Aproape un sfert dintre angajații E.ON, voluntari în proiecte dedicate comunităților din România
Reading Time: 3 minuteGrupul E.ON a investit, anul trecut, circa 2,2 milioane de euro în proiecte pentru comunitățile din România, ridicând la 22 de milioane de euro suma totală direcționată către astfel de inițiative în ultimii ani, potrivit Raportului de Sustenabilitate pentru anul 2024, publicat recent.
În anul 2024, peste 1.500 de angajați s-au implicat în activități de voluntariat, ceea ce înseamnă că aproape un sfert dintre angajații Grupului E.ON în România au dedicat cca. 6.000 de ore pentru comunități. În total, au fost sprijinite 150 de ONG-uri și instituții, cu 40.000 de beneficiari direcți.
Domeniile principale de implicare în comunitate au vizat îmbunătățirea culturii siguranței și pregătirea generațiilor viitoare. Schimbările climatice și protecția mediului, prin proiecte și campanii dedicate eficienței energetice, au fost de asemenea domenii prioritare în anul 2024.
Proiecte-cheie
Campania „Dăruiește Lumină” a stabilit un nou record: 2,6 milioane kWh de energie donați către școli, instituții de educație incluzivă sau alte institute sociale ce vin în sprijinul celor vulnerabili, în cele patru ediții desfășurate anul trecut. De la lansarea sa, din 2015, campania a ajuns la un total de 6,85 milioane kWh de energie dăruiți de E.ON cu implicarea românilor mai multor centre sociale, școli sau spitale.
Sub sloganul „Împreună facem diferența”, E.ON România a sprijinit grupuri vulnerabile atât prin campanii și proiecte dedicate acestora, cât și prin implicarea angajaților în acțiuni de voluntariat în comunități mici, identificate cu sprijinul asociațiilor și ONG-urilor de la nivel local. Peste 1.500 angajați au participat la acțiuni de voluntariat, iar rezultatele au fost pe măsura implicării lor: spații de joacă amenajate în curțile unor centre școlare de educație incluzivă, sute de porții de mâncare pregătite în cantine sociale și distribuite persoanelor vulnerabile, sute de pachete donate copiilor și persoanelor aflate în dificultate, zeci de școli ale căror curți sau spații interioare au fost amenajate, spații de lectură și biblioteci școlare transformate în locuri primitoare, trasee turistice reamenajate sau curățate de deșeuri, peste 58.000 de copaci plantați și mai multe campanii de donare de sânge desfășurate la sediile noastre. În total, aproximativ 6.000 de ore de voluntariat.
Parteneriatul „Împreună pentru siguranță” încheiat între E.ON, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Departamentul pentru Situații de Urgență și Delgaz Grid, a împlinit anul trecut 12 ani. Anual, 5 milioane de români sunt informați despre utilizarea în siguranță a energiei, prin campanii TV, spoturi radio sau prin campaniile derulate pe canalele de social media. În 2024, campania „Detector pentru Viață” a dus la distribuirea și montarea a 10.000 de detectoare de fum și monoxid de carbon în gospodării din 20 de județe, promovând și importanța montării unor astfel de detectoare, care în multe cazuri fac diferența între un incident și o tragedie.
Proiectul „Energie în școlile copilăriei” a modernizat, doar anul trecut, iluminatul din trei unități de învățământ: Liceul „Petru Rareș” din Târgu Lăpuș, Liceul „Horea” din Marghita și Școala Gimnazială nr. 10 din Târgu-Mureș. Din 2015, au fost echipate 86 de școli cu peste 41.000 de corpuri de iluminat și 96.000 de tuburi LED, oferind condiții mai bune de studiu pentru elevi.
Prin „Lecții despre energie”, 83 de angajați-voluntari au predat 232 de ore despre energie, siguranță și protecția mediului, doar anul trecut. Peste 5.000 de elevi din 115 școli și grădinițe au învățat cum să fie în siguranță în preajma surselor de energie, ce înseamnă energia verde și cum pot deveni eficienți energetic.
Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 20 de ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid și E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție de energie electrică și gaze naturale pentru 3,6 milioane de clienți, respectiv de furnizare a energiei și a soluțiilor energetice pentru circa 3,5 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit 2,47 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat și bugetele locale se ridică la 3,8 miliarde de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz