Tech

Câți utilizatori de internet sunt în România

Reading Time: 2 minute

Românii au din ce în ce mai multe televizoare smart, pe care le conectează la internet și urmăresc astfel conținutul digital. Un motiv pentru creșterea numărului de televizoare smart este dat de scăderea prețului și extinderea gamei de produse.
Rezultatele sondajului efectuat de Frames anunță și că românii preferă electrocasnicele smart sau dispozitivele pentru automatizarea casei.

Peste trei sferturi din case sunt conectate la internet

Potrivit datelor INS, peste trei sferturi (78,2%) dintre gospodăriile din România au avut acces la rețele de internet în 2020. Cifra este cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în 2019.

Ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au utilizat internetul cel puțin o dată a ajuns la 85,9%. Cifra este cu 3,6 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent.

În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet. Numărul utilizatorilor de internet din România a crescut cu 133 mii (+0,9%) între 2020 și 2021.

”Internet of Things a devenit realitate în România. Românii au acceptat cu o deschidere extraordinară noile tehnologii, dovadă stau vânzările de gadgeturi inteligente, de la smartwatch-uri, brățări de fitness, aplicațiile și tehnologiile pentru mașină și casă.
Pe fondul extinderii gamei de produse și a scăderii prețurilor, televizoarele smart, de exemplu, au devenit o prezență obișnuită în casele românilor, alături de electrocasnicele smart, sistemele de supraveghere video sau dispozitivele pentru automatizarea casei.” afirmă Marius Hărătău, managerul FACTORY 4.0.

”Este un semnal încurajator care arată că românii, societatea românească în general, este deschisă pentru adoptarea noilor tehnologii, a economiei viitorului, iar acest avantaj ne-ar putea aduce o evoluție pozitivă în viitor”, a mai spus acesta.

Barometrul ”RomanianApp. Cum au influențat aplicațiile mobile viața românilor” a fost dezvoltat de compania de consultanță Frames, la comanda FACTORY 4.0, pe un eșantion de 650 de respondenți, în perioada 6-9 mai 2021.

Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email. Profilul respondenților a fost reprezentat de 56% bărbați și 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 și 54 ani.

FACTORY 4.0 reprezintă o platformă de sustinere a competențelor angajaților din industria românească pentru digitalizarea companiilor prin dezvoltarea competențelor resursei umane, susținută de companii de tehnologie de renume, precum Bosch Rexroth, Phoenix Contact, Kuka, ifm electronic și Dell Technologies.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

2 zile ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

2 zile ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

3 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

3 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

3 zile ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

3 zile ago