În cadrul proiectului iVelo și Aerlive realizat cu spijin de la bugetul local al Municipiului București, Asociația Green Revolution, prin sistemul de bikesharing IVelo, și organizația de mediu Ecopolis, prin platforma de monitorizare a aerului, Aerlive, au monitorizat calitatea aerulului la 10 stații iVelo din București, pe perioada august-noiembrie 2023.
Obiectivul campaniei a fost de a crește gradul de conștientizare asupra calității aerului din oraș și asupra impactului pe care îl putem avea asupra acestuia dacă folosim mijloace de transport sustenabile.
Stațiile monitorizate au fost Piața Presei (City Gate), Arcul de trimuf, Piața Charles de Gaulle, Piața Operei, Piața Revolutiei, Centrul Vechi, Kaufland Barbu Văcărescu, Piața Alba iulia, Barbu Vacarescu (Sky Tower) și Bdul Libertății (Ministerul Mediului), iar datele au putut fi consultate în timp real în aplicațiile iVelo și aerlive.
Ce au relevat datele colectate în această perioada de la senzorii montați pe cele 10 stații iVelo?
„Prin monitorizarea calității aerului în zece puncte ultracentrale și ultra-tranzitate de mașini și pietoni din București obținem date relevante asupra cantităților de poluanți care pot fi corelate cu traficul auto. Particulele în suspensie sunt particule de praf care se încarcă cu substanțe toxice provenite inclusiv din traficul auto, în special generate prin frânare. Acestea afectează masiv sănătatea umană, în special a copiilor. Vom monitoriza și avansa în continuare soluții punctuale pentru zonele respective și, sperăm că proiectul se va extinde la toate stațiile iVelo”, a declarat Oana Neneciu, director Executiv Ecopolis.
Dincolo de informațiile utile care îi ajută pe bicicliști să fie informați cu privire la calitatea aerului din zonele menționate, obiectivul acestui parteneriat este de a promova mersul pe bicicleta, fiind un factor esential pentru decarbonizarearea transportului si reducerea traficului auto.
,,Promovarea transportului alternativ în mediul urban ar trebui să reprezinte o prioritate pentru orice autoritate locală care vizează atingerea obiectivului de decarbonizarea a transportului urban cu 90% până în 2050, conform țintelor impuse de Comisia Europeană. Soluții există, iar acestea pot fi implementate de către autoritățile locale fără investiții majore. Singurul lucru de care este nevoie este asumare politică și prioritizarea omului în detrimentul mașinii în planificarea urbană’’ a declarat Raluca Fiser, Președinte Asociația Green Revolution.
Utilizarea bicicletei ca formă de transport în interiorul orașului contribuie activ și substanțial la o calitate mai bună a aerului și a vieții cetățenilor, dar nu numai, beneficiile economice ale bicicletei sunt multiple și ar trebui să genereze politici publice integrate pentru promovarea lor. Mai mult, ținta impusă de Comisia Europeană, de decarbonizare a transportului în mediul urban cu 90% până in 2050, nu este posibil de atins dacă bicicleta nu va fi integrată complet în mixul de mobilitate urbană.
Foto: 297153155 | Bucharest Old Town © Gabriela Beres | Dreamstime.com
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…