Antreprenori by eMAG

Cum să cucerești lumea cu un joc

21 mai 2021 4 min

Cum să cucerești lumea cu un joc

Reading Time: 4 minute

Dorian Sărmășan, un antreprenor în domeniul Graphic Design a renunțat la o carieră pe care a clădit-o vreme de peste 15 ani ca să creeze de la zero un joc de societate. După aproape doi ani, multă muncă și o investiție de peste 30.000 de euro, antreprenorul se pregătește să cucerească lumea cu Word Colony, noul său joc de societate, pentru care are planuri mari.

„E o decizie riscantă. Ce a fost în capul tău?” l-au întrebat unii apropiați pe Dorian Sărmășan atunci când a decis să renunțe la o carieră de Graphic Designer, pe care a clădit-o vreme de peste 15 ani, pentru a se dedica exclusiv pe crearea Word Colony, un joc de societate. Tânărul, care a reușit să dezvolte un  portofoliu de clienți din majoritatea țărilor din Europa, dar și din Asia și America de Nord a făcut primii pași în crearea jocului Word Colony în luna septembrie a anului 2019. Pe atunci a creat primele schițe și reguli, iar conceptul începea încet-încet să prindă contur. Acum, după mai bine de un an și jumătate, jocul este disponibil pe piață.

„Când iei o asemenea decizie, trebuie să fii sigur că ești pregătit și că toată experiența ta de până în acel punct îți va garanta avansarea spre următoarea etapă, fie ea profesională sau personală.  E un sentiment pe care îl doresc tuturor. E ca și cum ai crește primul tău copil din stadiul de bebeluș, iar apoi, dintr-odată trebuie să înceapă școala. În acel moment te cuprind o multitudine de sentimente și emoții, îți dai seama că timpul a trecut extrem de rapid și îți dai seama cât de mult a evoluat totul”, spune Dorian Sărmășan, fondatorul Karpathic Brands, compania care produce jocul Word Colony.

Întregul proces de creație a durat aproximativ un an, după care, pentru Dorian Sărmășan au urmat lunile de analiză a calității materialelor, de creare a numeroaselor mostre de joc și mai ales de testări cu ajutorul unor prieteni apropiați, pe care îi invita regulat la noi și noi sesiuni de joc. După fiecare joc de test, antreprenorul își nota absolut toate mențiunile jucătorilor și tot ce observa pe parcursul jocului, pentru ca ulterior să le regleze, să refacă conceptul și apoi să reînceapă un ciclu noi de testări.

„După crearea efectivă a unei mostre 1:1 fără să mai fie nevoie să intervenim cu ajustări, am început să produc în serie un număr limitat de jocuri cu certificate de autenticitate înseriat și semnătură, în limba română, pentru piața românească. Acest prim stoc a fost produs în special pentru cei pasionați, colecționari sau cei care doresc să aibă o primă interacțiune cu jocul, înainte de lansarea ediției Word Colony International, în limba engleză și a celorlalte ediții și extensii pentru țările vest-europene, unde fiecare joc va fi adaptat și tradus în limba țării în care vom intra”, spune Dorian Sărmășan, creatorul jocului de societate Word Colony.  

Colonia antreprenorială

Jocul Word Colony își propune să apropie prietenii sau membrii unei familii și să îi ajute să descopere lucruri interesante despre lumea în care trăim, într-un mod interactiv și distractiv. Jocul îmbină elemente de cultură generală sub forma unor cărți cu întrebări de tip trivia și variante de răspuns, cu elemente strategice, logică și construire de cuvinte – word building. Jocul de bază conține 500 de cartonașe, se poate juca în 2-4 jucători, iar durata unui joc variază în funcție de tipul de joc ales (Quick Game – 30 de minute – 60 de minute, Master Game – 1 oră – 2 ore sau Full Game – 2 ore – 3 ore). Fiecare cartonaș conține o întrebare de cultură generală, patru variante de răspuns, o literă din alfabet și un punctaj aferent fiecărei litere (1, 2 sau de 3 puncte). Cu aceste cartonașe, jucătorii vor putea să își construiască propriile colonii de cuvinte, sau pot forma noi cuvinte în coloniile celorlalți jucători. Jocul constă în a răspunde corect la cât mai multe întrebări de cultură generală, astfel încât jucătorii să colecteze cartonașe cu llitere în fiecare rundă. Scopul jocului este ca fiecare jucător să construiască cât mai multe colonii de cuvinte cu cărțile pe care le are la dispoziție, astfel încât punctajul său total să crească. Va câștiga jucătorul care va ajunge primul la 40, 70 sau 100 de puncte, în funcție de tipul de joc ales.  

„În lume există o comunitate imensă de oameni pasionați de jocuri de tip trivia, dar și de cei pasionați de jocuri de cuvinte încrucișate. Word Colony are o mecanică ce îmbină aceste lucruri sub o formă fresh, comercială, cu o structură de joc captivantă și interactiveă – și nu singur, ci împreună cu prietenii și familia”, spune Dorian Sărmășan.

După confirmarea produsului minim viabil (MVP), antreprenorul plănuiește să lanseze jocul pe plan international, în primă fază în piața americană, apoi în țările din vestul Europei, fiecare ediție fiind adaptată și tradusă în limba țării respective. Pentru piața din România, Dorian Sărmășan are în plan și extensiile de joc. Fiecare joc va conține un pion nou, pentru încă un jucător și 120 de cărți noi cu întrebări din domenii precum „Invenții și Inventatori”, „Animale fantastice”, „Sport”, „Muzică și Film”. Cei pasionați de anumite domenii pot achiziționa extensiile dorite, cu acestea pasionații de jocuri de societate putând să extindă jocul până la un număr nelimitat de jucători.

„Suntem în discuții pentru a primi o infuzie de capital din partea unui investitor, iar momentan se lucrează inclusiv la o variantă digitală, pentru a-l putea juca online, pe laptop, tabletă sau în aplicația web, pe smartphone. Luăm în calcul ca jocul să fie adaptat și pentru TV. Urmează să pregătim conceptul pentru un game show Word Colony cu premii reale”, spune creatorul jocului care adaugă că, în 2022, plănuiește să lanseze Campionatul Național Word Colony Romania, într-un liceu din București, iar ulterior să extindă competiția la nivel national. Investițiile s-au ridicat până la 30.000 de euro, cu suplimentare constantă. Investiția cuprinde toată partea de creație, preproducție, certificări UE, înregistrări de trademark la nivel European și în SUA, drepturi de autor, producția stocului, transporturi și multe altele.

Cei care vor să încerce jocul creat de la zero de antreprenorul român trebuie să știe că deja este disponibil în principalele marketplace-uri din România, iar în perioada următoare va fi la raft în multe librării și magazine specializate din țară. Prețul jocului de bază Word Colony este de 129,8 lei și poate fi achiziționat inclusiv de pe pagina oficială a producătorului, wordcolony.ro.  

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: