Stiri

Se lansează CLAPART, primul proiect blockchain românesc care permite publicului larg să investească în proiecte ale artiștilor preferați

Reading Time: 3 minute

CLAPART este primul proiect românesc care aduce tehnologia blockchain și criptomonedele pe piața de media & entertainment, printr-un ecosistem descentralizat în care artiștii se vor putea adresa direct publicului larg pentru investiția în dezvoltarea și promovarea operei lor, iar fanii vor putea investi direct în proiectele artiștilor, în schimbul unor redevențe.

Astfel, finanțarea, producția și aprecierea unei opere devin o experiență comună pentru creatori și public, iar fanii vor avea ocazia să devină parteneri cu artiștii preferați.

CLAPART este un proiect de inovație socială care presupune, pe de-o parte, lansarea unei platforme online adresată tuturor creatorilor: de la muzicieni la actori și programatori, artiști vizuali, scriitori și poeți, gameri sau designeri, influenceri și creatori de NFT-uri, care vor avea astfel posibilitatea să își lanseze noile proiecte pentru susținere publică, cu obiectivul de a își produce singuri operele și de a deține controlul deplin asupra expresiei lor artistice, fără a fi nevoiți să facă vreun compromis.

De cealaltă parte, alături de creatori, pe platforma CLAPART sunt așteptați deopotrivă oameni din întreaga lume: fani și iubitori de artă, investitori și manageri, ce vor putea investi în noile proiecte ale artiștilor ca apoi să împartă cu aceștia beneficiile financiare provenite din succesul operei.

Astfel, pe baza unui protocol unic Royalty Share Token (RST), creatorii de conținut artistic pot folosi cu ușurință propriul token prin intermediul căruia le este practic finanțată opera de către comunitatea de fani. Toți cei care au investit vor beneficia în mod automat de redevențe, sume provenite din drepturile de autor aferente operei, distribuite sub formă de criptomonede, în moneda nativă platformei.

În prezent, proiectul CLAPART se află în faza de implementare, principalele elemente de inovație fiind deja dezvoltate. Lansarea platformei CLAPART este programată pentru toamna anului în curs.

„Ideea CLAPART a venit pe baza experienței mele de artist și producător, dar și ca fan al unor artiști extraordinari pe care îi apreciez. Am încercat să înțeleg de ce creatorii, indiferent de arta în care se manifestă creația lor, nu ar putea să se adreseze direct fanilor ca să fie susținuți de către aceștia pentru a-și lansa și promova opera.

Și, pentru că nu am găsit niciun motiv valid – altul decât că nu s-a mai făcut, mi-am dat seama că ideea acestui parteneriat dintre creatori și fani este mai degrabă un vis împlinit al tuturor celor din această industrie.

Sunt convins că relația dintre creatori și fani așa cum o știm azi nu va mai fi la fel niciodată și mulțumesc echipei mele, artiștilor deja confirmați și investitorilor care au susținut acest proiect până acum. CLAPART este proiectul vieții mele și sunt extrem de bucuros că îl pot împărtași de azi cu publicul larg”, a declarat Tudor Fornea, Chief Executive Officer al CLAPART.

Cu o echipă de management formată din 15 specialiști care îmbină experiența și expertiza de top în domeniile cheie ale business-ului, proiectul CLAPART a fost deja evaluat în primul trimestru al acestui an la 50 milioane de dolari prin încheierea cu succes a unei runde private de finanțare (seed round) la care au participat business angels din România și un fond de investiții internațional.

Pe data de 1 iunie, CLAPART deschide prima rundă de finanțare publică adresată cu precădere publicului din România, direct pe site-ul www.clapart.com.

Totodată, în doar câteva luni de când a fost demarat, CLAPART reunește deja peste 200 de creatori confirmați și primii 20 de ambasadori celebri ai proiectului, nume titrate din industria de divertisment din România, printre care: Cătălina Ponor, Smiley, Lora, Connect-R, Speak sau Antonio Pican.

Ideea disruptivă a proiectului este validată de către publicul român din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani, conform unui studiu online realizat recent de firma de cercetare Novel Research pe un eșantion aleator de 800 de persoane, pe cote de sex, vârstă și regiune (conform INS). Astfel, potrivit acestui studiu, 1 din 2 respondenți consideră investiția alături de artiști sau creatori ca fiind atractivă.

Din punct de vedere tehnic, platforma CLAPART folosește tehnologia blockchain fiind construită pe Binance Smart Chain (BSC), în baza unui parteneriat româno-american cu Beyond Entreprizes, una dintre cele mai importante companii cu servicii integrate adresate proiectelor blockchain, cu peste 60 astfel de proiecte implementate cu succes la nivel mondial.

Despre CLAPART

CLAPART este primul proiect românesc de inovație socială care aduce tehnologia blockchain și criptomonedele pe piața de media & entertainment, prin propunerea unui ecosistem descentralizat revoluționar, în care finanțarea, producția și aprecierea operei create devin o experiență comună pentru creatori și fani.

Romanita Oprea

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

2 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

3 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

4 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

4 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

4 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

4 ore ago