BizRemote by certSIGN Stiri

Cum a schimbat pandemia piața cosmeticelor

14 iul. 2021 2 min

Cum a schimbat pandemia piața cosmeticelor

Reading Time: 2 minute

Chiar dacă peste 20% dintre românce nu au mers deloc la saloane de beauty în pandemie, a crescut însă dorința acestora de a achiziționa produse de calitate: 35% dintre participantele la un studiu realizat de Esteto.ro afirmă că țin cont, în primul rând, de calitatea produselor

Peste trei sferturi dintre românce alocă lunar între 100 și 500 de lei pentru achiziția de produse cosmetice și pentru rutina de îngrijire personală, potrivit unui sondaj Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezență regională, în România, Ungaria și Bulgaria.

În ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferințelor femeilor atunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice și de îngrijire personală. Aproape 30% dintre respondenți au afirmat că  preferă acest canal de vânări, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hipermarketurile și magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferințele consumatorilor.

Mai mult, aproape jumătate dintre respondenți, (47%) fac săptămânal achiziții online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenți menționând că nu au făcut niciodată o achiziție online. Cât privește modalitatea de plată, 66% dintre respondenți optează, în continuare, pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.

Șampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duș, pasta de dinți, parfumurile, vopselele de păr, soluțiile antiperspirante, cremele și loțiunile hidratante și săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice și de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an, potrivit aceluiași sondaj. Iar cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duș, săpunurile și parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.

21% dintre românce nu au mers deloc la saloane de beauty în pandemie

În ultimul an, pandemia a schimbat și frecvența cu care femeile au accesat serviciile saloanelor de înfrumusețare, aproape jumătate dintre respondenți recunoscând că au accesat mai rar astfel de servicii, iar 21% spun că nu au mai mers deloc la saloanele de beauty în ultimul an.

A crescut însă, în acest context, dorința de a achiziționa produse de calitate – acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice și de îngrijire personală.

Astfel, potrivit sondajului, 35% dintre respondenți țin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenți indică prețul ca fiind argument principal în procesul de achiziție. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) și ofertele/promoțiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziție indicate de către femei.

„Industria de frumusețe a fost mereu în topul magazinelor online, iar ultimul an nu a făcut excepție. De la produse naturale – un trend care va accelera și mai mult pe termen mediu –, la branduri mass-market și soluții pentru o rutină complexă de îngrijire acasă, jucătorii din beauty au căutat să ofere o paletă diversificată de produse și să îmbunătățească experiența clienților, care au migrat în număr mare în online.

Clienții Esteto.ro au găsit în magazinul nostru online un partener de încredere și în cele mai dificile momente din ultima perioadă, iar acest lucru ne este confirmat de sondajul pe care l-am derulat”,spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.

Foto: © Yana Bardichevska | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: