Stiri

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Reading Time: < 1 minut

Cu toate că cifrele arată o creştere a economiei româneşti, majoritatea copleșitoare a populației își permite, în continuare, să cumpere numai articolele esențiale pentru traiul zilnic. Aceste informaţii rezultă dintr-un studiu efectuat de GfK la nivelul întregii Europe.

Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru din 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut. Asta nu aduce, însă, şi o relaxare a consumatorilor, care sunt sceptici în ceea ce priveşte viitorul economic al ţării şi nu exclud posibilitatea unui declin, în următoarele luni. Așteptările economice au scăzut cu 3 puncte din luna iunie, ajungând la 1.2, în septembrie. Cu un an în urmă, indicatorul arăta 18.5 puncte în plus.

Redresarea economică îmbunătăţeşte uşor consumul. Tendinţa de cumpărare a românilor, din luna iulie, a atins nivelul cel mai ridicat din octombrie 2008, ajungând la 5.4 puncte, valoarea medie pe termen lung fiind de 0 puncte. Acest nivel nu reprezintă, totuşi, un motiv de bucurie. Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre români îşi limitează cumpărăturile la strictul necesar, produsele și serviciile cu o valoare ridicată rămânând în afara posibilității lor de cumpărare.

Nici ceilalţi europeni nu se arată mai optimişti în ceea ce priveşte starea economiei sau mai înclinaţi către consum. În aproape toate țările europene și în special în Marea Britanie, încrederea consumatorilor și așteptările lor economice au scăzut, în unele cazuri chiar în mod dramatic. Această scădere a avut loc chiar pe fondul creşterilor economice raportate de mai toate statele europene.

Foto © Brett Critchley | Dreamstime.com

Doriana Matei

Recent Posts

Specialiști Continental din Timișoara și Iași dezvoltă software și electronică pentru mașini bazate pe server

Specialiștii în electronică de la Continental conduc dezvoltarea de vehicule definite prin software în întreaga lume. Unitățile zonale de control…

2 ore ago

Sub 5% din organizațiile de pe glob au un nivel de pregătire „Matur” în materie de securitate cibernetică

Doar 3% din organizațiile de pe glob au un nivel de pregătire „Matur” în materie de securitate cibernetică, necesar pentru…

2 ore ago

Ahold Delhaize, deținătorul Mega Image, deschide un hub tehnologic în București

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunță lansarea unui hub de tehnologie în București: AD/01. Compania își propune…

2 ore ago

Bitdefender lansează Voyager Ventures, un program de investiții pentru startup-uri

Bitdefender a lansat Voyager Ventures (BVV), un nou program de investiții dedicat finanțării și dezvoltării următoarei generații de startupuri în…

2 ore ago

Investitorii 2Performant aprobă planul de expansiune globală a companiei

Planurile de dezvoltare ale 2Performant au intrat în linie dreaptă după ce investitorii și-au dat acordul, pe 22 aprilie, în…

3 ore ago

Fintech-ul Leanpay a atras în mai puțin de un an 100 de comercianți parteneri pentru soluția sa Buy Now Pay Later

Leanpay, unul din cei mai importanți furnizori de servicii Buy Now Pay Later 3.0 (BNPL) din Europa Centrală și de…

3 ore ago