Finanțe

Cristian Ionescu, Asirom: Digitalizare pentru simplitate și eficiență

Reading Time: 2 minute

Strategia Asirom din ultimii ani a avut la bază simplificarea și optimizarea operațiunilor, folosind noile tehnologii.  Cum ajută digitalizarea atât la îmbunătățirea experienței clienților, cât și la eficiența operațională am aflat de la Cristian Ionescu, președinte al directoratului Asirom.

Din punct de vedere business, cum au fost primele șase luni pentru Asirom VIG?

Asirom se află în top 5 companii de asigurări din România, iar anul 2023 ne-a adus un start foarte bun. Am crescut considerabil pe liniile de business facultative și construim în continuare un portofoliu echilibrat, în ciuda turbulențelor din piață. Astfel că înregistrăm rezultate pozitive încă de la începutul anului, cu toate că suntem nevoiți să gestionăm businessul în condițiile unei inflații ridicate. În continuare, principalul focus este relația cu clientul, comunicarea transparentă și oferirea unei experiențe simple și sigure.

Strategia implementată de companie în urmă cu patru ani și asumată pentru următorii cinci ani, are ca principal pilon investițiile în digitalizare. Plănuiți și alte investiții? Ne puteți oferi mai multe informații despre această strategie?

Strategia Asirom din ultimii ani a avut la bază simplificarea și optimizarea operațiunilor, folosindu-ne de noile tehnologii, precum inteligența artificială și telemedicina, pentru ne a atinge obiectivul principal, și anume calitate oferită clienților noștri și întâmpinarea nevoilor acestora.

Ultima campanie de comunicare Asirom prezintă întocmai viziunea noastră, sub sloganul „La Asirom, evoluăm în ritmul vieții tale. E simplu când ești asigurat”. Am investit în dezvoltarea unei platforme digitale robuste și ușor de utilizat, care să permită clienților să acceseze și să gestioneze polițele de asigurare, să solicite despăgubiri și să primească suport într-un mod simplu și eficient.

Primordiale au fost investițiile în tehnologii precum inteligența artificială și automatizarea proceselor pentru a îmbunătăți eficiența operațională și reducerea costurilor. De exemplu, Asirom folosește inteligența artificială pentru a automatiza etapele procesului de despăgubire.

De asemenea, am explorat colaborarea cu startup-uri românești, susținând astfel antreprenoriatul local și beneficiind de cele mai noi soluții digitale. Pe viitor, plănuim să ne uităm mai atent către tehnologiile bazate pe IoT (Internet of Things) și cum putem colecta date despre client și riscuri în timp real, cum putem personaliza mai bine ofertele și primele de asigurare.

Care sunt cele mai importante trenduri în industria asigurărilor în 2023 și spre ce tip de asigurări vă veți orienta atenția în următoarea perioadă?

Industria asigurărilor continuă să se adapteze la tehnologia digitală și să utilizeze inovații precum inteligența artificială, analiza datelor și automatizarea proceselor. Asirom a investit în platforme digitale, aplicații mobile și chatbot-uri pentru a îmbunătăți experiența clienților, eficiența operațională și procesele de subscriere și despăgubire.

Consumatorii sunt tot mai interesați de asigurările personalizate și flexibile, care să răspundă nevoilor și preferințelor lor individuale, iar Asirom a avut întotdeauna această abordare. Toate eforturile noastre sunt orientate spre oferirea de produse personalizate, posibilitatea de a alege acoperiri suplimentare și flexibilitate în ajustarea acoperirilor în funcție de schimbările circumstanțelor personale ale clienților.

De asemenea, schimbările climatice, amenințările cibernetice și alte riscuri emergente au deja un impact semnificativ asupra industriei asigurărilor, motiv pentru care ne concentrăm tot mai mult pe înțelegerea și gestionarea acestor riscuri, precum și pe dezvoltarea de produse și soluții specifice pentru a face față acestor provocări.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 374 (16 iunie – 16 iulie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

6 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

7 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

7 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

7 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

7 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

7 ore ago