Businessul Continental Automotive devine AUMOVIO și în România. Care este strategia noului brand
Reading Time: 3 minuteAUMOVIO s-a lansat oficial în România. Compania, desprinsă din Continental, activează în domeniul automotive și devine, în luna septembrie, independentă. Aceasta este prevăzută să fie listată la Bursa de Valori din Frankfurt în data de 18 septembrie 2025.
La nivel național, AUMOVIO este prezentă la Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara. Compania deține în România patru centre de cercetare și dezvoltare (Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara) și două unități de producție (Sibiu și Timișoara). Aproximativ 13.000 de angajați, din care mai mult de jumătate sunt ingineri și specialiști IT în centrele de cercetare și dezvoltare, fac parte din echipa AUMOVIO din țara noastră.
„Aceeași pasiune, o nouă identitate – ziua de astăzi marchează începutul unei noi ere – AUMOVIO – o forță adaptivă în care definim viitorul mobilității prin soluții electronice de ultimă generație și tehnologii inovatoare pentru vehicule autonome și definite prin software. Iar rolul României în accelerarea acestei transformări este unul esențial. Locațiile noastre din Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara sunt pregătite pentru viitor: digitalizate, inovatoare și cu competențe extinse. Suntem motivați să fim lider de piață alături de AUMOVIO și să contribuim puternic din România la acest parcurs împreună cu echipele noastre din centrele de cercetare și dezvoltare, producție, laboratoare de certificare și colegii cu responsabilități globale.”
Dr. Liviu Bălan, Head of Country AUMOVIO în România
Strategia AUMOVIO
AUMOVIO a implementat un program strategic cuprinzător pentru a sprijini traiectoria sa de creștere și creare de valoare ca entitate independentă. Programul, anunțat încă din luna iunie, are trei obiective strategice:
- AUMOVIO își propune să conducă în piață prin produse inovatoare și pregătite pentru viitor. Produsele care ocupă deja o poziție în top trei la nivel global reprezintă peste 80% din vânzările mondiale. AUMOVIO intenționează să extindă această cotă cu ajutorul tehnologiilor sale de impact în toate segmentele de produse profitabile.
- AUMOVIO își propune să se transforme într-o organizație de înaltă performanță. Acest obiectiv este susținut de măsuri pentru optimizarea portofoliului, îmbunătățirea proceselor, consolidarea excelenței operaționale și reducerea costurilor.
- AUMOVIO își propune să livreze rezultate conform obiectivelor financiare țintite. Acest pilon strategic este ghidat de ambiția pe termen lung de a crea valoare durabilă pentru viitorii acționari ai AUMOVIO.
Compania tehnologică și de soluții electronice îmbină decenii de experiență și o poziție solidă pe piață cu inovații de pionierat și o prezență globală. AUMOVIO oferă din România un portofoliu larg de soluții de senzori, afișaje, sisteme de frânare și confort, susținute de o expertiză vastă în platforme de arhitectură și sisteme de asistență pentru mobilitate conectată și autonomă.
La AUMOVIO, credem că succesul nu este doar un obiectiv – este o parte din noi. De 25 de ani, oamenii noștri împing limitele tehnologiei și creează valoare într-o piață aflată într-o continuă transformare. Ei sunt motorul din spatele acțiunii, iar noi le oferim încrederea și sprijinul necesar pentru a defini, prin munca și determinarea lor performanța noii companii și dezvoltarea întregii comunități.
Lăcrămioara Dărăban, Head of Country HR AUMOVIO în România
Domeniul de activitate Autonomous Mobility (AM) oferă o gamă cuprinzătoare de produse pentru conducerea automatizată și autonomă, deținând o poziție de lider pe piața globală a vehiculelor comerciale și a componentelor și sistemelor esențiale pentru conducerea autonomă (de exemplu senzori, radare.). Prin abordarea sa „as a service”, acest domeniu explorează și noi modele de afaceri.
Domeniul de activitate Architecture and Network Solutions (ANS) este orientat către cerințele esențiale ale vehiculului definit prin software, având un portofoliu de produse care include calculatoare de înaltă performanță, sisteme telematice, sisteme de propulsie, senzori și actuatori. În prezent, ANS deține deja o poziție de lider pe piață, cu aproximativ 90% din portofoliul său de produse de bază.
Cu peste 100 de ani de experiență în siguranța vehiculelor, domeniul de activitate Safety and Motion (SAM) este unul dintre liderii globali în sisteme de frânare, sisteme de siguranță integrate și sisteme de senzori. Acest domeniu este un pionier în dezvoltarea sistemelor de frânare uscată și a fost unul dintre primii furnizori care a primit o comandă de volum mare pentru un sistem de frânare semi-uscat.
În domeniul de activitate User Experience (UX), AUMOVIO este un furnizor de top de soluții de afișare și head-up display-uri. UX are un portofoliu larg și diversificat, de la afișaje moderne de înaltă tehnologie până la produse competitive pentru piața de volum mare. UX estimează că valoarea componentelor instalate per vehicul va crește în viitor, impulsionată de afișaje mai mari și produse noi, cum ar fi head-up display-urile panoramice care se extind pe toată lungimea bordului. În plus, UX intenționează să-și consolideze competitivitatea prin valorificarea economiilor de scară în producție în megafabricile sale.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz