Analize

Cadourile de Crăciun în 2020: buget mai mic, mai multe produse românești

Reading Time: 2 minute

Anul acesta, de Crăciun, 6 din 10 români (60%) declară că vor cumpăra mai puține cadouri decât în ceilalți ani, mult peste media la nivel european de 47%, conform Raportului European al Plăților Consumatorilor, ediția 2020, realizat de Intrum. Printre țările care vor face cele mai mari economii la cadourile de Crăciun se află Portugalia și Italia.

Chiar dacă anul acesta bugetul de cadouri va fi mai mic, consumatorii sunt deciși să sprijine industria locală, pentru a susține locurile de muncă generate de aceasta. Astfel, 64% dintre români declară că în perioada sărbătorilor vor cumpăra cu precădere cadouri produse în România. La nivel european, țările orientate cel mai mult spre consum intern sunt Portugalia (76%), Spania (74%) și Grecia (71%).

Cum influențează social media cumpărăturile de cadouri

Numărul cadourilor și valoarea lor sunt în relație directă cu timpul pe care consumatorii îl petrec pe rețelele de socializare. Consumatorii români (57%), cehi (60%) și portughezi (61%) sunt cei mai predispuși la influența canalelor de socializare precum Facebook și Instagram, în vreme ce olandezii (27%), danezii (30%) și belgienii (31%) rămân cei mai indiferenți la influența canalelor de socializare.

Informația prezentată consumată pe canalele de socializare are o influență pozitivă asupra consumului sustenabil, 41% dintre consumatorii români alegând produsele sustenabile deoarece au fost mai bine informați de către grupul social de referință. Media la nivel european este de 35%.

Raportul este bazat pe date extrase din răspunsurile a 24.198 consumatori din 24 de țări din Europa și își propune să prezinte concluzii interesante referitoare la viața de zi cu zi a europenilor, cu focus pe comportamentul lor de consum, credite și economii.

Cele 24 de țări intervievate sunt: Austria, Belgia, Cehia, Danemarcda, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia și Ungaria.

Datele extrase local se bazează pe răspunsurile a 1.000 de români intervievați iar eșantionul este reprezentativ național din punct de vedere sex, vârstă și regiune.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Un pilot român va debuta în Formula 4 Italia

Un pilot român, Luca Viișoreanu, și o echipă românească, Real Racing, vor debuta în acest sezon în Formula 4 Italia.…

o oră ago

Alex Petricean: Ambasadorul noii bucătării românești

Cum îi atrage chef Alex Petricean pe tinerii din țară să descopere savoarea bucătăriei românești prin deschiderea restaurantului NOUA BAR,…

2 ore ago

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

24 de ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago