MarComm

DDB România obține două distincții la festivalul Eurobest 2022

Reading Time: 4 minute

Agenția de creație DDB România, membră a theGroup, a obținut un trofeu Gold și a fost desemnată “agenția anului pentru România” la Eurobest 2022, prestigiosul festival european de creație, parte din Cannes Lions.

DDB România a obținut trofeul Gold la unul dintre cele mai importante festivaluri de creație din Europa, Eurobest 2022, la categoria “Glass: The Award for Change”, pentru campania #DeNetestat, o inițiativă de eliminare legislativă a testelor de virginitate, lansată la nivel național, în vara acestui an, în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (V.I.F.).

Acesta este al treilea premiu internațional, câștigat anul acesta de DDB România – după Argintul obținut la Cresta Awards 2022 și Aurul decernat la London International Awards 2022 – pe care agenția de creație îl adaugă în portofoliul său cu distincții.

De asemenea, în cadrul aceluiași festival, DDB a fost declarată “agenția anului pentru piața din România”.

În urma evaluărilor internaționale, DDB România a fost shortlistată și a câștigat trofeul Gold – la categoria “Glass: The Award for Change” pentru campania #DeNetestat. De altfel, decernarea premiului pentru “Agenția Anului pentru România”, în cadrul aceluiași festival Eurobest, a completat cu succes distincțiile de top atribuite agenției DDB.

“Suntem extrem de onorați de aceste premii, obținute în cadrul unui festival european atât de prestigios cum este Eurobest. Trofeul Gold reprezintă încununarea tuturor eforturilor întregii noastre echipe și ne certifică faptul că am comunicat cu un ecou puternic despre un subiect atât de delicat”, declară Roxana Memetea, Managing Partner al DDB România, agenție care semnează această campanie.

“Testarea virginității este o chestiune pe cât de intimă și de sensibilă, pe atât de șocantă, care nu ar trebui să existe, în 2022, în niciun stat dezvoltat din lume. Prin campania #DeNetestat ne-am propus să eliminăm legislativ aceste certificări, încă efectuate de serviciile de medicină legală din România, atrâgând atenția publicului larg, autorităților și tuturor factorilor de decizie, în vederea unei schimbări.

Campania a generat un ecou extraordinar, mult dincolo de granițele țării, lucru care ne-a bucurat enorm, deoarece ne aduce tot mai aproape de obiectivul propus. Trofeul Gold, decernat de Eurobest, la finalul acestui an, ne măgulește”, adaugă Roxana Țâmpău, Managing Director al DDB România.

“Campania #DeNetestat, lansată anul acesta în parteneriat cu rețeaua VIF, a generat un impact mare asupra publicului larg, atât la nivel național, cât și internațional. Astăzi, reușita Eurobest, un reper pentru industria creativă din Europa, ne-a validat faptul că am reușit să punem pe agenda publică un subiect sensibil și să tragem un semnal de alarmă autorităților din România. Campania #DeNetestat luptă împotriva testelor de virginitate și a reușit să împingă pe agenda publică o posibilă modificare legislativă”, punctează și Roxana Niță, Creative Director al DDB România.

Despre campania #DeNetestat

#DeNestat a fost lansată pe 6 iunie a.c., cu ocazia desfășurării examenelor de bacalaureat, ca un semnal de alarmă asupra existenței unui tip de testare medico-legală abuzivă și traumatizantă, la care pot fi supuse tinerele din România: examenul de testare a virginității.

Printr-o paralelă efectuată între examenul maturității (examenul de BAC) și examenul de verificare a virginității, campania și-a propus să elimine legislativ, din unitățile de medicină legală din țară, aceste teste, considerate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) o încălcare a drepturilor umane.

Campania a constat într-un film emoționant în care protagonista este o adolescentă supusă la acest examen, chiar în preajma simulărilor pentru examenului de BAC. În cadrul filmului, tânăra povestește despre anxietatea cu care se confruntă deseori, înaintea examenelor pe care urmează să le susțină.

Subiectul campaniei a fost lansat în dezbatere pe agenda publică și a fost urmat de o petiție online de eliminare a acestor examinări, adresată Ministerului Justiției, Ministerului Sănătății și Institutului Național de Medicină Legală. Peste 40.000 de semnături au fost colectate în cadrul acestei petiții, desfășurate pe platforma organizației non-guvernamentale Campaniamea.Declic.ro,  în doar o săptămână de la lansarea campaniei.

La nici o săptămână de la lansarea campaniei, Institutul de Medicină Legală Mina Minovici din București (INML) a anunțat că nu mai eliberează certificate de virginitate la cerere, indiferent de vârstă.

Mai mulți influenceri, cunoscuți opiniei publice din România – printre care Dana Rogoz, Sore, Atena Boca, Oana Trifu, Noemi Meilman, Sînziana Sooper, Beatrice Olaru și Alma Cazacu, Ada Galeș, Andreea Retinschi și Silviu Faiăr -, s-au implicat și ei în susținerea campaniei și au militat pentru eliminarea certificatului de virginitate, supranumit și “examenul cu două degete”.

#DeNetestat a cuprins acțiuni de comunicare desfășurate în mediul online (social-media) și în presă, o campanie de publicitate outdoor în București (led screen-uri în 21 de locații, unele amplasate în preajma liceelor și universităților), acțiuni de vizibilitate în cadrul târgurilor liceelor și universităților din Capitală, precum și PR stunt-uri în universități. Campania s-a derulat timp de o lună, până la sfârșitul lunii iunie.

#DeNetestat este semnată de agenția DDB România, realizată pro bono în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (VIF), și comunicată cu sprijinul ABIS Studio, Porter Novelli, Media Investment, al regizorului Iulia Rugină, actriței Voica Oltean, compozitorului Mihai Dobre și fotografului Adi Bulboacă.  

Campania #DeNetestat a fost realizată prin efortul pro bono al echipelor formate din: 

DDB România:

Creative Director: Roxana Niță 

Senior Copywriter: Alexandru Iliescu 

Senior Art Director: Ana-Ramona Tanasă 

Senior Account Executive: Andreea Boiangiu 

Managing Director: Roxana Țâmpău 

Managing Partner: Roxana Memetea 

ABIS Studio:

Regizor: Iulia Rugina 

DOP: Boroka Biro 

Producător: Mariana Andriescu 

Line producer: Liviu Gherghe 

Coordonator post-productie: Mihaela Nastase 

Editor: Olivia Ianculescu     

Actriță: Voica Oltean 

Compozitor: Mihai Dobre 

Fotograf: Adi Bulboacă 

Parteneri comunicare: Porter Novelli România, Media Investment  

Romanita Oprea

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

17 ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

o zi ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

2 zile ago