În 2020, stilul de viață al românilor indică hiperselectivitate în decizii, fie că vorbim de de job sau de parteneri de viață, independență emoțională, toleranță și o mai mare preocupare pentru problemele de mediu, potrivit celei de-a treia ediții a studiului național, întocmit de diviza de trend-uri Hunters a agenției de cerecetare de piață Unlock.
Numărul românilor care susțin și adoptă tendințe noi a crescut cu 7%, cea mai mare majorare înregistrată în cele trei ediții ale studiului.
Printre tendințele recente s-a observat și că românii au căpătat un nivel mai mare de toleranță, cu un discurs europenizat și incluziv, 69% dintre respondenții confirmând acest aspect.
Același procent de respondenți a declarat că simt din ce în ce mai mult nevoia de spațiu personal, făcând eforturi să se atașeze emoțional mai puțin de oameni, branduri, lucruri și locuri de muncă.
Românii nu se grăbesc când trebuie să ia deciziile
66% dintre români sunt hiperselectivi în luarea deciziilor, tendință manifestată prin alegerea unor lucruri de muncă provizorii, în așteptarea de oportunități mai bune. Ei amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opțiuni la îndemână și de mitul perfecțiunii.
Românii, mai puțin atașați de branduri
Un alt trend prezentat în studiu este independența emoțională, acest trend înregistrând scoruri de confirmare mari (69%).
În 2020, românii fac eforturi să se atașeze emoțional mai puțin de oameni, branduri, lucruri și locuri de muncă. Ca exemple de comportament de atașament emoțional scăzut pentru branduri, lucruri sau locuri de muncă, românii învață că ei sunt propria lor familie, călătoresc, merg la evenimente și în locuri publice singuri pentru că așa se simt mai bine.
Mediul, preocuparea majoră a românilor
Preocuparea pentru problemele de mediu înregistrează o creștere în rândul românilor față de 2019 (61%). Acest aspect se traduce nu doar prin faptul că românii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie) , ci și prin recursul la organizații și companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).
Toleranța, teama de dezumanizare și acceptarea vulnerabilității
Printre tendințele din acest an se regăsește teama de dezumanizare. 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că este vorba despre o vacanță petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul. 63% dintre respondenții studiului constată o tendință de căutare a autenticității, inclusiv prin reinventarea portului popular și dorința manifestată pentru produse hand-made.
Totodată, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilității, asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing și până la programe educaționale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenței emoționale.
Studiul a fost realizat în perioada decembrie 2019, pe un eșantion de 1.000 persoane cu vârste cuprinse între 16 și 55 ani, și arată cum oamenii și-au regândit atitudinile și modul în care trăiesc, acestea fiind prezentate sub forma a 20 trenduri sociale și profesionale.
În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…
Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…
Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…
Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…
Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…
Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…