Marketing

Crestere de 4,6% pentru publicitate anul acesta3 min

25/03/2016 3 min read

Crestere de 4,6% pentru publicitate anul acesta3 min

Reading Time: 3 minute
dreamstime_s_35173141
Credit foto: © Tijanap | Dreamstime.com

In pofida climatului economic turbulent, consumul global de publicitate se va accelera in 2016, potrivit celui mai recent raport Advertising Forecasts al retelei ZenithOptimedia, reteaua din care face parte agentia Zenith Romania.

Piata mondiala de publicitate va inregistra o crestere de 4,6% in acest an, de la 3,9% anul trecut, iar consumul global de publicitate va ajunge la 579 miliarde de dolari in 2016 si va depasi 600 de miliarde de dolari in 2017.

Pe termen scurt, consumul de publicitate din 2016 va fi amplificat de alegerile prezidentiale din SUA, Jocurile Olimpice de vara si campionatul de fotbal UEFA in Europa. Aceste evenimente ar putea atrage 6,1 miliarde de dolari anul acesta pe piata mondiala de publicitate. Prin urmare, aceste evenimente ce au loc o data la patru ani an vor aduce un plus de 1,1% la rata de crestere din acest an pentru cheltuielile de publicitate la nivel mondial, care altfel ar fi de 3,5%.

Evolutia pietelor europene

Consumul de publicitate din Irlanda , Portugalia si Spania a scazut cu 45% intre 2007 si 2013, avand o recuperare de 8,9% in 2014 si 7,3% in 2015 ZenithOptimedia prognoza o crestere medie de 6,7% pe an pana in 2018. Alte piete europene, care au scazut brusc in timpul crizei, dar acum sunt in crestere intr-un ritm rapid includ Croatia (prognozata la o crestere de 6,1% pe an pana in 2018), Danemarca (7,3%), Ungaria (5,2%) si Romania  (6,5%). Chiar si Grecia, este de asteptat sa se bucure de o crestere anuala de 3,9%.

zenith1

Anul viitor, internetul va depasi TV-ul la nivel global. In Romania, rata de crestere a investitiilor in mediul digital ramane la valori de peste 10%, dar TV-ul acopera in continuare peste 60% din totalul investitiilor.

Publicitatea pe internet este principalul motor al cresterii globale a consumului de publicitate. Se estimeaza ca publicitatea pe internet ca intreg sa creasca de trei ori mai mult rata medie la nivel mondial in acest an – cu 15,7%, social media (31,9%), video online (22,4%) si paid search (15,7%). Rata de crestere a internetului incetineste pe masura ce se maturizeaza (de la 21,1% in 2014), dar se asteapta ca aceasta sa ramana intr-o crestere de peste 10% pentru restul perioadei de prognoza ZenithOptimedia. Aceasta crestere sustinuta, combinata cu scaderea TV-ului in Brazilia si China, determina specialistii ZenithOptimedia sa preconizeze ca publicitatea pe internet va depasi publicitatea televizata la nivel mondial in 2017, cu un an mai devreme decat au prognozat in decembrie.

Si in cazul Romaniei, cresterea investitiilor in publicitatea online are o evolutie spectaculoasa (+20% in 2016 vs. 2015, de 3 ori mai mult decat cresterea inregistrata de intreaga piata de publicitate).

zenith 2

Publicitatea pe dispozitivele mobile va contribui major la cresterea investitiilor de publicitate

Marea majoritate a noii publicitati pe internet este directionata catre dispozitivele mobile, datorita adoptarii lor pe scara tot mai larga si integrarea lor tot mai stransa in viata de zi cu zi a consumatorilor. Cheltuielile de publicitate pe dispozitivele mobile vor creste cu 64 miliarde de dolari intre 2015 si 2018, in crestere cu 128%, avand o contributie de 92% din rata de crestere a investitiilor globale in advertising.

ZenithOptimedia identifica 30 de Piete Media in Crestere cu potential pe termen lung

Pe termen lung, mai multe piete mici de publicitate au deschidere fata de publicitatea internationala. ZenithOptimedia publica un nou raport, numit 30 de Piete Media in Crestere, care analizeaza pentru prima data o astfel de selectie. Raportul nostru obisnuit studiaza 81 piete cheie de publicitate din intreaga lume. Pentru raportul “30 de Piete Media in Crestere” ZenithOptimedia analizeaza si identifica pietele de publicitate care sunt in curs de dezvoltare rapid si incep sa rivalizeze ierarhia unora dintre cele 81 de piete

Specialistii ZenithOptimedia prognozeaza ca totalul cheltuielilor de publicitate din aceste 30 de piete va avea o rata medie de crestere de 15% pe an intre 2015 si 2018 – de trei ori mai mult decat media la nivel mondial.

Cele 30 de tari incluse in raportul 30 de Piete Media in Crestere sunt: Algeria, Angola, Bangladesh, Bolivia, Cambodia, Cameroon, Côte d’Ivoire, Dominican Republic, Ethiopia, Gabon, Ghana, Guatemala, Iran, Jamaica, Kenya, Laos, Mongolia, Morocco, Mozambique, Myanmar, Namibia, Paraguay, Senegal, Sri Lanka, Tajikistan, Tanzania, Trinidad & Tobago, Tunisia, Uganda and Zambia.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE