Finanțe BizRemote by certSIGN Stiri

BizRemote: BCR are deja peste 700 de puncte de lucru de la distanță și a interzis călătoriile de serviciu în zonele de risc

13 mart. 2020 2 min

BizRemote: BCR are deja peste 700 de puncte de lucru de la distanță și a interzis călătoriile de serviciu în zonele de risc

Reading Time: 2 minute

Banca Comercială Română (BCR) a setat deja peste 700 de puncte de lucru de la distanță, a interzis călătoriile de serviciu în zonele de risc și a amânat evenimentele mai mari programate în perioada următoare pentru a preveni răspândirea COVID-19.

Banca a activat planul de continuitate de afacerii și are deja peste 700 de puncte de lucru de la distanță, număr care poate fi crescut în funcție de evoluția situației.

„În funcție de caz și situația personală, considerând inclusiv funcțiile critice în această perioadă, există posibilitatea pentru angajații noștri să lucreze de acasă în această perioadă printr-o facilitate tehnică (laptop, VPN) disponibilă în BCR de câțiva ani. În cazul în care acest lucru nu e posibil, dat fiind specificul activităţii, ori alte motive obiective, există categoria cererilor speciale de concediu, respectiv cel de uz personal, care este plătit de companie și este separat de cel de odihnă. Considerăm o serie de măsuri de sprijin, asigurând în același timp permanența funcțiilor critice. Ne organizăm și eficientizăm pe cât posibil activitatea, astfel încât sa oferim sprijin tuturor colegilor (inclusiv colegii noștri cu copii), dar activitățile bancare să poată continua în regim normal”, au declarat pentru Biz reprezentanții BCR.

“Conexiunile de lucru se realizează printr-un sistem VPN (rețea privată virtuală) securizat, care beneficiază de un nivel de securitate informațională sporită, inclusiv în ceea ce privește protecția datelor.”

Rolul planului de continuitate a afacerii este tocmai menținerea business-ului pe o linie de funcționare normală, în condiții de evenimente externe excepționale. BCR are alocate resurse funcționale de rezervă și proceduri extrem de serioase în acest sens, care sunt exersate periodic și care iau în calcul probabilitatea de materializare a unor riscuri, printre care se numără și potențialul impact generat de mai multe scenarii de evenimente, așa cum este și această epidemie, au explicat reprezentanții băncii, adăugând că urmăresc atent evoluția situației, cât și comportamentul clienților, astfel încât să calibreze cât mai bine scenariul în care ne aflăm și să pregătească cele mai bune măsuri de răspuns.

“Avem implementată de câțiva ani o procedură de lucru de la distanță pentru angajații noștri. Totodată, BCR are pregătite resurse funcționale de rezervă, situate într-un centru separat, în cadrul planului de continuitate a afacerii”, au arătat reprezentanții BCR.

Ce măsuri a luat BCR pentru a preveni răspândirea COVID-19:

– interzicerea călătoriilor de serviciu în zonele de risc,

– amânarea unora dintre evenimentele mai mari programate în perioada următoare,

– instruirea periodică a salariaților cu privire la conduita optimă pentru protejarea împotrivă bolilor contagioase.

– intensificare activitățillor de curățenie, utilizând materiale dezinfectante speciale,

– suplimentarea dotării punctelor sanitare cu săpun antibacterian și distribuirea de substanțe antiseptice pentru utilizare intensivă,

– comunicrea în mod proactiv către colegi, actualizând permanent informațiile disponibile cu știri noi, în funcție de comunicările autorităților.

“Recomandăm clienților să respecte cu strictețe, în această perioadă, regulile de igienă pentru a preveni răspândirea infecțiilor cu boli transmisibile, precum și să urmărească atent mesajele autorităților.”

În același timp, banca recomandă clienților să utilizeze cât mai mult serviciile online și amintește că oferă deja 100% online un ciclu complet de servicii de daily banking: deschidere de cont curent cu card atașat și trimis la domiciliu, credit de nevoi personale, refinanțare, management carduri, asigurări, plată facturi, asset-management, deci toate activitățile bancare recurente în regim exclusiv online, fără să mai fie nevoie de vizite în sucursale.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19 accesează secțiunea specială BizRemote.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: