Creștere sănătoasă

Românii încep să fie din ce în ce mai atenți la propria sănătate, iar acest interes se reflectă și în beneficiile oferite de companii angajaților. Pachetele medicale au un nivel de penetrare tot mai mare la nivel national și ideea de a avea un abonament de sănătate inclus în pachetul extra-salarial s-a generalizat.

În urmă cu mai bine de 20 de ani, când conceptul de abonament medical era introdus în România, beneficiarii erau exclusiv expații și angajații din top managementul companiilor mari, cu precădere din București. “Întotdeauna ne-am asumat rolul de inovator al pieței de servicii medicale private. Fiind cei care am lansat conceptul de abonamente medicale în România, pasul firesc a fost să creștem adresabilitatea acestui produs”, spune Fady Chreih, CEO al Regina Maria. Acum, pachetele medicale au un nivel de penetrare tot mai mare la nivel național, înregistrând cifre semnificative în orașele mari (Cluj, Brașov, Constanța), iar creșterea este constantă și în orașele medii. S-a generalizat ideea de a avea un abonament de sănătate inclus în pachetul extrasalarial, iar cazul cel mai des întâlnit este cel în care angajații au extins acoperirea la nivelul întregii familii. În ceea ce privește tendințele, Fady Chreih spune că se observă preferința companiilor pentru abonamentele complexe, din gama premium, care asigură acces la o gamă completă de specialități medicale (consultații), sute de analize de laborator, imagistică, protocol de sarcină, recuperare medicală.

Rețeaua Regina Maria numără 56 de locații proprii, dintre care 43 de clinici, la care se adaugă 290 de policlinici partenere în întreaga țară, 33 de laboratoare și 19 centre de imagistică. “Amprenta noastră medicală este mai puternică în sudul și în centrul țării, dar am început să ne extindem și în vest. Tocmai am pătruns în județele Arad și Hunedoara, cu două centre de imagistică”, arată CEO-ul Regina Maria. Nivelul de accesare al diverselor servicii este strâns legat de profilul pacientului care beneficiază de abonamente medicale. Astfel, pacientele Regina Maria au transformat obstetrica-ginecologia în cea mai accesată specialitate medicală (28% în 2017). “Este rezultatul poziției noastre de lider pe zona de sănătate a femeii și a copilului și al investițiilor realizate în această direcție”, precizează Fady Chreih.

Obstetrica-ginecologia este urmată în topul celor mai accesate specialități de medicina internă (10%), medicina de familie (9%) și pediatrie (8%).

 

Primele pachete medicale pentru IMM-uri au fost lansate de Regina Maria, iar adresabilitatea a crescut constant. Gama destinată IMM-urilor și profesiilor liberale cuprinde în prezent trei pachete distincte, toate având la bază serviciile de prevenție. Pachetele pot fi personalizate prin diverse extraopțiuni, ce oferă acces la o gamă extinsă de servicii, în funcție de dorințele și nevoile angajaților – de exemplu, acces nelimitat la analize de laborator, ecografii sau imagistică. Totul depinde de cerințele specifice ale companiei respective. Gama pentru IMM-uri se adresează în primul rând companiilor care au sub 50 de angajați, din toate domeniile de activitate, dar sunt vizate în primul rând firmele de IT și profesiile liberale – birourile de arhitectură și avocatură. În topul industriilor din portofoliul Regina Maria se află IT& telecomul (14%), finanțele și asigurările, serviciile (7%) și domeniile creative (5,3%).

Educație pentru prevenție

Când este întrebat care este cea mai importantă condiție pentru o creștere sustenabilă a numărului de abonamente medicale, CEO-ul Regina Maria: răspunde “educația pentru prevenție”. Fady Chreih arată că abonamentul medical trebuie înțeles mai ales ca instrument de prevenție și adaugă că Rețeaua de sănătate Regina Maria își va asuma și mai mult rolul de explicare a acestui produs și a modului în care poate fi utilizat corect, în beneficiul celor care îl dețin. Totodată, este important ca statul și privatul să devină parteneri și, de ce nu, să dezvolte programe comune de prevenție, sustenabile la nivel național. “Trebuie să inversăm piramida sănătății în România, investind mai mult în prevenție și în educație pentru un stil de viață sănătos și, implicit, reducând costurile cu spitalizarea sau cu problemele medicale grave care, printr-o prevenție corectă, pot fi preîntâmpinate sau tratate încă din stadii foarte incipiente”, spune Fady Chreih, precizând că deductibilitatea fiscală a abonamentelor medicale arată că accesul la prevenție este încurajat.