Business Finanțe Stiri

Cum ajunge o piață electro-IT la un trilion de euro?5 min

06/09/2019 4 min read

Cum ajunge o piață electro-IT la un trilion de euro?5 min

Reading Time: 4 minute

Piața globală electro- IT, exceptând America de Nord, rămâne stabilă la o valoare de 1,01 trilioane euro, potrivit studiului “GfK FutureBuy” ale căror concluzii vor fi prezentate în cadrul IFA 2019. Evenimentul se va desfășura în perioada 6- 11 septembrie, în Berlin. Datele pentru America de Nord se bazează pe estimări și toate cifrele prezentate presupun un curs de schimb fix în euro.

GfK preconizează o scădere a vânzărilor pe piața bunurilor de folosință îndelungată de doar 0,2% pe parcursul întregului an 2019. Unul dintre cele mai importante motoare de creștere a cumpărăturilor într-o piață de un trilion euro este reprezentat de experiențe.

Cercetarea întocmită de GfK arată că 65% dintre respondenți au fost de acord cu afirmația “Consumatorul se simte mai în control ca oricând atunci când alege cele mai potrivite produse pentru el”. Totodată, 53% dintre consumatori sunt mai încântați de experiențe decât de posesia de bunuri.

“Tendințe cheie, cum ar fi caracteristicile performante care oferă experiențe interesante, produse care ne simplifică viața atât de ocupată și produsele premium care sunt o reflectare a aspirațiilor consumatorului – toate au ca rezultat experiențe care ne îmbogățesc. Oricare ar fi motivul pentru care ai ales să cumperi un produs, să-l poți achiziționa din orice canal și din orice locație la orice oră din zi sau din noapte, sunt caracteristici la fel de importante – de aici tendința în creștere pentru shopping fără granite”, a declarat Nevin Francis, expert industria de electro-IT, GfK.

GfK dezvăluie cinci tendințe care influențează decizia de achiziție pe piața electro- IT:

Performanța

Performanța este un indicator care face referire la experiențele superioare furnizate de caracteristicile high end ale produsului.

Un bun exemplu de performanță care atrage consumatorii este cel al smatphone-urilor care au funcții îmbunătățite precum: un display mai mare, 6- 7 inch, camera photo, 20MP+ și spațiu de stocare crescut, 128GB+. În prima jumătate a anului curent, produsele care au îmbinat aceste caracteristici au atras vânzări de 33 miliarde euro, adică 16% din totalul veniturilor livrate de smartphone-uri, în creștere cu 3% față de perioada similară a anului 2018. Mesageria, pentru 75% dintre respondenți și fotografiile de înaltă calitate, pentru 62% dintre respondenți, sunt consideate funcții prioritare în analiza comportamentului de consum.

Un alt exemplu este reprezentat de piața electrocasnicelor mari, unde capacitatea mai mare de stocare are o tendință crescătoare. Segmentul mașinilor de spălat cu capacitate de încărcare de 9+ kilograme crește cu 24% , majorându-și ponderea din cheltuielile gospodăriilor pentru categoria electrocasnicelor mari.

Simplificarea

Afirmația “Sunt mereu în căutarea unor modalități de a-mi simplifica viața” rezonează cu peste jumătate dintre respondenți, 52%.

Atunci când vine vorba despre simplificare, primul aspect care ne vine în minte sunt disozitivele conectate. Provocarea constă în a propune modalități noi de utilizare relevante și accesibile și de a îmbunătăți interoperabilitatea între dispozitivele inteligente.

Modalitățile noi de utilizare pentru dispozitivele conectate și simplificarea sarcinilor de zi cu zi cum ar fi curățarea și spălarea se află în topul listelor dorințelor consumatorilor. Un produs exemplu în simplificarea activităților casnice este reprezentat de aspiratorul robot, produs ale căror vânzări au crescut cu 18% în primul semestru din 2019. Rata de creștere a vânzările de aspiratoare robot a depășit rata întregului segment de aspiratoarele, care a crescut cu 11% și se află pe un trend descendent. Aceeași situație se regăsește și în rândul uscătoarelor de rufe, cu vânzări care au crescut cu 13%.

Premiumizarea:

Mai mult de jumătate dintre respondenți, 53%, își prioritizează experiențele în raport cu deținerea de bunuri, potrivit studiului “GfK Consumer Life”. Posesia produselor premium aspiraționale reflectă o identitate “răsfățată” a consumatorilor. Notebook-urile ultra-thin și televizoarele cu tehnologie OLED sunt doar câteva exemple de astfel de produse.

Un alt segment cu o creștere de peste 100% a fost reprezentată de produsele premium de îngrijire a părului, incluzând uscătoare, aparate de tuns și de styiling la prețuri de peste 300 euro.

Shopping fără granițe

29% dintre consumatori își aleg retailerul în funcție de proximitate, potrivit studiului “GfK Consumers Insights Engine”. Așadar consumatorul își dorește o experiență de cumpărare independentă de locație, disponibilă 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Un sfert din valoarea totală globală a vânzărilor pieței electro- IT a fost realizată online în primele șase luni ale anului curent.

Vânzările online au înregistrat creșteri cu 10% deși, în ultimii patru ani, vânzările retailerilor omnichannel au crescut cu peste 60%, în timp ce jucătorii tradiționali au crescut cu 25%. Shopping-ul omnichannel oferă consumatorilor ce este mai bun din ambele lumi creând  experiențe de retail fără granițe.

Economiile în curs de dezvoltare

Aproape jumătate din telefoanele inteligente produse sub branduri chineze au fost exportate în alte regiuni  precum Asia emergentă, Africa, Europa de Vest și Europa Centrală în cel de-al doilea trimestru al anului 2019. Procentul a crescut de la 31% în 2016.

La o scală multi- anuală, regiunile cu o clasă de mijloc înregistrează cereri mari la bunurile de folosință îndelungată. Economiile în discuție au însă fluctuații mari deoarece erau considerate doar piețe de consum care abia acum se maturizează.

Unele dintre aceste tehnologii au acoperit o mare parte a cererii interne și au  reușit și să exporte prin dezvoltarea competențelor tehnologice de fabricație.

Studiile GfT de consumator reflectă, în ansamblu, că în ciuda diferențele care există între veniturile disponibile ale populației țărilor dezvoltate și cele ale populației țărilor în curs de dezvoltare, că locuitorii din țările emergente au nevoi și preferințe asemănătoare stimulate de aceleași tendințe precum performanța, simplificarea, caracteristicile premium și posibilitatea de a face cumpărături oricând și de oriunde.

GfK strânge date despre vânzări din peste 70 de țări din întreaga lume pentru electronice, electrocasnice mari și mici, produse foto, telecom, IT, echipamente de birou, prin intermediul panelurilor de retail.

Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE