Stiri

Artom Steel Tubes, investiții pentru accelerarea decarbonizării

15 feb. 2024 2 min

Artom Steel Tubes, investiții pentru accelerarea decarbonizării

Reading Time: 2 minute

Artom Steel Tubes, una dintre cele mai importante întreprinderi producătoare de țevi din Europa, cu operațiuni în România la Reșița și Slatina, anunță investiții de peste șase milioane de euro în 2024 pentru optimizarea măsurilor de reducere a emisiilor de carbon și a consumului de combustibil. În acest sens, a încheiat parteneriate cu o serie de furnizori consacrați în industria metalurgică din Europa, care vor asigura retehnologizarea unor procese de producție.

În următorii doi ani, industria metalurgică va trebui sa facă eforturi financiare uriașe pentru demararea proiectelor majore de schimbare a tehnologiilor, în ciuda tuturor provocărilor cu care se confruntă. Instituțiile europene impun trecerea la oțelul verde cu emisii zero, prin înlocuirea cărbunelui cu gazul natural și a gazului metan cu hidrogenul obținut prin tehnologii verzi, dar și retehnologizarea fluxurilor de oțel din minereul de fier și cărbune. Uniunea Europeană a permis țărilor membre să acorde ajutoare de stat pentru modernizarea companiilor, însă, în lipsa acestora, am recurs noi la eforturi financiare pentru a asigura accelerarea proceselor de decarbonizare a uzinelor noastre”, a declarat Adrian Popescu, Președintele Consiliului de Administrație Artrom Steel Tubes.

Întreprinderea a început procesul de modernizare a cuptorului de încălzire a blocurilor pentru formarea țevilor în vederea laminării, cu sprijinul companiei italiene SMS Spa, parte a SMS Group și a Vesuvius Europe GmbH, ambele cu experiență semnificativă în domeniul industrial. Procesul presupune refacerea completă a zidăriei, folosind materiale refractare de ultimă generație, precum și instalarea unui nou set de arzătoare radiante de tip SMS RADFlame HY2, a unui sistem nou de control al combustiei și înlocuirea nivelului de automatizare.

“Arzătoarele de tip SMS RADFlame, cu tipul de ardere poziționat în partea superioară, vor asigura flacără uniformă, extinsă, astfel încât căldura să fie distribuită eficient în interiorul cuptorului. Această configurație hibridă determină reducerea suplimentară semnificativă a emisiilor de carbon, având și flexibilitatea de a funcționa cu hidrogen și gaz natural în orice procent în amestecul de combustibil’’, arată oficialii companiei italiene SMS Spa.

Modernizarea cuptorului permite diminuarea consumului de gaze naturale, care influențează în mod direct reducerea amprentei de carbon a uzinei de țevi. Procesul susține, de asemenea, posibilitatea utilizării hidrogenului, care va contribui la neutralitatea climatică. Retehnologizarea va fi finalizată pe parcursul acestui an.

De asemenea, un alt demers al întreprinderii vizează eficientizarea și decarbonizarea producției proprii de oțel folosit pentru fabricarea țevilor, precum și a reducerii semnificative a costurilor de producție aferente fluxului de fabricație din cadrul uzinelor din Reșița și Slatina. Chiar dacă tehnologia utilizată în acest sens, în prezent de Artrom, perminte ca prin reciclarea deșeurilor feroase, să se obțină oțel cu amprentă scăzută de carbon, reducerea impactului asupra mediului și în ceea ce privește acest proces e considerat prioritar în strategia de dezvoltare a companiei. În acest scop, furnizorul german Badische Sthal Engeniering, care a contribuit la modernizarea oțelăriei de la Reșița, asigură efectuarea unui studiu tehnico-economic amplu pentru identificarea soluțiilor care vor sta la baza viitoarelor investiții ale companiei în această direcție. Proiectul se încadrează în termenii Greenhouse Gas Protocol (EU-2001), Scopul 1 și 2, privind reducerea cu 25% a emisiilor de carbon.

ARTROM STEEL TUBES produce la uzina siderurgică din Reșița oțelul necesar uzinei de țevi din Slatina, de unde se livrează produse în Europa, Statele Unite și Asia, având ca agenți comerciali sucursalele sale din Europa și SUA.
ARTROM însumează circa 2.350 de angajaţi (1550 în Slatina, 770 în Reșița și circa 30 în reprezentanțele din Europa și SUA) şi afaceri de 2 mld. de lei, din care 85% din exportul produselor către cei peste 600 de clienți din Europa și America.

Array

Articole pe aceeași temă: