Companii Interviuri Stiri Tech

Cum își crește Huawei cota de piață în România pe segmentul laptopurilor

26 mai 2021 6 min

Cum își crește Huawei cota de piață în România pe segmentul laptopurilor

Reading Time: 6 minute

Huawei a intrat anul trecut în top 5 pe piața de PC-uri și laptopuri din România. Compania continuă asaltul pe acest segment cu noutăți bazate pe tehnologii inovatoare și se bazează pe ecosistemul propriu pentru a-și crește cota de piață. Am stat de vorbă cu Wang Wei, Country Manager Huawei Consumer Business Group România, și cu Constantin Balmuș, Sales Manager Divizia de PC-uri a Huawei Consumer Business Group România, despre strategia companiei și despre ce își doresc românii de la un laptop în 2021.

Cum a evoluat businessul Huawei Consumer Business Group pe segmentul PC/laptop/notebook?

Wang Wei, Country Manager Huawei Consumer Business Group România

Wang Wei: Deși contextul anului 2020 a fost unul dificil și plin de neprevăzut din punct de vedere economic și nu numai, ne-am bucurat să vedem că rezultatele de business obținute de Huawei au fost unele pozitive la nivel local, pe o pantă ascendentă în comparație cu anul precedent. Creșterea a fost una considerabilă, de 12%, și vizibilă atât în segmentul smartphone, cu peste 1 milion de smartphone-uri vândute în 2020, cât și în categoriile non-smartphone, dar și în ceea ce privește evoluția ecosistemului Huawei Mobile Services.

La nivelul segmentului de PC-uri, rezultatul a fost de asemenea unul pozitiv, acesta înregistrând o creștere substanțială de 1143%, comparativ cu anul 2019. Acest rezultat puternic ne confirmă faptul că așteptările consumatorilor noștri au fost îndeplinite, ceea ce ne bucură tare mult. Unul dintre bestsellerurile Huawei face parte din seria MateBook D, și anume HUAWEI MateBook D15, un notebook portabil și performant când vine vorba de muncă, învățat, activități zilnice sau divertisment.

Ce noutăți ați adus în ultimul an pe acest segment și ce pregătiți pentru următoarea perioadă?

Constantin Balmuș, Sales Manager Divizia de PC-uri a Huawei Consumer Business Group România

Constantin Balmuș: În prima parte a anului 2021, am dezvăluit consumatorilor noștri o premieră în România. Am lansat pe piața locală primul monitor din portofoliul companiei, HUAWEI Display 23.8”, care se remarcă printr-un design unibody, elegant și minimalist, și oferă utilizatorilor un raport calitate-preț excelent. Ne dorim să venim mereu cu noutăți pentru consumatorii noștri, iar lansarea primului monitor Huawei în România consolidează angajamentul pe care îl avem față de aceștia, acela de a pune la dispoziția tuturor utilizatorilor produse performante și inovatoare care să le îmbunătățească experiența digitală.

Tot anul acesta, am lansat local noile modele îmbunătățite ale notebook-urilor HUAWEI MateBook D14 și D15, dar și generația 2021 a flagship-ului HUAWEI MateBook X Pro, laptopuri care vin echipate cu procesoare Intel Core din generațiile a 10-a și a 11-a ce oferă o viteză mult îmbunătățită și performanță excelentă pentru desfășurarea tuturor activităților zilnice. De asemenea, noile notebook-uri vin cu afișaj FullView, cititor de amprente integrat în butonul de alimentare, o portabilitate ridicată și un design unic. În plus, funcția Multi-Screen Collaboration este mai performantă ca oricând, permițând interacțiunea fără bariere între telefon, laptop și tabletă.

Care este poziția Huawei pe piața românească de PC-uri?

Wang Wei: Anul trecut s-a dovedit a fi o piatră de hotar pentru creșterea sectorului de computere, Huawei realizând la nivel global o creștere anuală de 715,69% în volumul livrărilor de PC-uri, un rezultat remarcabil bazat pe eforturile întreprinse de-a lungul a 5 ani de dezvoltare în sectorul computerelor, care a permis companiei să creeze seria MateBook, pionieră pe piață. Mai mult, interesul consumatorilor este însoțit de recunoașterea presei globale și de 8 premii câștigate anul trecut în această categorie.

Conform calculelor noastre, estimăm că pe plan local, în 2020 am intrat în topul primilor 5 jucători de pe piață, atingând o cotă de piață de 7% în trimestrul al 3-lea, lucru care ne arată că am luat decizii bune privind acest segment și care ne obligă să ne dorim rezultate și mai bune în acest an.

În acest sens, anul acesta ne concentrăm și pe diversificarea canalelor de vânzare ale produselor noastre, lansând de curând propriul nostru magazin online, www.huaweistore.ro, unde sunt disponibile cele mai noi produse și oferte, iar periodic prezentăm prin cadrul unor sesiuni speciale de livestreaming diverse categorii de produse. Categoria de PC-uri a avut un weekend dedicat în care notebook-urile Huawei au beneficiat de prețuri speciale și cadouri surpriză. Practic, www.huaweistore.ro ar trebui să devină, în scurt timp, locul unde vor fi disponibile toate produsele din segmentul PC și unde vom găsi cele mai multe informații despre acestea.

Care este strategia pentru a crește businessul Huawei în domeniu pe piața din România?

Constantin Balmuș: La Huawei, mizăm pe o strategie bine pusă la punct, care are în centrul său clientul Huawei, utilizatorul care își dorește o experiență excelentă în materie de inovație și tehnologie, nevoie pe care noi, prin ecosistemul Huawei, cu produse și servicii variate și performante, putem să o satisfacem.

Mai mult decât atât, Huawei a intensificat în ultimul an eforturile pentru a dezvolta un ecosistem puternic și pentru a veni cu inovații în cât mai multe categorii de produse, inclusiv în segmentul de PC-uri, segment pe care Huawei a început să se concentreze foarte mult în ultimii ani, inclusiv în România. Strategia dezvoltată pentru această categorie de produse a vizat livrarea de PC-uri care să îndeplinească cele mai recente nevoi ale utilizatorilor, având în vedere condițiile date de noul context – divertismentul s-a mutat la domiciliu, iar nevoile pe care românii le-au avut în materie de muncă și învățat de la distanță au crescut.

Urmând această strategie, putem spune că evoluția de care am avut parte a fost una remarcabilă, în ceea ce privește rata de creștere a vânzării laptopurilor Huawei. Lucrul acesta a putut fi observat din rezultatele obținute de la un trimestru la altul.

Ce așteptări au românii azi de la un notebook? S-au schimbat lucrurile în pandemie? Ce buget alocă românii pentru un notebook în 2021?

Constantin Balmuș: Contextul provocator prin care am trecut cu toții a intensificat apetitul românilor pentru dispozitive inteligente și ultraportabile, cu un bun raport calitate-preț, așa cum sunt notebook-urile Huawei din seria MateBook D, care îmbină în mod ideal specificațiile de top cu un preț atractiv.

Mai mult ca oricând, am observat că tot mai mulți dintre clienții noștri doresc portabilitate și performanță de top, pentru a-și eficientiza experiența de muncă de acasă, pentru a învăța de oriunde și pentru a se conecta cu cei dragi în mod cât mai facil. De asemenea, utilizatorii își doresc produse care să le ușureze viața, tocmai de aceea notebook-urile noastre au inclusă funcția Huawei Share care permite transferul facil de date intre mai multe dispozitive, cum ar fi smartphone, tableta, router și PC.

Pe noi ne bucură să vedem acest interes crescut pentru segmentul de PC-uri și suntem pregătiți să facem față provocărilor, să ne adaptăm situațiilor date de context, totul pentru a oferi clienților noștri produse care să le îmbunătățească experiența de utilizare.

Ce am observat în timpul anului trecut este că toată lumea s-a concentrat pe portabilitate, iar produsele la prețuri mici au fost greu de găsit sau chiar au dispărut de pe piață. De asemenea, utilizatorii sunt acum mai precauți și mai atenți la calitatea produselor cumpărate, sunt mai atenți la propriile necesități atunci când achiziționează un PC și sunt dispuși să investească sume mai mari pentru a achiziționa un produs cu design și funcționalități superioare.

Prin ce se diferențiază notebook-urile Huawei de celelalte din piață?

Constantin Balmuș: Notebook-urile Huawei se remarcă printr-o serie de particularități care ajută utilizatorul să fie cât mai productiv și să ducă la bun sfârșit numeroasele activități din zi, prin eficientizarea multi-tasking-ului. Pe lângă design-ul unic și elegant, seria HUAWEI MateBook vine cu procesoare de ultimă generație și integrează cele mai importante inovații în domeniu pentru a permite consumatorilor să se bucure de inovație și tehnologii inteligente în fiecare moment al zilei.

Cel mai recent notebook Huawei lansat în România, HUAWEI MateBook X Pro, generația 2021, îi ajută pe utilizatori să experimenteze o viață bazată pe AI, având o viteză mult îmbunătățită față de predecesorul său, sunet surround, standard wireless Wi-Fi 6 și suportând noua funcție Multi-Screen Collaboration.

O caracteristică importantă pe care o au laptopurile Huawei constă în tehnologia Huawei Share care elimină barierele interacțiunii între dispozitive. Această funcție ingenioasă de colaborare pe mai multe ecrane inclusă în funcționalitatea Huawei Share permite utilizatorilor să-și folosească telefonul împreună cu un laptop Huawei, permițându-le să opereze până la trei aplicații mobile în același timp direct de pe notebook. Deci, laptopul poate fi utilizat pentru a efectua mai multe sarcini în mod mai eficient, aducând mai multe dispozitive împreună pe un singur ecran. Utilizatorii pot transfera fișiere între notebook și telefon mult mai ușor sau pot deschide și edita fișiere de pe telefon direct pe laptop.

Ce estimări aveți pentru acest segment de piață în 2021 și pentru performanța Huawei în acest segment?

Wang Wei: Uitându-ne la anul precedent și la rezultatele pozitive obținute, putem să spunem că și anul acesta ne așteptăm la o creștere susținută în sectorul PC-urilor, atât la nivel global, cât și local.

Anul trecut s-a dovedit a fi unul foarte important în ceea ce privește creșterea acestui sector la nivelul companiei, iar cu pandemia încă în desfășurare, PC-urile tradiționale sunt din nou o tehnologie de consum la cerere. Conform Canalys, piața globală a computerelor va crește cu 8% în 2021, notebook-urile rămânând principala forță din spatele acestei creșteri.

În România, Huawei va lansa multe modele noi în a doua parte a anului 2021 și va investi în continuare în dezvoltarea acestei categorii de produse, alături de alte produse ce fac parte din ecosistemul Huawei pentru segmentul de consumatori rezidențial: televizoare inteligente, monitoare și PC-uri din zona de gaming, precum și produse de tip SMART HOME.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: