Finlandia lansează o nouă campanie globală: „It’s sooooo fine”
Reading Time: 4 minuteBrandul premium de vodcă Finlandia lansează o nouă campanie de amploare, cu scopul de a se conecta cu un public mai tânăr din România, valorificând schimbarea culturală spre un consum de alcool mai conștient și ghidat de valori.
„It’s Soooooo Fine” este prima campanie pentru brand-ul Finlandia de când a fost achiziționat de Coca-Cola HBC și are scopul de a crește în continuare cota de piață a brandului, aliniindu-se valorilor noii generații de tineri consumatori, care caută tot mai mult să își creeze momente de bucurie și experiențe comune.
S-a pornit de la datele oferite de platforma Future Laboratory, care subliniază faptul că tinerii, ca antidot la „cultura de a fi mereu ocupat”, tânjesc din ce în ce mai mult după propriul timp și spațiu pentru a se bucura de plăcerile lor fără presiune. Astfel, a fost creat sloganul „It’s Soooooo Fine” care are două semnificații.
Campania celebrează atât modul în care Finlandia poate facilita momentele relaxante de plăcere, cât și caracterul unic al băuturii – singura vodcă ușor de savurat și catifelată la gust, datorită „soarelui de la miezul nopții” din Finlanda.
Dezvoltată în parteneriat cu DDB Paris, campania ludică întruchipează o lume plină de căldură, culoare și caracter, ideea de plăcere situându-se în centrul poveștii.

Finlandia a fost creată în 1970 și este un brand mondial de vodcă, lider pe segmentul său, fiind parte din primele 10 mărci de vodcă Standard+ la nivel global. Este una dintre cele mai bine vândute branduri de vodcă în România, având o cotă de piață de 18% in Valoare în categoria Imported Vodka (IWSR 2023).
Anul trecut, investiția Coca-Cola HBC a permis extinderea Finlandia pe 19 piețe noi, pe care nu deținea anterior drepturi de distribuție înainte de achiziție. Investiția în brandul Finlandia subliniază angajamentul companiei de a consolida poziția Finlandia ca un brand lider pe piața de băuturi spirtoase premium. În general, portofoliul de băuturi spirtoase premium al Coca-Cola HBC a înregistrat o creștere organică a volumului de 31,8% în 2024, iar un factor important al acestui succes a fost expansiunea Finlandia Vodka.
Legat de lansare, Olena Klymenchuk, Directorul Global de Marketing pentru Finlandia, a spus:
„Finlandia este o vodcă având o istorie îndelungată și un angajament constant față de calitate. Scopul nostru este să creștem imaginea premium a brand-ului Finlandia și să construim o conexiune mai puternică și mai emoțională cu următoarea generație de consumatori de alcool, având vârsta legală în acest sens. Știm că tinerii adulți caută momente de bucurie și experiențe împărtășite, iar gustul excepțional al Finlandia Vodka poate face parte din aceste momente, fiind băutura perfectă pentru o gamă variată de ocazii, inclusiv întâlniri obișnuite cu prietenii într-un bar sau degustări perfecte acasă.”
„Aducem o idee fresh și interesantă din partea brand-ului, care se adresează tuturor și oferă un loc solid mărcii Finlandia în spiritul cultural contemporan. Păstrând mândria originii noastre finlandeze și standardele noastre de calitate constant ridicate, această campanie oferă o voce proaspătă și autentică pentru brand.”
Yannis Athanasiadis, Director General Finlandia, a declarat:
„Suntem încântați să lansăm această campanie în România, marcând o etapă semnificativă pentru Finlandia Vodka.”
„Finlandia este un brand global lider, iar această campanie reflectă angajamentul nostru de a consolida poziția sa pe piața băuturilor spirtoase premium, oferindu-i o voce actuală și vibrantă, care se aliniază cerinței tot mai mari pentru experiențe premium de consumat alcool, în mod conștient și cu scop.”
Campania „It’s Soooooo Fine” este lansată pe mai multe canale începând cu 28 aprilie, în 22 de piețe inițial, urmând să ajungă în mai multe țări la nivel global mai târziu în acest an.
Despre Finlandia Vodka
Finlandia a fost creată în 1970 și este un brand de vodcă de top în Europa Centrală și de Est, cu volume anuale de peste 2,5 milioane de lăzi de 9 litri la nivel global. Este disponibilă în versiuni clasice și mai multe arome.
Două elemente ale naturii abundente din Finlanda definesc Finlandia Vodka: orzul suomi (finlandez), pârguit de soarele verii care nu apune timp de 72 de zile, și apa glaciară pură din Finlanda. Rezultatul acestora este o atingere de soare și gheață: un gust catifelat și o senzație mătăsoasă la nivelul papilelor gustative.
Despre Coca-Cola HBC
Coca-Cola HBC este o afacere de bunuri de larg consum axată pe creștere și un partener strategic de îmbuteliere al The Coca-Cola Company. We open up moments that refresh us all! Creăm valoare pentru părțile interesate și sprijinim dezvoltarea socio-economică a comunităților în care operăm. Cu o viziune de a fi partenerul de băuturi lider 24/7, oferim băuturi pentru toate ocaziile, non-stop, și lucrăm împreună cu clienții noștri pentru a deservi 750 de milioane de consumatori pe o amprentă geografică largă de 29 de țări.
Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, mai largi și mai flexibile din industria băuturilor, cu mărci de băuturi lider de consum în categoriile de băuturi carbogazoase, băuturi carbogazoase pentru adulți, sucuri, apă, sport, energie, ceai gata de băut, cafea și băuturi spirtoase premium. Acestea includ Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Fanta, Sprite, Schweppes, Kinley, Costa Coffee, Caffè Vergnano, Valser, FuzeTea, Powerade, Cappy, Monster Energy, Finlandia Vodka, The Macallan, Jack Daniel’s și Grey Goose.
Promovăm un mediu de lucru deschis și incluziv printre cei 33.000 de angajați ai noștri și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este esențială pentru creșterea noastră viitoare. Ne situăm printre cei mai performanți în materie de sustenabilitate în clasamentele ESG, cum ar fi Dow Jones Sustainability Indices, CDP, MSCI ESG, FTSE4Good și ISS ESG.
Despre Coca-Cola HBC România
Lider al industriei locale de băuturi, cu 3 fabrici, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, Coca-Cola HBC România este un contributor important la dezvoltarea societății și economiei locale. Echipa Coca-Cola HBC România numără în medie 1.500 de angajați. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2023, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 793 milioane de euro, echivalentul a 0,24% din PIB-ul României.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz