Stiri Business Companii Tech

Cristian Trestianu, Integrisoft: Oportunitățile cloud-ului guvernamental

18 iul. 2022 3 min

Cristian Trestianu, Integrisoft: Oportunitățile cloud-ului guvernamental

Reading Time: 3 minute

Platformele de servicii online și mobile oferă cetățenilor un instrument accesibil de la distanță, eliminând timpul alocat cozilor la ghișeu și proceselor birocratice complicate. Cristian Trestianu, Director General Integrisoft Solutions, explică procesul de transformare digitală în rândul instituțiilor statului, precum și oportunitățile aduse de cloud-ul guvernamental.

Ce ar putea aduce cloud-ul guvernamental pe piața IT din România? Care ar fi oportunitățile?

Cloud-ul guvernamental ar aduce optimizarea infrastructurii fizice și reducerea costurilor, securitatea datelor putând fi asigurată la maximum posibil (STS și SRI), de asemenea, ar exista un back-up nativ al datelor (păstrarea datelor fără a fi compromise de factori externi) ceea ce este un lucru valoros pentru că nu există riscul pierderii datelor și reluării procesului de implementare, întotdeauna va exista un istoric la care să ne raportăm.  

Prin apariția cloud-ului guvernamental, companiile de profil vor fi conștiente că vor fi urcate toate informațiile centralizate ale tuturor departamentelor administrațiilor publice, bazele de date putând fi actualizate automat în orice moment, în timp real.

Având în vedere că Integrisoft Solutions a dezvoltat sistemul integrat Avansis pe bază unică de date, ne oferă posibilitatea de a exporta orice tip de date din toate zonele, în timp real, ceea ce ne oferă o poziție unică în piață în acest moment.

Care au fost cele mai importante proiecte în ultimul an?

În ultimul an am avut numeroase proiecte, printre cele mai importante numărandu-se implementarea soluțiilor: CARES (software pentru managementul resurselor umane și al salarizării) și Avansis. Financiar-Contabil la Senatul României, la A.N.P.C. (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) și la A.N.R.S.P.S. (Administrația Natională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale); implementarea cu succes a sistemului integrat Avansis în cadrul Primăriei Municipiului Buzău.

Care au fost principalele verticale de business?

Integrisoft Solutions a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 24,9 milioane de lei în anul 2021, majorată cu 39% comparativ cu anul precedent. Rezultatul s-a datorat unei creșteri a numărului de instituții și de utilizatori care au implementat soluțiile digitale integrate Avansis (17.000 de conturi înrolate), dezvoltate de companie, tendință care continuă și în acest an.

O parte semnificativă din veniturile obținute în 2021 de Integrisoft Solutions a fost generată de aplicațiile de digitalizare lansate în perioada pandemiei, cu scopul de a facilita relația dintre instituții și contribuabili, precum Avansis Online – o platformă care permite cetățenilor accesul facil la serviciile disponibile până acum doar la ghişeu și Avansis Mobile – aplicaţie mobilă care facilitează interacţiunea cetăţenilor cu instituţiile publice.

Astfel, în 2021, compania a implementat aproximativ 20 de proiecte Avansis Online și 15 proiecte Avansis Mobile în cadrul instituțiilor de administrație publică din țară, valoarea totală a proiectelor ridicându-se la peste 3.5 milioane de lei.

Una dintre reușitele importante ale companiei în 2021 a fost finalizarea proiectului de digitalizare a Primăriei Municipiului Călărași, câștigat de Integrisoft în 2019, finanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA). Valoarea totală a proiectului a fost de peste 2,9 milioane de lei. De altfel, în ultimii doi ani, Integrisoft Solutions a implementat mai multe proiecte de digitalizare finanțate din fonduri europene, având o contribuție majoră la debirocratizarea sistemului administrativ pentru cetățenii din mai multe orașe și municipii.

Care sunt tehnologiile înglobate de serviciile și produsele Integrisoft?

Sistemul Avansis este dezvoltat pe tehnologii microsoft, .NET Core, .NET Framework, ASP.NET și tehnologii web: HTML, CSS, JavaScript, Angular si Microsoft Sql Server pentru baze de date.

Soluțiile noastre se adresează în special instituțiilor publice și permit crearea unui sistem digital integrat al întregii activități ce se desfășoară în instituție atât in interiorul acesteia cât și în relația cu contribuabilul care are acces la serviciile instituției (al primăriei în acest caz) fără să fie nevoit să meargă la ghișeu. Soluția CARES, software pentru managementul resurselor umane și al salarizării, este singura care se adresează deopotriva mediul public cât și privat, acoperă complet activitățile de resurse umane și salarizare, și este implementată la aproximativ 50 clienți, administrând peste 5.500 de angajați.

Ce așteptări aveți de la 2022?

Evoluția pozitivă a Integrisoft în 2021 ne demonstrează faptul că tot mai multe instituții înțeleg și acceptă procesul de transformare digitală și suntem onorați să le putem furniza soluții integrate și personalizate pentru eficientizarea activității.

Pentru 2022, Integrisoft estimează o creștere de 15% a cifrei de afaceri. Compania operează cu două sedii în Bucureşti şi Târgu-Jiu, având peste 130 de angajaţi.

Ne vom folosi know how-ul acumulat pentru dezvoltarea unui nou produs – CARES, software și aplicație care acoperă complet activitățile de resurse umane și salarizare, soluție ce poate fi implementată atât în administrația publică locală/centrală, cât și în mediul privat.

De asemenea, suntem singurii de pe piață care dețin soluții integrate cu bază unică de date ce pot acoperi toate departamentele unei instituții publice, ceea ce ne califică pentru implementarea Cloud-ului Guvernamental. Este vorba despre sistemul integrat modular Avansis, care folosește cea mai nouă tehnologie.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: