fbpx
Brand Focus Business Companii Tech

Dell Technologies: transformarea digitală este avantajul companiilor în pandemie4 min

23/10/2020 3 min read

Dell Technologies: transformarea digitală este avantajul companiilor în pandemie4 min

Reading Time: 3 minute

Compania Dell Technologies, lider mondial în furnizarea de soluții tehnologice pentru companii, derulează anual un studiu care măsoară gradul de transformare digitală a acestora. Descoperiți, mai jos, perspectiva companiei de tehnologie despre starea actuală a digitalizării companiilor și spre ce ne îndreptăm.

Nevoia transformării digitale a companiilor este ceva ce se discută de câțiva ani. Cu toate acestea, așa cum am observat în Indexul Transformării Digitale Dell Technologies în 2018, multe programe de digitalizare ale companiilor nu erau în linie cu evoluția puterilor de calcul și tehnologiilor emergente. Acest fapt, alături de nevoia imperativă de adaptare la situațiile neprevăzute din zilele noastre determină ca nevoia de transformare digitală să fie din ce în ce mai urgentă și provocatoare. Și mărturisim că este încurajator să observăm cum numeroase companii se ridică la nivelul așteptărilor.

În Indexul Transformării Digitale Dell Technologies 2020 am aflat că 80% dintre acestea au accelerat cu succes procesul de digitalizare în acest an, ceea ce ne arată un progres. Cu toate acestea, mai este multă muncă în fața noastră. Transformarea digitală continuă nu este ușoară, având în vedere că 94% dintre afaceri se confruntă cu obstacole în încercările lor să se adapteze viitorului.

Prin angajamentul lor la transformare continuă – chiar și în vremuri nesigure – afacerile își pot contura viitorul ideal. Reacția la pandemia COVID-19 a demonstrat că business-urile se pot adapta și transforma rapid. O treime dintre acestea deja și-au extins domeniul de activitate; cu toate acestea, ce vor face companiile în continuare va fi un indice important. Noi vedem foarte multe oportunități pentru ca acestea să evolueze.

Doar 6% dintre companiile chestionate sunt definite ca Lider Digitali, adică acele organizații în al căror ADN este scrisă transformarea digitală. Și cu toate că sunt lideri, chiar și ele recunosc efortul necesar acestui proces – din ce în ce mai mulți Lideri Digitali își accelerează programele de transformare în acest an, comparativ cu Leneșii Digitali, adică acele organizații care nici măcar nu au un plan de digitalizare, sau investițiile lor în această direcție sunt puține și rare. Companiile din Romania care doresc să implementeze un astfel de proces se pot inspira de la cele mature digital și să ia în considerare următoarele puncte:

  • Confidențialitatea datelor și cybersecurity: Acestea sunt motive îngrijorare constante, care nu ar trebui trecute cu vederea. Companiile mature digital recunosc, mai des decât altele, că protecția și confidențialitatea datelor merită toată atenția.
  • Buget și resurse: Constrângerile financiare – atât presiunile din partea bugetului, cât și lipsa unei creșteri economice – nu au încetinit procesul transformării pentru companiile mature digital. Acestea consideră investițiile în IT drept vectori strategici ai inovației, și nu un centru al costurilor.
  • Datele sunt în centrul organizațiilor: Ne îndreptăm către era Zetabyte, iar capacitatea de a extrage informații valoroase din date devine un obstacol, dacă rămâne neadresată. Există speranța ca din contextul acestui an să rămânem cu această mentalitate în business de „date mai întâi, date oriunde”. Am descoperit că 91% dintre companii sunt de acord că extragerea informațiilor valoroase din date va deveni mai importantă ca niciodată, pentru business-ul lor. Cu toate acestea, rămâne imperativ să ajungem la această capacitate cât mai curând. 96% dintre Liderii Digitali au declarat că adaptarea lor la noul context a fost mult mai ușoară tocmai datorită acestei capacități de a colecta, analiza și acționa pe baza datelor.
  • Digitalul ca avantaj strategic: Mediul digital este un facilitator pentru Liderii Digitali, fiind scris în ADN-ul lor. Cheia este proactivitatea: 74% dintre ei declară că au setat noi canale în mediul digital pentru a-și sprijini clienții în timpul pandemiei.
  • Exploatând puterea Edge-ului: Liderii Digitali au încredere în utilizarea Edge-ului în avantajul lor. Aceștia consideră că în 12 luni vor putea extrage informații în Edge (92%), depăși lungimea de bandă sau probleme de latență (94%) și securiza datele (93%).

Dacă tragem o linie la final, merită să aplaudăm companiile pentru că s-au adaptat atât de rapid unor perturbări extreme și bruște, în urma evenimentelor recente. Unele organizații au răspuns mai rapid decât altele, în funcție de etapa din procesul transformării digitale în care se aflau. Cu strategia digitală potrivită, dublată de efortul continuu și concentrat este posibil să înfruntăm orice provocare. În acest deceniu al datelor hiperconectate orice companie trebuie să fie o companie digitală pentru a supraviețui și a face performanță. Indiferent de mărime, industrie sau maturitate digitală, cu un aliat puternic de partea lor, precum Dell Technologies, companiile pot gasi modalități de adaptare și pot împinge limitele a ceea ce credeau posibil.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *