fbpx
Interviuri

Creatoarea de experiențe3 min

20/12/2019 3 min read

Creatoarea de experiențe3 min

Reading Time: 3 minute

Eglantina von Becheru este un artist, dar și un corporatist, care reușește să îmbine cele două laturi ale personalității sale complexe într-un mod foarte reușit. De curând, Eglantina a pus în scenă, la Qreator by IQOS, Argitators, un eveniment-concept care folosește Arta și Experience Design-ul ca instrumente pentru a agita tradiția, ridica semne de întrebare asupra percepțiilor noastre și pentru a instiga Noul în gândire. Ce a înseamnat această expoziție ne spune Eglantina von Becheru, Media, Messaging & Consumer Engagement Lead în cadrul Philip Morris România.

Eglantina, tu ești o „specie” foarte rară într-o corporație: un artist, care se ocupă de lucruri pragmatice. Cum reușești să îmbini cele două laturi ale tale?

Cele două laturi se completează cu succes și se cresc constant una pe cealaltă. E nevoie de foarte multă creativitate și de o viziune holistică în dezvoltarea unei strategii de business, dar de și mai multă creativitate atunci când vine vorba de implementare și de găsit, uneori chiar inventat de la zero soluții fezabile. Eu cred cu tărie că jocul contrastelor și asocierea elementelor aparent diferite, precum Artă și Business, reprezintă un catalizator al inovației. 

Știm că înainte de a face parte din echipă PMI ai avut alte interese/activități. Povestește-ne despre formarea ta înainte de Philip Morris. 

 Înainte de a mă alătura echipei Philip Morris, aveam mai multe job-uri care m-au ajutat să investesc continuu în dezvoltarea mea. Mă voi rezuma la a spune că predam pictură în două after-schools din București, colaboram cu o serie de branduri pe proiecte de copywriting și abia terminasem un program care m-a influențat enorm – ”Disruptive Market Innovation through Design” la Royal College of Arts.    

Câtă libertate de exprimare artistică îți oferă poziția pe care o deții în cadrul companiei?

Mă bucur să fiu un ”New Collar-Job” într-o companie care investește constant în a aduce talente și profiluri complet diferite în business, în a le da libertatea și oferi suportul necesar pentru că acești oameni nu doar să facă ce știu ei mai bine, ci să și facă cel mai bine. Ce am învățat în ultimii patru ani: libertatea este un ‚state-of-mind’ (nicio companie și nicio poziție nu te pot face mai liber decât ești) și, în al doilea rând, este direct proporțională cu gradul de asumare. Companiile trebuie să își asume că aduc profiluri noi tocmai pentru a le da libertate, iar creativii/artiștii au datoria să își asume și să creeze știind că impactul muncii lor va depăși pereții unei galerii. 

La sfârșitul lunii noiembrie ai prezentat Artgitators – propria expoziție de artă și design experiențial. Care este povestea din spatele acesteia?

Uneori, arta limitează artistul. Folosesc acest joc de cuvinte pentru a explica modul în care a fost gândit Artgitators. Nu am vrut să mă limitez la pictură, ci să ofer o experiență imersivă, bazată pe o viziune complexă: aceea de a artgita tradiția și prejudecățile.

Știm că la vernisajul expoziției ți-au fost alături nume consacrate de pe scenă creativă locală. Cum a primit publicul expoziția, care au fost reacțiile?

Expoziția a fost primită neașteptat de bine. Și nu spun acest lucru bazându-mă doar pe feedback-ul participanților, cât si pe media attention’

Pe când un nou vernisaj marca Eglantina von Becheru?

Curând în Cluj. 

Care sunt planurile de viitor ale artistei Eglantina von Becheru? Dar ale Eglantinei, parte din echipă Philip Morris?

Cumva, este unul și același plan: să creez experiențe memorabile care să schimbe percepții. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *