fbpx
Companii CSR Stiri

Cererea de mașini electrice, creștere semnificativă la nivelul UE2 min

21/01/2020 2 min read

Cererea de mașini electrice, creștere semnificativă la nivelul UE2 min

Reading Time: 2 minute

Cererea de mașini electrice înregistrează creșteri notabile în Uniunea Europeană pe fondul politicilor privind protecția mediului și al angajamentelor marilor companii în această direcție, însă consumatorii manifestă reticență față de autovehiculele autonome, se arată în cea mai recentă ediție a studiului Deloitte Global Automotive Consumer.

Cei mai interesați cosumatori de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie dintre respondenții studiului sunt italienii, cu un procent de 58%, în urcare de la 51% cât a fost anul trecut.

Cea mai mare creștere a interesului pentru automobile electrice și/sau hibrid a fost înregistrată în rândul respondenților din Marea Britanie, cu un procent de 27% în 2018, care a urcat până la 37% în 2019.

“În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.

După ce a înregistrat o creștere în 2018 față de anul precedent, încrederea consumatorilor în autovehicule autonome pare să stagneze, pe fondul incidentelor din ultima perioadă în care au fost implicate. Cu cât tehnologiile noi au o aplicabilitate din ce în ce mai mare, consumatorii sunt reticenți la standardele de siguranță oferite de aceste autovehicule, potrivit autorilor studiului.

Majoritatea respondenților studiului sunt de părere că autoritățile naționale ar trebui să controleze mai bine producția și utilizarea autovehiculelor autonome, procentele variind între 58% în Austria și 73% în Olanda.

Atunci când vine vorba despre gradul de conectare al mașinilor, părerile consumatorilor sunt variate, 60% din italieni consideră benefică dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit să fie conectate, aproximativ dublu față de germani (35%) sau austrieci (29%). Opiniile consumatorilor diferă și funcție de siguranța datelor biometrice colectate și generate de vehiculele conectate.

Studiul Deloitte Automotive Consumer a fost realizat pe un eșantionde 9.300 de consumatori din șapte țări europene – Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franța, Belgia și Olanda.

Studiul complet este disponibil aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *