Management Stiri

Cât costă să pierzi un angajat bun?

9 sept. 2021 2 min

Cât costă să pierzi un angajat bun?

Reading Time: 2 minute

Organizațiile nu par a fi conștiente de valoarea economică reală care li se scurge printre degete atunci când un profesionist decide să își abandoneze poziția – costurile ajung undeva între 12 și 150 de salarii brute/angajat, pierdere care nu se regăsește însă în registrele contabile, potrivit lui Doru Șupeală, autorului cărții „Employer Branding 100%”, lansată de curând la editura Curtea Veche Publishing

Companiile care știu să își păstreze și să își motiveze angajații au o creștere a performanței cu 240%. Cu toate acestea, doar 20% din oamenii care merg la serviciu în lume o fac cu interes și plăcere. În volumul „Employer Branding 100%”, proaspăt apărut la Curtea Veche Publishing, consultantul de marketing Doru Șupeală îi învață pe  angajatori cum să obțină devotamentul și implicarea oamenilor care lucrează pentru ei, oferindu-le nu doar un salariu, ci și bucuria de a munci.

La ce ajută un brand de angajator?

Dacă în compania în care lucrezi, rata de plecări naturale depășește un procent de 5%, cel mai probabil există o problemă. Media ratei de reziliere a contractelor de muncă la inițiativa angajaților în România era acum câțiva ani de 16.4% și sunt companii unde această rată ajunge și la 40-50%, cu costuri enorme pentru angajatori.

Acolo unde companiile știu să creeze experiențe plăcute și să le arate oamenilor că sunt parteneri într-o călătorie pe termen lung, nu există probleme în a recruta și a păstra oameni. 60% dintre companiile românești se confruntă însă cu problema plecării voluntare a angajaților și întâmpină dificultăți în a găsi înlocuitori de calitate.

Doru Șupeală scrie în cartea sa despre motivele pentru care se ajunge în astfel de situații și ce se poate face pentru a fi evitate.

Cât te costă să pierzi un angajat?

Conform autorului cărții „Employer Branding 100%”, organizațiile nu par a fi conștiente de valoarea economică reală care li se scurge printre degete atunci când un profesionist decide să își abandoneze poziția – costurile ajung undeva între 12 și 150 de salarii brute/angajat, pierdere care nu se regăsește însă în registrele contabile. La nivel global, pierderile cauzate de lipsa de interes a angajaților se ridică la 8,1 trilioane de dolari anual.

Employer branding SM citat 3

Așa cum spune chiar autorul cărții „Employer Branding 100%”, „dacă ești antreprenor, manager, lider de echipă ori organizație sau lucrezi în Resurse Umane, Marketing sau Comunicare sau pur și simplu ești curios din fire, această carte este scrisă pentru tine”. Cartea apărută la Curtea Veche Publishing include studii de caz și surse de inspirație de la mari companii din România și din străinătate.

Printre lucrurile pe care le analizează cartea se numără: ce este și cum se construiește un brand de angajator; cum se formulează Propunerea de Valoare a unui angajator; ce așteaptă românii de la un angajator; cum se construiesc cele douăsprezece elemente fundamentale în Employer Branding; cum se menține și se măsoara performanța activităților de branding de angajator.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: