Astăzi s-a lansat „Carta Albă a IMM-urilor din România”, realizată de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Ajunsă la ediția cu numărul 21, lucrarea oferă o privire de ansamblu a mediului de afaceri în anii 2022 și 2023, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcţii de susţinere şi dezvoltare ale mediului de afaceri românesc.
“Carta Alba a IMM-urilor este o lucrare de referință, o lucrare folosită de toți partenerii fie naționali sau internaționali în fundamentarea politicilor publice, ediția din acest an fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. În această perioadă marcată de multe zvonuri facem un apel la rațiune și echilibru, mediul de afaceri fiind un partener profesionist care asteaptă onestitate din partea Guvernului și solicită acestuia ca regulile să fie respectate și să rămână neschimbate în perioada exercitiului fiscal. Așteptăm ca reforma să înceapă cu structrura statului iar implementarea noilor masuri să fie fundamentate în baza unor analize de impact, cheia fiind consultarea partenerilor sociali. Guvernul are obligația de a-și asuma atât măsurile pe care le adoptă, cât și consecințele economico-sociale ale acestora. Reiterăm apelul către Guvern de a-și îndrepta ateția către fondurile europene și independența energetică a țării, domeniul energetic având o influență hotarâtoare asupra scăderii inflației.”, a declarat Florin Jianu, președinte CNIPMMR, în deschiderea evenimentului de lansare, care a avut loc la Grand Hotel Bucharest.
Cele mai importante aspecte semnalate de „Carta Albă a IMM-urilor din România” sunt:
Pe baza datelor colectate pentru „Carta Albă a IMM-urilor din România” a fost prezentat și portertul antreprenorului român, unul care tinde să fie conservator, are peste 50 de ani, este bărbat și are o experiență antreprenorială medie de peste 20 ani.
Între principalele oportunități pentru IMM se numără creșterea cererii pe piața internă, folosirea de noi tehnologii, dar și obținerea de granturi din fonduri UE și locale.
Pentru realizarea cartei au fost peste 18.500 de antreprenori chestionați. Lucrarea este coordonată de Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu.
În fiecare an, sute de mii de fani alături de cei mai mari artiști și DJ scriu un nou capitol…
Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri din România în termeni de listări și tranzacții de la Bursa de Valori…
Într-o epocă în care peisajul digital evoluează rapid, companiile caută din ce în ce mai mult modalități dinamice, receptive și…
Cea mai performantă fabrică Danone din Europa aniversează 25 de ani de producție locală. Danone România folosește lapte 100% românesc…
Pluria platformă B2B care facilitează accesul echipelor distribuite la o rețea de spații de lucru, a achiziționat startup-ul Bili, o…
HONOR a prezentat oficial arhitectura de inteligență artificială pe patru niveluri și a dezvăluit, în cadrul evenimentului VivaTech (Paris), direcția…