneficieze de protecție financiară prin soluțiile…

5 minute ago

Programul BCR de Paște: ce sucursale rămân deschise

Banca Comercială Română (BCR) anunță că de 1 mai 2024, precum și în perioada Sărbătorilor de Paște (3-6 mai), rămâne…

10 minute ago

Glovo: Ce deserturi au comandat românii în zilele de Paște 

Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, a realizat o analiză privind cele mai comandate…

42 de minute ago

Iberdrola părăsește România, după ce a vândut Eolica Dobrogea One către Premier Energy Group, pentru 88 mil. euro

Spaniolii de la Iberdrola au vândut compania Eolica Dobrogea One, producător de energie eoliană cu o capacitate de 80 MW,…

43 de minute ago

TAROM va primi ajutor financiar din partea statului român în valoare de peste 95,3 mil. euro

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, va primi un ajutor financiar din partea statului român, în valoare de aproximativ…

47 de minute ago

Extinderea startup-ului theCoRD vizează 10 țări până la finalul lui 2024

Startup-ul românesc theCoRD, care a lansat o soluție AI de team coaching estimează că, până la finalul anului, produsul său…

57 de minute ago