Featured

Cât cheltuie românii pe produse de curățenie?

Reading Time: 2 minute

Un român din trei alocă între 100 și 200 de lei lunar pentru achiziția de produse de curățenie pentru uz casnic, cele mai cumpărate produse fiind detergentul de rufe automat, balsamul de rufe și detergentul de vase manual, potrivit unui studiu realizat online la solicitarea ImportDirect.ro.

Peste o cincime dintre participanții la sondaj (22%) cheltuie între 80 de lei și 100 de lei pe produse de curățenie, iar 13% au un buget lunar cuprins între 200 de lei și 300 de lei. Aproape 2% dintre respondenți afirmă că alocă peste 500 de lei pentru achizițiile lunare de produse de curățenie  de uz casnic.

Produsele de curățenie pentru baie și bucătărie, soluțiile pentru spălat pardoseli, geamuri etc. și  detergenții înălbitori și pentru îndepărtarea petelor completează topul celor mai cumpărate produse de curățenie de uz casnic, fiind achiziționate lunar de 3 din 10 români. La polul opus, cu cele mai puține achiziții lunare, se regăsesc odorizantele de cameră (circa 25% dintre români le cumpără lunar), soluțiile anticalcar (aproape 19%), săpunul de rufe (12,7%) și detergentul de rufe manual, care se găsește în coșul lunar de cumpărături în cazul a 10% dintre români.

Majoritatea românilor își spală hainele la mașină, în peste 96% dintre gospodăriile din mediul urban existând cel puțin o mașină de spălat rufe, potrivit sondajului. Cele mai utilizate branduri de detergent de rufe de către participanții la sondaj sunt Ariel (75,6%) și Persil (menționat de 46,6% dintre respondenți). Cei mai folosiți detergenți sunt cei pudră (40,1% dintre respondenți) și lichid (34%), în timp ce detergenții sub formă de capsule sunt preferați de 24,9% dintre români.

La momentul realizării sondajului (finalul lunii martie 2019), 14,11% dintre respondenți au cumpărat online cel puțin un astfel de produs de curățenie. 12,53% au făcut o astfel de achiziție în ultimele două săptămâni, iar 15,92% au cumpărat în ultima lună. În același timp, 22,26% nu au cumpărat niciodată online produse din această categorie.

„Rezultatele acestui sondaj ne confirmă comportamentul de consum al clienților noștri, care obișnuiesc să cumpere mai multe branduri de detergent de rufe, pe care le folosesc alternativ. În rândul clienților noștri, un interes crescut în categoria de detergenți îl observăm, astfel, pentru Savex, brand ce se remarcă prin diversitatea produselor și prețurile accesibile”, spune Zsolt Forika, CEO al ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount.

Foto: © Olezzo – Dreamstime.com

Gabriel Barliga

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

20 de ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

2 zile ago